İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI sssssssss.
AKILCI İLAÇ KULLANIMI BURDUR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
HASTAYA ULAŞANA DEK BİR İLACIN YOLCULUĞU
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Dr. Haldun Soygür Psikiyatri Doçenti Farmakoloji Bilim Doktoru (PhD)
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
Meriç Belediyeler Birliği
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
PROF. DR. ŞÜKRAN GEÇGİL.
BAKIŞ AÇISI.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Prof.dr.abdülkadir erengül
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum AD
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
HASTANE ETİK KURULLARI
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
Toplum Sağlığını Geliştirme
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
 15 Türk Dili Yaz Kursu Bursu  4 Yüksek Lisans (Master ve Doktora)  2 Araştırma.
1 BİRİNCİ BASAMAKTA SPOR YAPACAK ÇOCUĞA YAKLAŞIM Dr. Ömer EŞKİ Toros Sağlık Ocağı ADANA-2007 Mevcut Durumun Saptanması.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Eczacılık İşleri ile ilgili Şube Müdürü
AKILCI İLAÇ KULLANIMI UYGULAMALARI
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI Kasım 2010, Ankara
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
TTB-UDEK DÖNEMİ ÇALIŞMALARI ÖZET SUNUM TTB-UDEK Olağan (Seçimsiz) Genel Kurul Toplantısı 8 Aralık 2012, Ankara Saat: TTB Merkez Konsey.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Öğrencilerin Üniversite Sağlık Merkezleri Aracılığıyla Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Konularında Bilgilendirilmesi Projesi Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Fakültenin Akademik Kadrosu 4. Uluslararası Eczacılık Bilimleri Kongresi, Eylül 2014.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Özel Körfez Marmara Hastanesi
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
JİNEKOLOJİK ONKOLOJİDE AKILCI
Farmakovijilans Sorumlusu
Dr. Sinem BOSTAN Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Dr. Meryem TOP Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
Sunum transkripti:

İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ Prof. Dr. Ersin Yarış Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Ab.D. Türk Farmakoloji Derneği Akılcı İlaç Eğitimi Kurulu Başkanı ICIUM 2011 / 14 Kasım 2011, Antalya

* “İlaçla akılcı tedavi”nin toplumsal tanımı… - Gereksinimi olana, İLAÇLA AKILCI TEDAVİ TANIMI (1) * “İlaçla akılcı tedavi”nin toplumsal tanımı… - Gereksinimi olana, - Gerektiği anda, - Gereken miktarda, - Gereken formda, - Ucuz, etkili, güvenilir ilaca hastaların ulaşması/ilacın ulaştırılması

* Teknik ve bilimsel “akılcı ilaç” tanımı… İLAÇLA AKILCI TEDAVİ TANIMI (2) * Teknik ve bilimsel “akılcı ilaç” tanımı… - Bir endikasyonda altın kriterler dikkate alınarak seçilmiş ilaç . Etkililik . Güvenlilik . Uygunluk . Maliyet (MAU Analizi)

* Türk Farmakoloji Derneği (TFD) İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (1) * Türk Farmakoloji Derneği (TFD) 1966’da kuruldu * Üyeleri hekim, eczacı ve veterinerler * TFD, Türk Tabipleri Birliği (TTB) Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu (UDEK) üyesidir - TFD, TTB-UDEK üzerinden “Avrupa Tıp Uzmanları Birliği” (UEMS) üyesidir

* TFD’nin amaçlarından birisi İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (2) * TFD’nin amaçlarından birisi “Türkiye’de ilaçların rasyonel kullanımını yaygınlaştırmak ve öncülük etmek”tir

* Hekimlerin ilacı akılcı biçimde seçip reçeteye İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (3) * Hekimlerin ilacı akılcı biçimde seçip reçeteye aktarmaları ilaçla akılcı tedavi sürecinin yalnızca ilk adımıdır - İlacın hastaya akılcı biçimde sunulması . Eczacılar / ayaktan hastalar - İlacın hastaya akılcı biçimde uygulanması . Hemşireler / yatan hastalar

* Sağlık Bakanlığı 1990’ların sonunda İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (4) * Sağlık Bakanlığı 1990’ların sonunda “Akılcı İlaç Kullanımı (AİK)”nı geliştirmek üzere projeler geliştirmiştir - AİK eğitimleri . Eğitici ve öğrenci olarak farmakologlar - Rehber hazırlanması . Editörler ve yayın kurulu üyesi olarak farmakologlar Hedef temelde tıp doktorları…

