Www.ihsandurak.com Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

Türkçe Ana Dili Öğretmeni
.Duyu Organlarımız . Hilal Demiraslan 7/B 355.
ORGANLARIM GÖREV BAŞINDA Böyle bir ayna ister misin ?Zeynep.
DUYU ORGANLARIM OLMASA !
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
Aşağıdaki bilmecelerin cevabı sizce ne olabilir? İki pencerem var, Etrafı etten duvar, Sabahları açarım, Geceleri kapatırım. Altı mermer, Üstü mermer,
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLUM SAĞLIĞI HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Duyu Organlarımız KULAK GÖZ.
ÇOCUK AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Sağlıklı Büyüme
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Mustafa Kemal Demir.
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
SAĞLIKLI BESLENME STJ.DYT. MERYEM İTEK
MİKROP NEDİR ? Gözle görülemeyecek kadar küçük, her yerde
YAKAÖREN İLKÖRETİM OKULU
7. SINIF 1. ÜNİTE ÇALIŞMA KİTABI ETKİNLİKLERİ
MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER
DERS: HAYAT BİLGİSİ KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM.
Vücudumuzdaki Sistemler Canlılar ve Hayat
NASIL SOLUK ALIP VERİRİZ?
Çevresel Sinir Sistemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KONU: Duyu Organlarımız
DUYU ORGANLARIMI KULLANIYORUM.
DÜZENLEYEN İlkOkulu 4-B Sınıf Öğretmeni
DERS:Fen ve Teknoloji KONU:Denetleyici ve Düzenleyici Sistem
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ:
Kazım Özenç Seçen Ortaokulu 7-G Sınıfı
KONU:SİNDİRİM SİSTEMİ ALİ DAĞDEVİREN
MERHABA.
Çarpma İşlemi.
DUYU ORGANLARIMIZIN SAĞLIĞI
KONU:SİNDİRİM SİSTEMİ
İlginç Bilgiler…..
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
DERS: Hayat Bilgisi KONU: Duyu Organlarımız SINIF: 3. Sınıf
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
DUYU ORGANLARI Çözümlü Konu Testi.
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
İ P E K K A R A S I L A Y E R T Ü R K DUYU ORGANLARIMIZ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Organlarımız ve Görevleri
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
1. 2 Tanım: A ğzımızda bulunan, yediklerimizin tadını almamıza yarayan duyu organımıza Dil denir. Dil ayrıca konuşurken doğru sesleri çıkarmamıza yarar.
SİNDİRİM.
DUYU ORGANLARIMIZ.
ZÜLAL ŞENL İ K. BURUN Burun, koku alma duyusu organımızdır. Burnumuzla dışarıdan temiz hava alırız. Yeni pişen bir kekin, güzel bir çiçe ğ in, annemizin.
DİL Dil, insanlar arasında iletişimi sağlayan sesli ya da yazılı simgeler sistemi. Dil simgelerine "gösterge" adı verilir. Bu göstergeler, saymaca.
BURUN VE KOKU ALMA İŞLEMİ
DİŞLERve AĞIZ SAĞLIĞI DİŞ VE DİŞ ÇEŞİTLERİ Ağzınızı açıp ayna karşısında incelediğiniz zaman, alt ve üst çene kemiğinize dizilmiş dişlerinizi görürsünüz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİM , Öğretimde planlama
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
7.SINIF 1.ÜNİTE ÇIKMIŞ SORULAR.
MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER
Egitimzili.com 3. SINIF FEN BİLİMLERİ 3. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM SUNUSU Hazırlayan: Mehmet ULUSAL.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
TAT VE KOKU DUYUSU ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
DUYU ORGANLARININ SAĞLIĞI MUHAMMET HALIL BAYRAKTAR.
Sunum transkripti:

Tarafından yayınlanmaktadır

KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU

6. SINIF 6. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİ GÜNLÜK DERS PLANI

ÜNİTE 2 CANLININ İÇ YAPISINA YOLCULUK,VÜCUDUMDA CANLININ İÇ YAPISINA YOLCULUK,VÜCUDUMDA NELER VAR? NELER VAR? ÇEVREMİZİ NASIL ALGILIYORUZ? ÇEVREMİZİ NASIL ALGILIYORUZ? Önerilen Süre:1 ders saati

KONU Dilimizle Nasıl Tat Alırız? Dilimizle Nasıl Tat Alırız?

HEDEF: Dil Yapısını ve İşleyişini Kavrayabilme

KAZANIMLAR: KAZANIMLAR: 59. Ağzımıza aldığımız ve tükürüğümüzde çözünen maddeyi tatlı, acı veya tuzlu olarak nitelendirmemizin tat alma duyu organı ile ilişkisini açıklar. 60. Dilin yapısını ve görevini model, levha veya şema üzerinde göstererek nasıl tat alındığını fark eder. 61. Dilin tat alma bölgelerini şekil veya şema üzerinde göstererek deneylerle açıklar.

Ünite Kavramları ve Sembolleri Davranış Örüntüsü Papilla Papilla

Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Soru-Cevap, Soru-Cevap, Buluş, Buluş, Araştırma, Araştırma, Gösteri, Gösteri, İnceleme, İnceleme, Deney Deney

Kullanılan Eğitim Teknolojileri- Araç, Gereçler ve Kaynakça *Öğretmen*Öğrenci Ders Kitabı, Ders Kitabı, Acı biber, Acı biber, Tatlı (şekerli su ), Tatlı (şekerli su ), Tuzlu su, Tuzlu su, Limon, Limon, Dilin yapı şeması, Dilin yapı şeması, VCD VCD

Öğretme- Öğrenme Etkinlikleri Dikkati Çekme Dikkati Çekme Bir kaç öğrenci çağrılarak dillerinin üzeri bir peçete ile silinir ve dillerinin üzerine onlar göstermeden birer kesme şeker konularak tatlarını söylemeleri istenir.Daha sonra yemeleri söylenir. Bir kaç öğrenci çağrılarak dillerinin üzeri bir peçete ile silinir ve dillerinin üzerine onlar göstermeden birer kesme şeker konularak tatlarını söylemeleri istenir.Daha sonra yemeleri söylenir.

Güdüleme Güdüleme Yediğimiz ve içtiğimiz maddelerin tatlarını algılayabilmemiz için bu maddelerin dil ve damağın ıslak yüzeyinde çözünmesi gerekir, bunuda tükürüğümüz sayesinde dilimiz gerçekleştirir. Yediğimiz ve içtiğimiz maddelerin tatlarını algılayabilmemiz için bu maddelerin dil ve damağın ıslak yüzeyinde çözünmesi gerekir, bunuda tükürüğümüz sayesinde dilimiz gerçekleştirir. Bu dersimizde dilimizin bu olayı nasıl gerçekleştirdiğini öğreneceğiz. Bu dersimizde dilimizin bu olayı nasıl gerçekleştirdiğini öğreneceğiz.

Derse Geçiş Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) Grupla Öğrenme Etkinlikleri (Proje, gezi, gözlem vb.)

Sözel-Dilsel Sözel-Dilsel Dilin nasıl tat aldığının ve dilin tat alma bölgelerinin açıklanması. Dilin nasıl tat aldığının ve dilin tat alma bölgelerinin açıklanması.

Doğacı Çevrenizdeki canlıların dil yapılarına dikkat etiniz mi ? Çevrenizdeki canlıların dil yapılarına dikkat etiniz mi ? Bir timsahın dilinin dışarı çıkmadığını biliyor musunuz? Bir timsahın dilinin dışarı çıkmadığını biliyor musunuz?

Sosyal-Kişiler Arası Nezle olup burnunuz tıkandığında yediklerinizin tadını neden alamazsınız? Nezle olup burnunuz tıkandığında yediklerinizin tadını neden alamazsınız?

