FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
BALIKESİR MUHARREM HASBİ ANADOLU LİSESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Hatay Mangala Şenliği Projesi
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU. AMACIMIZ Üniversitemiz bünyesinde oluşan atıkların toplanmasını, izolasyonunu ve yaşanılabilir dünya için çevreyi korumayı amaçlar.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
MEHMET TUZA PAKPEN TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
ARPAÇSAKARLAR ORTAOKULU
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ADIYAMAN’DA ÇOCUĞUN PSİKOSOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEME PROGRAMI
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
BESLENME DOSTU OKUL OLMAK İÇİN
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞ GELDİNİZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
KAYSERİ -MELİKGAZİ BİRLİK MENSUCAT İLKOKULUNDA OKULLAR HAYAT BULSUN PROJESİ.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
TANILAMA.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Sunum transkripti:

FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU T.C. ANKARA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

Rehber ve Psikolojik Danışmanı FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU MEB-AB-UNICEF İşbirliği ile 7-19 yaş grubunda çocuğa sahip anne babalara önerilen AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI Her hafta Çarşamba günleri, Saat: 10.00-12.30 arası A Blok Fen Sınıfında Anne Babalarla Söyleşiler 2.Kademe Rehber ve Psikolojik Danışmanı Canan ŞAMAN DİLER tarafından yürütülecek programa tüm velilerimiz DAVETLİDİR.

SEREBRAL PALSİLİ ÇOCUK NE DEMEKTİR? Beyin hasarı olan çocuklar için halk arasında genel olarak “spastik çocuk” terimi kullanılmaktadır. Bu hastalık grubunun diğer isimleri; serebral palsi veya beynin serebral bölgesinde felçtir. Bu hastalık grubu, gelişmekte olan beynin ( gebeliğin başlangıcından ikinci yaşın sonuna dek) değişik nedenlerle zarar görmesi sonucu ortaya çıkan hareket bozukluğudur. Ortaya çıkan klinik tablonun ağırlığı beynin zedelenme derecesine, hasarın yerine ve çocuğun yaşına bağlıdır. İlk üç ayda olan zararlar en ağır klinik tabloya neden olmaktadır.Bu hastalık ilerleyici değildir.Görülme sıklığı bin canlı doğumda ikidir. SEREBRAL PALSİ NEDENLERİ NELERDİR? Serebral palsi, doğum öncesi, doğum sırasında ve doğum sonrasında, değişik nedenlere bağlı olarak gelişebilir; bazen neden gösterilemeyebilir. DOĞUM ÖNCESİNE AİT NEDENLER: (% 50-80 ) Kromozom anomalileri Genetik sendromlar Beynin gelişim bozukluğu Gebeliğin ilk aylarında geçirilen yüksek ateşli ve döküntülü hastalıklar Annenin metabolik (diyabet, böbrek hastalığı vb.) Sigara ,alkol, uyuşturucu ve kontrolsüz ilaç kullanımı Radyasyon Travma

DOĞUM SIRASINDA GÖRÜLEN NEDENLER :(% 10-30 ) Erken veya geç doğum İkiz/üçüz, çoğul doğum Zor doğum Doğum travması Beynin oksijensiz kalması DOĞUM SONRASINA AİT NEDENLER: Uzun süren yenidoğan sarılığı Santral sinir sistemi enfeksiyonu Travma Beynin oksijensiz kalması ***Yaklaşık olguların % 20’sinde neden bilinememektedir.

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ PROJE ADI: SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ PROJE TANIMI: Gönüllü öğrencilerle, (SP) beyin felci tanısı gereği engeli mevcut öğrencilerin etkileşimi amacıyla, iki okul arasında düzenlenen sosyal hizmet çalışması

PROJENİN NEDENİ: İlköğretim çağının, sosyal gelişim ve kişilik gelişimi açısından kıymetli yıllar olduğu gerçeğinden hareketle, Değerler Eğitiminin önemi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni Canan ŞAMAN DİLER tarafından, Öğretmenler Kurulu ile Veli Toplantılarında ifade edilmiştir. Projenin uygulama yeri olması planlanan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu yönetimi ile de proje içeriği paylaşılmıştır. Okulumuzun 6,7,8. sınıfları Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri çerçeve programına alınan proje, yoğun ilgi görmüştür. Yapılan öğrenci, öğretmen, veli bilgilendirme sunumları sonunda, projeye 1. Dönem için 12 gönüllü öğrenci katılmıştır. İkinci dönem de 12 öğrenciden oluşan yeni grup belirlenecek ve eğitim öğretim yılı sonunda 24 öğrenci sürece katılmış olacaktır. Projemiz, uygulama yeri olan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu’nun 13 Mayıs Kuruluş Günü Kutlamalarına katılım ile tamamlanacaktır.

