Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
REHBERLİK.
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
MİKRO ÖĞRETİM.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
EVDE BAŞARIYI ARTTIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Eğitimin ve Toplum.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Bilimsel düşünme becerileri
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
EVDE BAŞARIYI ARTTIRMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ çocuğunuzun okul başarısını arttırma adına neler yapabilirsiniz.  KAYITSIZ ŞARTSIZ SEVGİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
İNSAN VE SORUMLULUK YAPAN= HATİCE SEYYAR
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ

Tarihçesi Öğretmenlerin gerçek sınıf ortamlarında eğitimleri boyunca edindikleri bilgilerini kullanamamaları sorunu vardı. 1960 yılında Stanford Üniversitesi’nde öğretmen eğitiminin niteliğini arttırmak amacıyla denemeler yapılmıştır.

Mikro Öğretim Nedir? Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini arttıracak laboratuar (normal sınıf ortamına göre daha kontrollü olan ortam) öğretim yöntemidir Etkinlikler, Yaşantılar denenir Riski az, kazancı çoktur.

Amacı Öğretmen Adaylarının; Kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmalarını sağlamak, Çeşitli becerileri deneyerek, deneyim kazanmalarını sağlamak, Araştırma yeteneklerini geliştirmek, Kendilerine olan güvenlerini arttırmak, Kaygı düzeylerini azaltmak Kendilerini değerlendirme olanağı sağlama

Nasıl yapılır? 5-20 dakikalık sürelerle uygulanır Sadece bir tane öğretim becerisi ele alınır Dersler bir kameraya kaydedilir veya teybe alınır Becerinin denenmesinin ardından, etkinlik tekrar izlenir veya dinlenir

Nasıl yapılır? Öğretmen adayları, hem öğrenci, hem öğretmen hem de değerlendiren rolündedir. Öğretmen adayı kendisini de değerlendirir Diğer öğretmen adayları ve öğretim elemanı tarafından geri bildirimler (eleştiriler ve öneriler) verilir Eleştiriye açık olmayan katılımcılarda ise öğrenilmiş çaresizlik ortaya çıkabilir.

Yapıcı eleştiri nasıl yapılır? Öncelikle öğretmen adayının kendisi bu becerileri denerken neler hissettiğini belirtmelidir. Karşınızdaki arkadaşınızı yargılamayın ve ‘Sen’ yerine ‘Ben’ dili kullanın Konuyu anlatamadın Anlattığın konuyu anlamakta zorluk çektim

Yapıcı eleştiri nasıl yapılır? Bir geri bildirimin yardımı olması için geri bildirim kişi üzerine değil davranış üzerine odaklanmalıdır. Verilen geri bildirim diğer öğretmen adayları tarafından da değerlendirilmelidir. Tek kişinin mi yoksa çoğunluğun düşüncesi mi?

Yapıcı eleştiri nasıl yapılır? Arkadaşınıza öğüt vermeyin  Bu durumda sizin neler yapacağınızı söyleyin. Geri bildirim size verilirken itiraz etmek yerine dinleyin! Unutmayınız; sadece iyiydi demek bir geri bildirim değildir. Sonuç olarak; amacımız gerçek sınıfa gitmeden öğretim becerilerinizi geliştirmektir.

Eğer başarılı olunmazsa? Seçilen davranış, istenen düzeye gelinceye kadar tekrar edilir ve buna öğretim elemanı karar verir. Aynı beceri 15-20 dakika olarak tekrar denenir