Mantıksal-Matematiksel Mantıksal-Matematiksel Bir yemeği görüntü itibariyle çok güzel olduğunu söyleyebiliriz. Bir yemeği görüntü itibariyle çok güzel olduğunu söyleyebiliriz. Fakat tattığımızda ise onun tuzsuz veya ekşimiş, bozulmuş olduğunu anlayabiliriz ve beğenmeyiz. Fakat tattığımızda ise onun tuzsuz veya ekşimiş, bozulmuş olduğunu anlayabiliriz ve beğenmeyiz.

İçsel-Bireysel İçsel-Bireysel Çok sıcak bir şey içtiğimizde dilimiz zarar görür ve bir süre o bölge ile tat algılayamayız. Çok sıcak bir şey içtiğimizde dilimiz zarar görür ve bir süre o bölge ile tat algılayamayız.

Görsel-Uzaysal Görsel-Uzaysal Dilin yapısının ve şeklinin model,levha ve VCD ile gösterilmesi. Dilin yapısının ve şeklinin model,levha ve VCD ile gösterilmesi.

Müziksel-Ritmiksel Müziksel-Ritmiksel Dilinizi kullanmadan şarkı söyleyebilir misiniz ? Dilinizi kullanmadan şarkı söyleyebilir misiniz ? Bu mümkün değildir! Bu mümkün değildir!  Bir öğrencinin şarkı söylemesi bu sırada dilinin hareketlerinin gözlenmesi.

Bedensel-Kinetiksel Bedensel-Kinetiksel Farklı tatlarda yiyecekleri tatlarına bakarak tanıyabilir miyiz? Farklı tatlarda yiyecekleri tatlarına bakarak tanıyabilir miyiz?

DİL: Dilin yapısı ve tat alma bölgeleri şekil üzerinde gösterilecek. Dil, tat alma duyu organımız olup, besinleri sindirmemizde ve konuşmamızda yardımcı olur. Tükürükte çözünen maddeler dil üzerindeki tat alma tomurcukları içinde bulunan tat alma hücreleri “papilla” tarafından algılanarak, sinirler yoluyla tatlar beyindeki tat alma merkezine iletilir.böylece maddelerin tatlarını algılarız. Dilin her bölgesi aynı tatları almaz. Dilin uç kısmı “tatlı”,ön yan kısımları “tuzlu”, arka yan kısımları “ekşi” ve arka kısımları “acı” tatlara duyarlıdır.

Dilin Yapısı Tat alma bölgeleri Tat alma bölgeleri Acı Ekşi Tuzlu Tatlı

Koku ve tat alma birbiriyle yakından ilgilidir.Çiğnemeyle tat alınırken aynı anda besinlerin kokusu da burunla algılanır.Koku tat duyuları, beyinde birbiriyle bağlantılı sinirler tarafından yorumlanır. Konuşmamızda da görevli olan dilimizin sağlığı için dilimizin temizliğine dikkat etmeliyiz. Fazla sıcak ve fazla soğuk yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıyız. Çünkü dilimiz sindirim sistemine gönderilen maddeler için ön ayıraçtır.

Ölçme ve Değerlendirme Dilin tat alma bölgeleri nelerdir? Dilin tat alma bölgeleri nelerdir? Tat alma ile koku alma arasında nasıl bir bağlantı vardır? Tat alma ile koku alma arasında nasıl bir bağlantı vardır? Dil sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmeliyiz ? Dil sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmeliyiz ?

Dersin Diğer Derslerle İlişkisi Türkçe dersinde sağlıklı yaşam konuları okutulup anlatılabilir. Türkçe dersinde sağlıklı yaşam konuları okutulup anlatılabilir.

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar Konu önerilen 1 ders saatinde işlenip ve değerlendirme etkinlikleri ile pekiştirilecektir. Konu önerilen 1 ders saatinde işlenip ve değerlendirme etkinlikleri ile pekiştirilecektir.