PROJENİN HEDEFLERİ: İki okul öğrencilerinin birbirini tanıması, Engeli olan bireylerle engeli olmayan bireylerin sosyal alanda paylaşımlarının desteklenmesi, Engeli olmayan öğrencilerin, engeli olan yaşıtlarının engel özelliğini öğrenmesi, hayat öyküsü ve hayatta karşılaştığı olumlu/olumsuz yaşantıları yaşayarak bilinç geliştirmesi, Akran öğrenci gruplarının birbirleriyle etkileşimde bulunması, engellilik konusunda empati geliştirerek, yaşam değerlerini yükseltmelerine yardımcı olunması, Gelecek nesillere engelliliğin doğru anlatılması ve toplumsal bilinç oluşturulmasında öğretmen, veli ve yöneticilerin olumlu model olması amaçlanmaktadır.

PROJE LİDERİ: Canan ŞAMAN DİLER Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni PROJE UYGULAMA YERİ: MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu ( Ankaralılar Cad. Bina No:1 Çayyolu/Ankara) PROJE SÜRESİ: 1. DÖNEM: Ekim - Kasım - Aralık /2011 2. DÖNEM: Mart – Nisan - Mayıs /2012

PROJENİN UYGULAMA GÜNLERİ : Haftada 3 gün (Dönüşümlü ) PROJENİN UYGULAMA SAATİ : 10.30 -13.30 arası PROJE UYGULAMA ALANLARI: Her iki Okulun Rehberlik Servisi Psikolojik Danışmanları işbirliği ile, yaş grupları dikkate alınarak birebir öğrenci eşleştirmesi yapılacaktır. Öğrenci grubunun teneffüs ve öğle yemeği arasına denk gelen saatlerde serbest zaman geçirmelerine ortam hazırlanacaktır. Karşılıklı etkileşim ve ortak ilgiler belirlendikten sonra, akran öğrencilerimiz doğal okul ortamında, zamanlarını amaç doğrultusunda geçirebileceklerdir. Bu paylaşım alanları; kitap okuma, birlikte yemek yeme, oyun oynama, ödev yardımı vb. konulardan seçilecektir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmenimiz Canan ŞAMAN DİLER’in , veli, öğrenci ve öğretmenlerimize yaptığı tanıtım toplantılarının ardından Sosyal Sorumluluk Projesi gönüllü ekipleri oluşturulmuştur.

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİ EKİBİ 1. İrem GÜNGÖR (6/A) 2. Doğa MUGAN (6/A) 3. Aybike Gül DEMİR (6/B) 4. Hamza Buğra ŞANLI (6/B) 5. Elif ERBAŞ (7/A) 6. İrem İNAL (7/A) 7. Kemal Buğra TOGAY (7/A) 8. Zeynep AVCI (7/B) 9. Ahmet ZENGİN (7/B) 10.Bengisu ASLAN (7/B) 11. Erol TEKİN (8/B) 12. Mustafa ÖZER (8/B)

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ VELİ EKİBİ 1. Aysel İNAL 2. Handan ARSLAN 3. Didem KAYA 4. Muazzez ERBAŞ 5. Yaylagül BULUT 6. Zeliha AKA 7. Güler DEMİR 8. Ayla BOLAT 9. Dursun ŞANLI 10. Zeliha TEKİN 11. Mehmet TOGAY 12. İbrahim ZENGİN

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ ÖĞRETMEN EKİBİ Yalçın BAĞATIR (Okul Müdürü ) Gülümser ERDEM (Müdür Yardımcısı) Canan ŞAMAN DİLER (Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni) Ayşegül ERDOĞAN (İngilizce Öğretmeni) Ayşe MERT (Sosyal Bilgiler Öğretmeni) Alaaddin BOYAR (Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni ) Füsun KÜÇÜK (5/A Sınıf Öğretmeni) Ahmet ARGUN (5/B Sınıf Öğretmeni) Fatma BALTA (4/B Sınıf Öğretmeni) Y.İsmet DOĞAN (3/C Sınıf Öğretmeni)

Sosyal Sorumluluk Projemizin gerçekleşmesi dileklerimizle…