Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
E-Öğrenme Nedir?
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İL ZÜMRE TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Eğitimde FATİH Projesi,
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
SANAT EĞİTİMİ.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Öğretim Yılı Bilişim Teknolojisi Rehber Öğretmenleri Toplantısı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Genç Pardus. Pardus, TÜBİTAK tarafından geliştirilen Linux tabanlı bir işletim sistemidir. Linux, Genel Kamu Lisansı'na sahip bir işletim sistemi çekirdeğidir.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

Fatih Projesi Akademisyenler Çalıştayı Taslak Rapor ve Öneriler

Genel Değerlendirme Fatih Projesi’ne MEB’den eşbaşkan. Halka İlişkiler Biriminin aktif çalışması. Projenin kısa, uzun ve orta vade hedefleri. Projenin iç ve dış değerlendirmesi. Sınıf içi değerlendirmelerin Bağımsız ve tarafsız bir kurum tarafından yapılması. Tablet’lerin okul ve evden İnternet erişimi. Ailenin kullanımına sunulması (İnternet +). 30/03/122

Genel Değerlendirme Maddi durumu iyi olmayan bölgelerde ailenin İnternet erişimi desteğinin kamu tarafından sağlaması. Dünya’da eğitim: – Katılımcı, işbirlikçi ve üretken, – Eğlenme ve öğrenme birlikte, – Okulla sınırlı kalmayan (zamandan ve mekandan bağımsız), – Çok kanallı (mobil, TV, İnternet vb.) olarak gelişen. Bu gelişmelere pararlel bir yol izlenmeli. 30/03/123

Genel Değerlendirme Eğitim sistemimizin odağında sınav vardır. Öğrencilerin okullarda ve dersanelerde temel kaygısı daha kısa sürede daha çok sorunun doğru cevabını bulmayı hedefelemektedirler. Nitekim Fatih projesi kapsamında ziyaret edilen okullarda bu olgu çok net olarak gözlenmiş, öğrenciler öğretmenler sağlanan donanımın en önemli katkısı olarak “aynı sürede daha fazla test sorusu çözebilmek” olduğunu sıkça ifade etmişlerdir. Konuyu sistem bütünü içersinde ele almadan, sınav merkezli bir sistemde eğitim öğretimin gelişmesi açısından Fatih projesi fazla bir katkı sağlamayacaktır. 30/03/124

Donanım Etkileşimli tahta ile ilgili gelişmeler sevindirici. İnternet altyapısı iyi yapılandırılmış. Tahta ve Tablet’in MEB dışındaki öğretim kurumlarına aynı şartlarla sağlanması. Donanıma ayrılan kaynak kadar yazılım, içerik ve öğretmen eğitimi / destek ihtiyacı. Tahta’da Pardus seçeneğinin olması ve Tablet’lerde Android tabanlı olması sevindirici. 30/03/125

Pardus ve Özgür Yazılım “Fatih için Pardus” sevindirici bir gelişme. Pardus özgür yazılım için lider bir proje. Özgür yazılımın, tasarruf, güvenlik, istihdam ve rekabet için önemi. Eğitimin marka değil kavram temelli olması (Öğrencinin farklı işletim sistemlerinde çalışabilmesi, istediği yazılımı seçip, öğrenebilmesi). Yazılıma kolay, ücretsiz, güvenli erişim. 30/03/126

Tablet Tablet’in fonksiyonel hale gelmesi. Öğrencilerin z-kitap ve EBA dışında diğer kaynaklara erişebilmesi. Öğrencilerin kendi aralarından ve öğretmenleri ile etkileşime geçebilmeleri. Öğrencinin türevsel içerik üretebilmesi. Öğrencinin ilgisini kaybetme tehlikesi. Projenin başarısız olma riski. 30/03/127

Öğretim Tasarımı İçeriğin geliştirilmesinde öğretim tasarımı süreçlerinin işletilmesi. Alan uzmanı, alan eğitimcisi, eğitim teknoloğu, öğretmen ve öğrenci birlikteliği. 30/03/128

Müfredat ve Eğitim İçerikleri Sınav odaklı eğitim sisteminden uzaklaşılması. Çoklu-ortam uygulamalarının gerektiği yerde kullanılması. Bu tür projelerin en zayıf halkasının öğretmen eğitimi ve içerik olması. İçerik geliştirmenin bitmeyen bir süreç olması. Çoklu-model, kendini düzelten katılımcı yapı. İçerik seçiminde liberal davranılması. 30/03/129

AR-GE ve Destek Eğitimde AR-GE ve içerik geliştime desteği. Deneysel çalışma için hızlı ve esnek yapı. Eğitim Fakülteleriyle MEB arasında araştırma sonuçları iletişimi. Projeye özel izleme konferansları: MEB’in ortak olduğu, paydaşları kapsayan, periyodik. Konferans katılımı ve yüksek lisans teşviği. Öğretmene içerik geliştirme teşviği. 30/03/1210

Öğretmen Eğitimi ve Desteği Eğitim Fakülteleri ile MEB’in etkileşimi, öğretmenlerin bu teknolojiyle yetişmesi. Öğretmenin sürekli eğitilmesi. Öğretmenin okulunda teknik ve pedagojik destek alması. Eğitim ve desteğin içerik geliştirmeyi de kapsaması. 30/03/1211

Bilişim Eğitimi Eğitimde bilişimin kullanılması ve bilişim eğitiminin karıştırılması sorunu. Bilişim eğitimi kapsamının ve süresinin arttırılması. Zorunlu, kapsamlı Bilgi Okuryazarlığı eğitimi. Etik, estetik, mahremiyet, güvenlik, bilişim suçlarının kapsanması. Ortaöğretimde bilgisayar biliminin (programlama, veri tabanı, bilgi sistemi vb.) yer alması. 30/03/1212

İnternet’in Güvenli Kullanımı Bilgi Okuryazarlığı eğitimi ile İnternet’in bilinçli kullanımı sağlanmalı. Olabildiğinde az filtrelemeye gidilmeli. Öğrenci velilerinin eğitilmesi ve sürece dahil edilmesi. Öğrencinin sorumlu birey olarak yetişmesi. 30/03/1213

Dersin İşlenişi Tablet farklı öğrenme ortamlarına engel olmamalı. Somut materyallerin kullanımından vazgeçilmemeli. Keşfederek öğrenme sağlanmalı. “İzleyici öğrenci” odaklı yapıdan kaçınılmalı. 30/03/1214

Örnekler: Fen Alanı Statik elektriklenme ile ilgili deney sınıf ortamında yapılmalıdır. Radyasyon ile ilgili deney Tablet ortamında gerçekleştirilebilir. 30/03/1215

Örnekler: Matematik Alanı Öğrencinin silindirin yüzey alan bağıntısını somut materyaller kullanarak keşfetmesini sağlanırsa anlamlıöğrenme gerçekleştirilebilir. Video ortamında sorgulama yaptırmadan verilmesi anlamlı öğrenmesini sağlayamayabilir. Geometri ve ilgili teoremlerin doğrulanmasında dinamik yazılımlardan faydalanılabilir. 30/03/1216