HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
MUHASEBE EĞİTİMİ.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
Ödenek üstü harcama MADDE 70.- Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi.
olarak tanımlanmıştır.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
Sayılı KAMU MALİ YÖNETİMİ ve KONTROL KANUNU (Amaç, Kapsam, Sorumluluklar ve MEB Uygulaması)
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
MALİ HUKUK DERS NOTLARI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir? Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisidir. Harcama birimi nedir? Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimdir.

Harcama Talimatı Nedir? Bir giderin idare adına geçici veya kesin olarak ödenebilmesi için giderin konusunu, gerekçesini, yapılacak iş veya hizmetin süresini, hukuki dayanaklarını, tutarını, kullanılabilir ödeneğini, tertibini, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgileri gösteren ve harcama yetkilisinin imzasını taşıyan belgedir. Harcama yetkilisinin harcama talimatı vermediği bir giderin idare bütçesinden ödenmesi mümkün değildir.

Harcama Yetkilisi Nasıl Belirlenir? Bütçe sınıflandırması harcama yetkilisini belirleyen temel unsurdur. Kurumsal sınıflandırmanın üçüncü ve dördüncü düzeyinde yer alan birimler, bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimleri olacak bu birimlerin en üst yöneticileri de harcama yetkilileri olacaktır.

Merkez Teşkilatı Harcama Yetkilileri Kimlerdir? (1) Örnek: Başbakanlık ve Bakanlıklarda Kurul Başkanı Genel Müdür Daire Başkanı Teftiş Kurulu Başkanlığında Genel Müdürlüğünde Müstakil Daire Başkanlığında

Merkez Teşkilatı Harcama Yetkilileri Kimlerdir?(2) Örnek: Teşkilat Yapısı Müsteşarlık Düzeyinde Olanlar Genel Müdürlük Özel Kalem Müdürlüğü Genel Müdür Özel Kalem Müdürü Örnek: Teşkilat Yapısı Genel Müdürlük Düzeyinde Olanlar Kurul Başkanlığı Müşavirlik Kurul Başkanı Müşavir

Özel Bütçeli İdarelerde Harcama Yetkilileri Kimlerdir? Genel Sekreter Dekan Müdür Başkan Kurul Başkanı Daire Başkanı Hukuk Müşaviri Örnek: Üniversite ve İleri Teknoloji Enstitüleri Genel Sekreterlik Fakültelerde Enstitülerde ve Merkezlerde Bölümlerde Örnek: Genel Müdürlük Kurul Başkanlığı Müstakil Daire Başkanlığı Örnek: Müsteşarlık Hukuk Müşavirliği

Mahalli İdarelerde Harcama Yetkilileri Kimlerdir? Örnek: İl özel idaresi İllerde İlçelerde Kurumsal kodlama yapılmamış olan il özel idarelerinde Örnek: Belediyeler Nüfusu 10.000 ve aşağı olan ilçelerde ve ilk kademe belediyelerinde Bütçelerinde harcama birimleri sınıflandırılmayan kasaba belediyelerinde Mahalli İdare birliklerinde Özel kalem müdürlüğü kadrosu bulunmayan idarelerde “02 Özel Kalem” kurumsal kodundan yapılacak giderlerde; İl özel idarelerinde Belediyelerde Mali hizmetler birim amirliği ve muhasebe yetkilisi görevleri aynı kişide birleşen mahalli idarelerde Vali Kaymakam Genel Sekreter Belediye Başkanı Birlik Başkanı Mali hizmetler biriminde üst yönetici veya belirleyeceği kişi

Merkez Dışı Birimlerde (Taşrada) Harcama Yetkilileri Kimlerdir? (1) Kamu idarelerinin merkez teşkilatı harcama yetkilileri merkez dışı birimlerine ödenek gönderme belgesi düzenlemek suretiyle ödenek gönderirler. Ödenek gönderme belgesiyle ödenek gönderilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. ÖRNEK : Valilik ve İl Müdürlüklerinde Harcama Yetkilisi Valilik Makamı Cumhuriyet Baş Savcılığı İl Emniyet Müdürlüğü Bayındırlık İl Müdürlüğü Vali Cumhuriyet Baş Savcısı İl Emniyet Müdürü Bayındırlık İl Müdürü

Merkez Dışı Birimlerde (Taşrada) Harcama Yetkilileri Kimlerdir?(2) İl Sağlık Müdürlüğü A Hastanesi Başhekimliği A Ceza ve Tevkifevi Müd. Orman Bölge Müdürlüğü Tapu Kadastro Müdürlüğü A Müze Müdürlüğü Dispanser, Sağlık Ocağı A İlköğretim Okulu Karayolları Bölge Müdürlüğü İl Milli Eğitim Müdürlüğü İl Nüfus Müdürlüğü İl Sağlık Müdürü Hastane Başhekimi Ceza ve Tevkifevi Müd. Orman Bölge Müdürü Tapu Kadastro Müdürü Müdür Tabip Bölge Müdürü İl Milli Eğitim Müdürü İl Nüfus Müdürü

Kaymakamlık ve İlçe Müdürlüklerinde Harcama Yetkilisi Kimlerdir? Kaymakamlık Makamı İlçe Özel İdare Müdürlüğü İlçe Cumhuriyet Başsavcılığı İlçe Malmüdürlüğü İlçe Vergi Dairesi Müdürlüğü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü A Lise Müdürlüğü İlk Öğretim Okulları İlçe Sivil Sav. Müdürlüğü Kaymakam Cumhuriyet Başsavcısı Vergi Dairesi Müdürü İlçe Milli Eğitim Müdürü Lise Müdürü İlçe Sivil Sav. Müdürü

Geçici Ayrılmalarda Harcama Yetkilisi Kim Olacak? Kanuni izin, hastalık, geçici görev, disiplin cezası uygulaması, görevden uzaklaştırma ve benzeri nedenlerle geçici olarak görevden ayrılmalarda ilgili harcama biriminin harcama yetkilisi vekaleten görevlendirilen kişidir.

Harcama Yetkisi Nasıl Birleştirilir? Üst yönetici ile harcama birimleri arasında yönetim kademesinde yer almak şartıyla harcama yetkisi harcama türleri itibarıyla kısmen veya tamamen; Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde Maliye Bakanlığının, Sosyal güvenlik kurumlarında ilgili bakanlığın, Mahalli idarelerde ise İçişleri Bakanlığının uygun görüşü ve üst yöneticinin onayı ile bir üst yönetim kademesinde birleştirilebilir.

Harcama Yetkisi Nasıl Devredilir? Merkez teşkilatı harcama yetkilileri bu yetkilerini yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, Merkez dışı birimlerde ise bölge müdürleri veya eşdeğer yetkililer, il müdürleri veya eşdeğer yetkililer ile nüfusu 50.000’i aşan ilçelerin ilçe müdürleri  veya eşdeğer yetkililer harcama yetkilerini yardımcılarına, Belediye ve il özel idareleri ile bunlara bağlı idarelerin harcama yetkilileri bu yetkilerini yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, Mahalli idare birliklerinde birlik başkanı harcama yetkisini birlik genel sekreteri, birlik müdürü veya birim amirlerine, kısmen veya tamamen devredebilirler.

Yetki Devri Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir? Her bir harcama işlemi itibarıyla; Mal ve hizmet alımlarında iki yüz elli bin Yeni Türk Lirasını, Yapım işlerinde ise bir milyon Yeni Türk Lirasını aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi devredilemez. Yetki devri yazılı olmak zorundadır. Devredilen yetkinin sınırları açıkça belirlenmelidir.

İhale Yetkilisi Kimdir? İdarenin, ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişi ve kurullar ile usulüne uygun olarak yetki devri yapılmış görevlilerdir. Harcama yetkilisi aynı zamanda ihale yetkilisi olacaktır. Satış, trampa, kiralama gibi gelir getirici işlerin ihalesinde ihale yapmaya ita amirleri yetkili olduğundan idarelerin üst yöneticisi ihale yetkilisi olacaktır.

Harcama Yetkilisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir? (1) Harcama talimatı vermek.(Md.32) Ödenek üstü olmamak üzere Bütçede öngörülen ödenekleri kadar veya ödenek gönderme belgesiyle tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak.(Md.26-Md.31) Birim faaliyet raporunu hazırlamak ve üst yöneticiye vermek (Md.41) Ön Mali Kontrol sürecinin yönetim sorumluluğu çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamak.(madde 58) Ödeme emri belgesini imzalamak.(madde 33)

İSTANBUL DEFTERDARLIĞI TEŞEKKÜR EDERİZ İSTANBUL DEFTERDARLIĞI