1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
*Araştırma sorgulamaya dayalı etkileşimli ders yazılımlarının fen eğiminde etkili kullanımı nasıl olur? *Yapılandırılmış bilgi inşası nedir? *Tartışmanın.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
21. Yüzyıl Öğreneni.
Problem Çözme Becerileri
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Ünite Portfolyö Sunumu
YANSITICI DÜŞÜNME.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

1 Okul Kültüründe Değişim

2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;  Çoklu çözüm modelleri yaratabilme;  Kesin doğruya ulaşabilme becerilerine sahip yaratıcı ve kıvrak düşünen bireylere gereksinim duyulmaktadır. Yarınların problemleri belirsizdir ve bazı beceri grupları tanımsızdır. Yarınların problemleri belirsizdir ve bazı beceri grupları tanımsızdır.  Nasıl öğreneceğini ve bilgiyi nasıl yapılandırabileceğini bilen beyinlere ihtiyaç vardır.  Kaizen için dur durak bilmeyen bir isteğe ihtiyaç vardır. – sürekli iyileştirme – Yaşamboyu öğrenenler – sürekli iyileştirme – Yaşamboyu öğrenenler Dünya pazarı son derece rekabetçidir. Dünya pazarı son derece rekabetçidir.  İnsan zekası ana metadır.

3 Kaizen nedir?   Kaizen, Japoncada kai değişim, zen ise daha iyi anlamına gelmektedir.Japoncada Kaizen'in sorunlara yaklaşımı "Hoş Geldiniz Problemler" şeklindedir. Çünkü; Sorun olmayan yerde gelişme de olamaz. Sorunlar, büyük kısmı su altında kalmış potansiyel sorunların su yüzene çıkan kısımlarıdır, su yüksekliği azaldıkça daha çok görünür hale gelirler. Bölümler (Departmanlar) arası engelleri kaldırmak gerekir.

4 Paradigma Değişimi Gereklidir Öğrencilerin ‘nasıl’ öğrendiğine ilişkin düşünce Öğrencilerin ‘nasıl’ öğrendiğine ilişkin düşünce  biz nasıl öğretebiliriz yaklaşımından, doğrudan öğretim ile doğrudan öğretim ile bilgileri ezberleterek bilgileri ezberleterek öğrenciye sürekli bilgi yükleyerek öğrenciye sürekli bilgi yükleyerek  öğrencilerin bilgiyi yapılandırma sürecine etkin olarak katıldıkları sorgulamacı yaklaşıma doğru değişmelidir Temel Soruların kullanıldığı Temel Soruların kullanıldığı Proje Temelli Öğrenmenin işe koşulduğu Proje Temelli Öğrenmenin işe koşulduğu

5 Paradigma Değişimi Dün Öğretmen – Merkezde, her şeyi bilen Öğretmen – Merkezde, her şeyi bilen Öğrenciler – edilgen dinleyiciler Öğrenciler – edilgen dinleyiciler Ezber Ezber Kapalı uçlu ‘ne’ soruları Kapalı uçlu ‘ne’ soruları Bölünmüş öğretim Bölünmüş öğretim Rekabet odaklı Rekabet odaklı Bugün ve Yarın Öğretmen – Kenarda, yol gösteren Öğretmen – Kenarda, yol gösteren Öğrenci– etkin katılımcılar Öğrenci– etkin katılımcılar Yapılandırma Yapılandırma  Kavramlar, bağlamlar ve bağlantılar Açık uçlu ‘niçin/nasıl’ soruları Açık uçlu ‘niçin/nasıl’ soruları Bütünleşik öğretim Bütünleşik öğretim İşbirliği odaklı İşbirliği odaklı

6 Değişimin Başlatılması Değişim bir gecede gerçekleşecek bir şey değildir. Değişim bir gecede gerçekleşecek bir şey değildir.  Kültürler uzun zaman dilimleri içinde gelişir  Küçük adımlarla yaklaşmak gerekir Sınıf iletişimi üzerine odaklanarak başlayın. Sınıf iletişimi üzerine odaklanarak başlayın.

7 Sorgulama değişimi başlatacaktır Öğrencilerimizi düşünmeye yöneltecek sorular sormalıyız – Örneğin: Öğrencilerimizi düşünmeye yöneltecek sorular sormalıyız – Örneğin:  Ayşe’nin söyledikleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Söylediklerine katılıyor musunuz yoksa farklı düşüncede olanlar var mı? Niçin?  Farklı bir yanıtı olan var mı?  Yanıtınızın akla yatkın olduğu konusunda herkesi ikna edebilir misiniz?  Bunun tam tersi bir örnek gösterebilir misin?  Bu sonuca nasıl vardınız?  Açıklamak için bir model ya da resim yapabilir misiniz?  Bu her zaman işe yarayacak mı?  Bunu nasıl kanıtlarsın?

8 Daha Fazla Soru Örnekler: Örnekler:  Eğer … olursa ne olur? Olmazsa ne olur?  Bir örnek gördün mü?  Niçin bu yaklaşımı tercih ettin?  … ile bu nasıl ilişkilidir?  Niçin bu konuyu öğrenmenin bizim için önemli olduğunu düşünüyorsun?  Anlayamadım … Neyi anlamadınız?  Nasıl yaptın…? Nasıl düşündün?  Nasıl … bilmiyorum? Bana bununla ilgili bildiğin şeyleri anlatır mısın?  … formülünü unuttum bunu nasıl çözebiliriz?  Mehmet, Elife bunu niçin yaptığınızı anlatır mısın? Ahmet, aynı fikirde misin?

9 Sınıf Kültürünün Değiştirilmesi: Temel İlkeler Öğretmen ve öğrenciler saygılı dinleyicilerdir; tüm katkılar değerlidir, hatta hatalar bile (Bizler çoğunlukla hatalarımızdan öğreniriz) Öğretmen ve öğrenciler saygılı dinleyicilerdir; tüm katkılar değerlidir, hatta hatalar bile (Bizler çoğunlukla hatalarımızdan öğreniriz) Katılımcılar diğerlerine katkı sağlayarak diğerlerinin düşüncelerini açıklar ve geliştirir Katılımcılar diğerlerine katkı sağlayarak diğerlerinin düşüncelerini açıklar ve geliştirir Herkesin öğrenmesi için herkes sorumluluk alır. Herkesin öğrenmesi için herkes sorumluluk alır.

10 Sınıf Kültürünün Değiştirilmesi: Temel İlkeler Bazen öğrenciler akranlarıyla (birebir), küçük gruplarda ve tüm sınıfla birlikte çalışırlar. Bazen öğrenciler akranlarıyla (birebir), küçük gruplarda ve tüm sınıfla birlikte çalışırlar. Bazen diğer araçlarla (oyunlar, araştırma, teknoloji, vb.) öğrenmek daha da kolay olabilir. Bazen diğer araçlarla (oyunlar, araştırma, teknoloji, vb.) öğrenmek daha da kolay olabilir. Bazen doğrudan öğretim en iyi yöntem olabilir; geçerli durumda en iyi yöntemi etkili bir şekilde kullanma gereksinimi – öğrenci ihtiyaçlarının dikkate alınması Bazen doğrudan öğretim en iyi yöntem olabilir; geçerli durumda en iyi yöntemi etkili bir şekilde kullanma gereksinimi – öğrenci ihtiyaçlarının dikkate alınması

11 Sınıf Kültürünün Değiştirilmesi : Öğrenciler için Yararları Öğrencilerin farklı düzeylerde öğrenmesine izin verir. Öğrencilerin farklı düzeylerde öğrenmesine izin verir. Öğrenciler Bloom’un Taksonomisindeki üst düzey düşünme becerilerine – analiz, sentez, değerlendirme - erişir Öğrenciler Bloom’un Taksonomisindeki üst düzey düşünme becerilerine – analiz, sentez, değerlendirme - erişir  Öğrenciler örüntüleri, yeterlikleri, ilişkileri keşfeder.  Öğrenciler iletişim ve sorun çözme becerilerini geliştirir. Yaparak öğrendikleri için öğrenme daha eğlenceli bir hale dönüşür. Yaparak öğrendikleri için öğrenme daha eğlenceli bir hale dönüşür. Başarı puanları yükselir. Başarı puanları yükselir.

12 Sınıf Kültürünün Değiştirilmesi : Öğretmenler için Yararları Paha biçilemez bir deneyim sağlar. Paha biçilemez bir deneyim sağlar. Öğrencilerin bireysel kavrayışlarını değerlendirmek için ek zaman yaratır. Öğrencilerin bireysel kavrayışlarını değerlendirmek için ek zaman yaratır. Farklı öğretim deneyimleri için fırsatlar yaratır – tüm öğrenciler etkileyici bir şekilde katkı sağlar. Farklı öğretim deneyimleri için fırsatlar yaratır – tüm öğrenciler etkileyici bir şekilde katkı sağlar. Öğretmenler içeriği daha derinlemesine öğrenir. Öğretmenler içeriği daha derinlemesine öğrenir. Öğretme becerilerinin gelişmesi mesleki bir doyum sağlar. Öğretme becerilerinin gelişmesi mesleki bir doyum sağlar. Öğrencilerle etkileşime girmek mutluluk vericidir. Öğrencilerle etkileşime girmek mutluluk vericidir.

13 Sonuçlar Küresel ekonominin geleceği bugünün öğretmenlerinin elindedir. Küresel ekonominin geleceği bugünün öğretmenlerinin elindedir. Yarınların çalışanları, karmaşık problemleri rekabetçi bir şekilde işbirliğine dayalı olarak çözebilen ve etkili bir şekilde iletişim kurabilen eleştirel düşünme becerisine sahip bireyler olmalıdır. Yarınların çalışanları, karmaşık problemleri rekabetçi bir şekilde işbirliğine dayalı olarak çözebilen ve etkili bir şekilde iletişim kurabilen eleştirel düşünme becerisine sahip bireyler olmalıdır. Yarının çalışanları için, sınıf kültüründeki paradigma değişimi çok kritik bir role sahiptir. Yarının çalışanları için, sınıf kültüründeki paradigma değişimi çok kritik bir role sahiptir. Çabalarınızı destekleyeceğiz ve teşvik edeceğiz. Çabalarınızı destekleyeceğiz ve teşvik edeceğiz.