* TFD kendi üyeleri için iki kez AİK eğitimi İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (5) * TFD kendi üyeleri için iki kez AİK eğitimi düzenlemiştir (2003 ve 2005) * Tabip odalarında iki kez pratisyen hekimler için AİK eğitimi (Tekirdağ 2004 ve Ordu 2005) * Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı’nın isteği üzerine öğretim üyelerine yönelik “AİK ve OSCE Hazırlama” eğitimi (2011) Hedef temelde tıp doktorları…

* Türkiye’de tıp fakültelerinde İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (6) * Türkiye’de tıp fakültelerinde AİK eğitimi ilk kez 1996 yılında Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Ab.D.’da verilmeye başlandı - Bu gün 34 tıp fakültesinde AİK eğitimi verilmektedir . Eğitimleri büyük oranda farmakologlar yürütmektedir Hedef temelde tıp doktorları…

İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (7) Doğru endikasyon Doğru tedavi Doğru takip Doğru bilgilendirme AİK temel ilkeleri Eczacının sorumluluğu Sağlık hizmeti takım çalışmasıdır!

* Eczacının değişen rolü - Hasta danışmanı ve hasta eğitmeni İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (8) * Eczacının değişen rolü - Hasta danışmanı ve hasta eğitmeni * Eczacılar için probleme dayalı öğrenim yöntemlerinin kullanıldığı bir eğitim modeli gerçekleştirildi - Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Farmakoloji Ab.D.’da 2008, Gazi, Ankara, Ege, Yakın Doğu 2010 yılında başlandı Hedef eczacılık fakültesi öğrencileri…

* Eczacılık fakültesi öğrencilerinden: İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (9) * Eczacılık fakültesi öğrencilerinden: - İlk kez kendimi eczacı gibi hissettim… - Oynamadık gerçek hayatı yaşadık - Farmakolojinin gerekli olduğunu hep düşünürdüm ama nasıl kullanılacağını bu kursta anladım… - Farmakologlardan neden hoşlanmadığımı ama neden sevmem gerektiğini bu kursta anladım.

* Eczacılık fakültelerinde görevli İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (10) * Eczacılık fakültelerinde görevli farmakolog öğretim üyeleri için probleme dayalı AİK eğitici eğitimi kursu verildi (Nisan 2009) - Türkiye’deki 15 eczacılık fakültesinin 8 tanesinde Farmakoloji Ab.D.’da görevli 15 öğretim üyesine Hedef eczacılık fakültesi öğretim üyeleri…

* Eczacı odalarının istekleri üzerine İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (11) * Eczacı odalarının istekleri üzerine iki kez probleme dayalı AİK eğitimi verildi - İstanbul Eczacı Odası (Temmuz 2009) - Trabzon Eczacı Odası (Haziran 2011) . 47 / 23.000 eczacı Hedef serbest eczacılar…

Mezuniyet sonrası eğitim

* Hemşirelik Yüksekokullarının istekleri… - Anket çalışması İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (12) * Hemşirelik Yüksekokullarının istekleri… - Anket çalışması . AİK konusunda hemşirelerin bilgi düzeyleri ve istekleri (Kasım 2010) - Sunumlar . Etimesgut Asker Hastanesi (Aralık 2010) . Hemşirelik Günü (GATA, Mayıs 2011) Hedef hemşireler…

We have presented our results in the ISPOR congress in 2009.

We have also published our results in national journals. HAVAN Mart 2010; 31-32 We have also published our results in national journals.

* Geleceğe yönelik olarak; - İlaçla akılcı tedavi eğitimleri, İLAÇLA AKILCI TEDAVİDE TFD (13) * Geleceğe yönelik olarak; - İlaçla akılcı tedavi eğitimleri, sürecin bütün aktörlerini kapsayacak biçimde yaygınlaştırılmalıdır - Başarı için işbirliği zorunludur . Devlet kurumları (Sağlık Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu) - Sivil toplum kuruluşları . TTB, TEB, TFD, UDEK, ilaç endüstrisi

The Rational Use of Drugs (Akılcı İlaç Kullanımı) İlginize teşekkürler!