PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Apple Computer Inc. Altı Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli (2005)
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Sistem Analizi ve Planlama
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
İçerik Analizi.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ŞEHİRCİLİĞE GİRİŞ PLANLAMA SÜRECİNDE FONKSİYONLAR
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
21. Yüzyıl Öğreneni.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
STRATEJİK PLANLAMA.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ŞEHİT GÜLTEKİN TIRPAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ AMASYA MERKEZ BİLGİSAYAR ARASINDA YAPILAN "OKUL-SANAYİ İŞBİRLİĞİ AMASYA MODELİ" PROTOKOLÜ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
PROBLEM ÇÖZME.
DİYARBAKIR TANITIMI. İZLEDİĞİNİZ VE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği

Eğitim Teknolojileri Genel Müdürl PROJE TABANLI ÖĞRENME AMAÇ : Sayın Velilerimiz, Bu sunumda sizlere öğrencilerimizle yaptığımız PROJE TABANLI ÖĞRENME hakkında sizleri bilgi sahibi yapmaktır. Sabırla dinleyeceğiniz için şimdiden teşekkür ederiz

İÇİNDEKİLER  Proje Tabanlı Öğrenme Proje Tabanlı Öğrenme  Temel Adımlar Temel Adımlar  Değerlendirme Değerlendirme  Kaynakça Kaynakça  Teşekkür Teşekkür

PROJE TABANLI ÖĞRENME Proje tabanlı öğrenme, günümüzde eğitim sistemlerinin alması gereken biçimi göstermek için özenle seçilmiş üç temel kavramdan oluşmaktadır. Bu kavramlardan birisi öğrenme kavramıdır ki dikkati öğretene değil öğrenene çekmek açısından son derece önemlidir.

PROJE TABANLI ÖĞRENME Bir diğeri proje kavramıdır ve proje, tasarı ya da tasarı geliştir me, hayal etme, planlama anlamına gelmektedir. Bu kavram, öğrenmenin projelendirilmesi yani yönlendirilmesi anlayışına işaret etmekte; tekil öğrenmeden çok belli bir amaca dönük ilişkisel öğrenmeyi vurgulamaktadır.

PROJE TABANLI ÖĞRENME Projeyi bir hedef olarak değil, alt yapı unsuru olarak ele almakla da proje tabanlı öğrenme, öğrenmenin ürün değil süreç boyutunu vurgulamakta ve öğrenmeye, arzulanan ölçüde, öğrenene özgü bir yapı kazandırmaktadır.

PROJEDE TEMEL ADIMLAR Projelendirme bir vizyona sahip olmayı; başka bir deyişle, daha başlangıç aşamasında süreci ve bitişi bütün boyutlarıyla görebilmeyi gerektirir. Bu anlamda, sürecin işlem basamaklarını gerçekleştirecek beceriye sahip olmak önem kazanmaktadır. Her şeyden önce, projenin öğrenene özgü olduğunu bir kez daha vurgulamak gerekir.

PROJE TEMEL ADIMLAR Proje tabanlı öğrenmede temel adımlar 1. Hedeflerin belirlenmesi. 2. Yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlenip,tanımlanması. 3. Takımların oluşturulması. 4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi. 5. Çalışma takviminin oluşturulması. 6. Kontrol noktalarının belirlenmesi. 7. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi. 8. Bilgilerin toplanması. 9. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırılması. 10. Projenin sunulması (Moursund, D., 1999).

DEĞERLENDİRME Bu sunumu izleyen velilerimiz; Öğrencilerimize 21. yüzyıl becerileri kazandırmaya çalıştığımızı ve bunu yaparken proje tabanlı çalışmalar yaptığımız hakkında bilgi sahibi olmuş olur. Öğrencilerimizi bu yönde destekler ve belirlenen ihtiyaçları gidermede kolaylık sağlarlar. İşbirliği ve katılımlar için destek sağlarlar.

TEŞEKKÜR Sayın Velilerimiz, Çocuklarımızın kendilerini geliştirmede okulumuzun uyguladığı Proje Tabanlı Öğrenme modeli hakkında bilgi alma toplantımıza geldiğiniz, dinlediğiniz ve izlediğiniz için teşekkür ederiz. Her şey çocuklarımız için..