Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
Advertisements

KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
Reklam Fotoğrafçılığı
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
REKLAMCILIK Hafta 2.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Resimlerin Kullanımı.
Sinem USLU. KELİME İŞÇİLERİ  İçerik Kuralları  1. Yayıncı olmayı kucaklayın. Bu yazıyı okumaya başladığınıza göre muhtemelen bunu yapmışsınız.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TUTUMLAR VE TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Kültür.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
İştah Açan Fotoğraflar
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
Anlamlandırma.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Dil, İmaj & Göstergebilim
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Reklamın Amaçları.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Dil, İmaj & Göstergebilim
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ÖĞRETİCİ YAZILAR 1-MAKALE 2-FIKRA 3-RÖPORTAJ 4-ELEŞTİRİ 5-GÜNLÜK
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Tüketici Kararları.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
İKNA SÜRECİ.
Pazarlama İletişimi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı

Reklamın Amaçları : “1. Tüketicilerde ürün ve marka gereksinimi oluşturma 2. Ürün ve markaların tanınmasını ve hatırlanmasını sağlama 3. Ürün ve marka hakkında bilgi verme 4. Ürün ve marka tutumu oluşumuna destek olma 5. Ürün ve markaya yönelik satın alma niyeti yaratma 6. Ürün ve markanın satın alınmasını kolaylaştırma 7. Ürün ve markanın satışını sağlama 8. Satın alma sonrası tatmini gerçekleştirmeye yardımcı olma 9. Marka bağlılığı yaratmayı destekleme”

Genel olarak bir reklam mesajının şu ortak özelliklere sahip olması beklenir: “1. Mesaj, reklamı yapılan ürün ya da kurumla ve reklam aracıyla uyumu olmalıdır. 2. Mesaj, açık yalın ve anlaşılır olmalıdır. Tüketicinin kullandığı günlük dil kullanılmalıdır. Mesaj farkı vurgulamalıdır. 3. Değişik ve ilginç olmalıdır. Tüketicinin günlük yaşamda tekrarlamaktan zevk alacağı sözlerden oluşmalıdır. 4. Mesaj ikna edici-inandırıcı olmalı; kolayca anımsanmalıdır. 5. Mesajın iç tutarlığı olmalıdır. 6. Reklam mesajlarında üstünlük sıfatları, genellemeler, alışılmış sözler ve abartmalar kullanılmamalıdır.”

Reklam Mesajı: Ne söylüyor? Nasıl söylüyor?

Temel satış vaadi Nasıl bir fayda sağlayacak? Müşteri ne kazanacak?

Reklamda Yaratıcılık Unsuru Ürün ya da hizmeti farklılaştırmak İmaj sağlamak İlgi ve dikkat çekmek

Mesajın Görselleştirilmesi Düz bir fon önünde göstermek Ürünü belli bir mekanda göstermek Kullanım esnasında göstermek Belli bir özelliğinin ön plana çıkarılarak gösterilmesi Simgesel anlatımlar ve çağrışımlar kullanılması

1. Bilgi İletme: Reklam mesajında, reklama konu olan ürün, hizmet ya da markanın nitelikleri hakkında verilen, diğer ürünlere karşı olan üstün özellikleri, araştırma sonuçları, kullanım şekli ve kullanım deneyimlerinin paylaşılması gibi nesnel bilgilerle hedef kitleye yararlar sağlayacağı düşündürülerek etkilenmeye çalışılır.

Bilgi İletme: A. Tanık Kullanımı: B.Uzman Görüşün Açıklanması: Ünlü Kişi Kullanımı:

2. Duyguları Harekete Geçirme: Bu yaklaşımda reklamların hedef kitleyi düşünmekten çok duygusal hatırlatmalar ve çağrışımlar yapması amaçlanır. Genelde kanaat meydan getirme, imaj oluşturma gerektiği zaman uygulanan bir yaklaşımdır. Duygulara yönelik reklamlar, markaya yönelik prestij, sempati, hoşlanma gibi duygular yaratmanın yanı sıra hedef kitlenin geçmişte yaşadığı mutluluk, sevinç, üzüntü gibi duygularını da tekrar gündeme getirebilir

a. Mizah:

b. Cinsellik:

c. Duygusallık:

d. Zaman:

Zaman

e. Ödüllendirme:

f. Cezalandırma:

Açık / Dolaylı Anlatım

“Çağdaş tüketici, kapitalizmde ürünleri değil, göstergeleri tüketir “Çağdaş tüketici, kapitalizmde ürünleri değil, göstergeleri tüketir.” Baudrillard

Göstergebilimin çalışma alanları Göstergenin kendisi Göstergelerin düzenlendiği kodlar Kodların ve göstergelerin içinde işlendiği kültür.

Pierce’nin gösterge sistemi: Görüntüsel gösterge: Nesnenin fotoğrafı ya da resmi (çatal fotoğrafı) Belirtisel gösterge: Neden sonuç ilişkisi (çatalın yağlı olması) Simgesel: Nesneyi niteleyen (altın kaplamalı çatal)

Saussure’ün gösterge sistemi Gösterilen+Gösteren+Gösterge Gösterge, anlamı olan fiziksel bir nesnedir. Gösteren, göstergenin algıladığımız imgesidir. Gösterilen, gösterenin göndermede bulunduğu zihinsel kavramdır

Efes Ice Bira Görüntüsel Belirtisel Simgesel Gösteren Gösterilen Göstergeler

Eğretileme/Metafor: Metafor, bilinmeyeni bilinen bir aracın özelliklerine benzeterek anlatmaktır. Aralarında benzetme kurulan bu iki şey normal bir süreçte birbirleriyle ilişkili değildir; ancak zihin, düş gücünü çalıştırarak yeni bir metaforu algılayabilmektedir.

Eğretileme/Metafor

Eğretileme/Metafor

Eğretileme/Metafor

Düzdeğişmece/Metanomi: Reklamcılıkta kullanılan göstergebilim kavramlarından biri olan düzdeğişmece, reklamda gösterilen bir parçanın bütünü anlatmasıdır. Bu şekilde yaratılan reklam iletilerinde bütün gösterilmeden onu en iyi anlatan ve temsil eden belli bir parçası gösterilir.

Düzdeğişmece/Metanomi:

Düzdeğişmece/Metanomi:

Düzdeğişmece/Metanomi:

Düzdeğişmece/Metanomi:

Düzanlam/Yananlam: Düzanlam, göstergenin bilinen anlamıdır. Düzanlam, fotoğrafı çekilen nesnenin görünürdeki en açık, doğrudan anlamıdır. Yananlam ise hedef kitlenin kültürel birikimi, duygu ve düşünceleriyle ortaya çıkmaktadır. Düzanlam herkes için aynıyken yananlamlar kişilere ve kültürlere göre değişebilir.

Düzanlam/Yananlam:

Düzanlam/Yananlam:

Mit: Mitler reklamın hedef kitlesi ya da kullanıldığı coğrafyanın kültürel ve tarihsel kodlarını kullanırlar, bu yüzden evrensel değil yereldir. Reklamın kültürel öğeler ve mitlerle ilişkisi, tüketim toplumu olgusuyla yakından ilgilidir; çünkü tüketim toplumunda, tüketim, ihtiyaçtan daha çok prestij, farklılık, bir gruba ait olma, kimlik edinme, imaj edinme, sınıf atlama gibi simgesel değerler adına yapılmaktadır.

Mit:

Mit: