Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ürün Mallar ve Hizmetler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ürün Mallar ve Hizmetler"— Sunum transkripti:

1 Ürün Mallar ve Hizmetler
Altunışık-Özdemir-Torlak

2 Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri)
Product-Price-Place-Promotion Ürün Fiyat Müşteri Dağıtım Tutundurma Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

3 Pazarlama Yöneticisi Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 P
Tüketici Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 C Product Ürün Customer value Tüketici için değeri Price Fiyat Cost to the customer - Tüketiciye maliyeti Place Dağıtım Convenience Sağladığı kolaylıklar Promotion - Tutundurma Communication Tüketiciyi bilgilendirmesi Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

4 Bir Ürününün Somut ve Soyut Özellikleri
Fiyat Marka Ambalaj Garanti Renk Firmanın imajı Tasarım Fiziksel nitelikler Kalite Satış sonrası hizmet Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

5 Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri
Ürünlerin çoğu Hizmetlerin çoğu Oto tamiri Eğitim hizmeti Sağlık hizmeti TV tamiri Ulaşım Tatil Restoran Otomobil Mobilya Ev Gömlek Deterjan Tuz Soyut baskın Somut baskın Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

6 Hizmetlerin Temel Özellikleri
Soyutluluk Heterojenlik Eş zamanlılık Stoklanamama Bir aracıyla birlikte sunulabilme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

7 Etkileşimli Pazarlama
Hizmet sunanlar Müşteriler Danışmanlık hizmetleri Yeme içme hizmetleri Temizlik hizmetleri Bankacılık hizmetleri Ulaşım hizmetleri Eğitim hizmetleri Sağlık hizmetleri İçsel Pazarlama Dışsal Pazarlama İşletme Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

8 Genişletilmiş ürün Potansiyel ürün Genişletilmiş ürün Beklenen ürün
Temel Ürün Öz ürün Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

9 DEĞER başlıca çeşitler
Kültürel Sosyal değer, ulusal değer, aile değeri Finansal Kazanım değeri, değişim değeri, fiyat değeri, işlevsel Algılanan Duygusal değer, durumsal, epistemik (bilişsel), kalite değeri (fiyat-fayda), marka değeri, hedonik değer Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

10 Mal ve Hizmetler (Ürün) tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. Hizmetler Mal duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir. somut, duyu organlarıyla algılanabilen pazarlama bileşenidir Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

11 Ürünler Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler
Endüstriyel Tüketim Ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan (lüks) ürünler Aranmayan ürünler Makine ve tesisler Hammaddeler Yedek parçalar Bakım ve onarım destekleri Hizmetler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

12 Hizmetler için pazarlama karması 7p
Ürün (Product) Fiyat (Price) Dağıtım (Place, distribution) Tutundurma (Promotion) Fiziksel durum (Physical evidence) İnsan (People) Süreç (Process) Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

13 Ürünler Tüketim Ürünleri Endüstriyel Ürünler
Profesyonel Hizmetler Yedek Parçalar Hammaddeler Makine ve Tesisler Bakım ve Onarım Destekleri Kolayda Ürünler Beğenmeli Ürünler Özelliği Olan Ürünler Aranmayan Ürünler Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

14 Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler
Tüketici Ürünleri Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Dayanıksız Mallar Dayanıklı Mallar Hizmetler Kolayda Ürünler Ekmek Gazete Sigara El sabunu Konserve açacağı Çay bardağı Bankacılık hizmetleri İnternet cafe Trafik sigortası Beğenmeli Ürünler Çorap Gömlek Markalı içecek Buzdolabı Halı Yemek takımı Yangın ve hırsızlık sigortaları Lokanta Özelliği Olan (Lüks) Ürünler Markalı giyecekler Markalı kozmetikler Markalı bilgisayarlar ve ev eşyaları Tercih edilen kuaför sağlık ve eğitim hizmetleri Aranmayan Ürünler Düşük kalite tanınmamış marka bisküviler Yeni bir losyon Ansiklopedi Mezar taşı Karbon kağıdı Deprem sigortası Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

15 Ürün Hayat Eğrisi Toplam endüstri kârı Satışlar / kar satışları Giriş
Büyüme Olgunluk Düşüş Zaman Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri

16 Ürün Hayat Eğrisinde Üç Özel Kategori
Stil Geçici heves Zaman Satışlar Zaman Satışlar Moda Zaman Satışlar Mallar ve Hizmetler Pazarlama İlkeleri


"Ürün Mallar ve Hizmetler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları