Öğretmenin Adı, Soyadı Sibel YALÇIN, Dilek YEŞİLBALKAN,Ömür KAYTAN,Tülin LEVENT  Okulunun Adı Mustafa Uygur ,Sabiha Ahmet Tabak İlköğretim Okulları Okulunun.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.
1.Dünya’nın şekli ile ilgili en doğru bilgi aşağıdakilerden hangisidir? a)Dünyanın uzaydan çekilen fotoğrafları b)Eski insanların söylediklerinden edindiğimiz.
DÜNYA, GÜNEŞ VE AY.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
Çocuklar; Beni Tanımak İster misiniz?.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Newton’un Hareket Kanunları
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Hazırlayan: Firdevs KELEŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
DÜN BUGÜN YARIN.
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
MERHABA.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
AMAÇ BELİRLEME.
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Kat Hizmetleri Organizasyonu
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Mutluköy İlköğretim Okulu
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sunum transkripti:

Öğretmenin Adı, Soyadı Sibel YALÇIN, Dilek YEŞİLBALKAN,Ömür KAYTAN,Tülin LEVENT  Okulunun Adı Mustafa Uygur ,Sabiha Ahmet Tabak İlköğretim Okulları Okulunun Bulunduğu Mahalle Bayraklı Okulun Bulunduğu İl İzmir

Ünitenin Adı:Dünya Dönüyor Ünite Özeti Bu ünitede,” Zaman nasıl ilerliyor?Büyüdükçe nasıl değişiyoruz?Dünyanın hareketlerinin büyümeye etkisi nedir?”sorularına cevap ararken, öğreneceğiz.Oluşturulan gruplarda, gerçek hayatla bağlantı kurarak,dünya-güneş ilişkisini sorgulayıp görselleştireceğiz. Bir maket ile büyümemizin nasıl zamana bağlı olduğunu yaratacak genç mucitlerimiz. “Büyüme,zaman,gece,gündüz,mevsimler,ay,yıl” kavramlarının cevaplarını arayacağız.

Dersin Adı:HAYAT BİLGİSİ Sınıf Düzeyi: 2.sınıf İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre 6 hafta Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları) Zaman Geçip Gidiyor Dün ve Bugün

Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları) 1-Kendisinin ve ailesindekilerin fiziksel görünümlerinin zaman içerisinde nasıl değiştiğini fark eder. 2-Dünyanın hem kendi çevresinde hem de güneşin çevresinde dönmesi sonucunda meydana gelen olguları araştırır. 3-21.yy becerilerinden a-Çalışma hayatında orjinalite ve yaratıcılık sergileme b-İşbirliğine dayalı çalışmalar için sorumluluğu paylaşma c-Dürüst ve etik davranışlar sergilemek d-Farklı rol ve sorumluluklara uyum sağlamak e-Diğerleriyle uygun ve üretken bir şekilde çalışmak. f-Titiz ve olumlu iş etiği sergilemek( örneğin işe zamanında gelmek ve güvenilir olmak)  

Büyüdüm Her Şey Bitti mi? ÖPTS SORULARIMIZ Temel Soru Büyüdüm Her Şey Bitti mi?

ÜNİTE SORULARI 1-Neden büyüdük? 2-Zaman nasıl ilerliyor? 3-Büyüdükçe zaman neleri değiştiriyor? 4-Dünya'nın hareketleri zaman kavramını nasıl oluşturur?

İÇERİK SORULARI 1-Büyüme Nedir? 2-Mevsimlerin bir döngüsünün tamamlanması ,büyümemi nasıl etkiler? 3-Gece –gündüz nasıl oluşur?

DEĞERLENDİRME PLANI Proje Tamamlandıktan Sonra Proje Başlamadan Önce : 1 hafta Öğrenci İhtiyaçlarını Belirleme Bil-Merak Et-Öğren Şeması Kavram Haritası Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken: 3 hafta Öz yönlendirme ve işbirliğine teşvik *Yansıtıcı günlükler *Anket İlerlemeyi İzleme *Günlükler *Öz Değerlendirme Proje Tamamlandıktan Sonra Kavramayı Kontrol Etme *Akran Değerlendirme * Standart Olmayan Sorular *Öz Değerlendirme *Öz Değerlendirme Öğrenileni gösterme *Proje Sunuş

Değerlendirme Özeti Öğrenci ihtiyaçlarını belirlemek için: 1 haftalık süreçte,kavram haritası,bil-merak et-öğren şeması, uygularım.Böylece öğrencilerin eksikliklerini ve planda hangi konulara yer vermem gerektiğini belirlemiş olurum.   Öğrenciler projelerini gerçekleştirmek için çalışırken:3 haftalık Süreçte Öz yönlendirme ve teşvik için: yansıtıcı günlükler,öz değerlendirme, akran değerlendirme uygularım.Böylece,kendilerine güvenmelerini,merkezdeki öğrenci olduklarını hissetmelerini sağlarım. İlerlemeyi izlemek için:İlerleme raporları, günlükleri kullanarak aldıkları yolları ,tıkandıkları noktaları belirlerim.Geri dönüp,düzenleme yapmalarını sağlarım. Kavramayı kontrol için:Akran ve öz değerlendirme ile yapılan çalışmalar ve gelinen noktaları tespit ederim.(3 hafta) 2 Haftalık süreçte hazırlanan çalışmaları sergilemek ve proje sunuş,akran değerlendirme,öz değerlendirme ve standart olmayan sorularla değerlendirmiş olurum.

PROJE ÖNCESİ GERÇEKLEŞTİRİLECEK ETKİNLİKLER: Öğrenci İhtiyaçlarını Değerlendirme Ölçeği: 1-BİL,MERAK ET,ÖĞREN TABLOSU: SORULAR BİLDİKLERİM MERAK ETTİKLERİM ÖĞRENDİKLERİM 1-BÜYÜME NEDİR? 2-DÜNYA HAREKET EDER Mİ? 3-BÜYÜMENİN DÜNYA HAREKETLERİ İLE BAĞLANTISI NEDİR? 4-ZAMAN ÖLÇÜLERİNİ BİRBİRLERİYLE İLİŞKLENDİRMEDE HANGİ BİLGİLERE İHTİYAÇ DUYARIZ?

PROJE SIRASINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ETKİNLİKLER:  ÖZ YÖNLENDİRME VE İŞBİRLİĞİNE TEŞVİK   Yansıtıcı Günlükler: _________________ zaman en iyi çalışırım. _______________ etkinliklerde en iyiyimdir. _______________ zaman, başkalarıyla çalışmayı severim. Bununla ilgili en sevdiğim şey ____________________ Bu ünitenin en ilginç kısmı ______________________ ___________________ hakkında daha fazla şey öğrenmek isterim. Keşke ____________________ konusunda gelişebilsem. ___________________ üzerinde çalışmam gerekir. Benim için yapılması en zor şey ___________________ _____________________konusunda yardıma gereksinim duyarım. Bir şeyi anlamadığımda, ____________________ Ünite üzerinde çalışmaya başlamadan önce _______________ Çalışmam gerektiğinde _____________________ Bir şeyi hatırlamak istediğimde _________________ _________________ yapabildiğimi öğrendim _______________________de iyiyim. Nasıl _______________________ yapılacağını öğrendim. Başkalarına _______________________ konusunda yardımcı olabilirim. ______________________________üzerinde çalışmak isterim. Nasıl ____________________________ı öğrenmek isterim. __________________________ konusunda yardım almayı planlıyorum. ______________________________ konusunda sorumluluk alacağım. :

ANKET : BİLGİLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Evet Kısmen Hayır Zamanın ilerlemesini sağlayan şeyleri biliyorum. Dünya’nın kendi etrafında dönmesinin sonucunu biliyorum. Ay’ın Dünya etrafında dönmesinin sonucunu biliyorum. Dünya’nın Güneş etrafında dönmesinin sonucunu biliyorum. Dünya’nın kaç türlü hareketi olduğunu biliyorum. Büyüdükçe zamanın neleri değiştirdiğini biliyorum. Dede ve ninemin fotoğraflarından,fiziksel görünümlerinin değişikliğini anlayabiliyorum. Zaman içerisinde fiziksel olarak nasıl değiştiğimin çıkarımını yapabiliyorum. Büyümemi sağlayan şeyleri biliyorum. Büyümenin ne olduğunu biliyorum.

İLERLEMEYİ İZLEME   İsim: ____________________________ Grup üyelerinin isimleri: _________________________________ Güneş’in doğduğu saat: _______________ Güneş tam tepede iken : __________ Güneş’in battığı saat : ______________ (gün/ay/yıl) Ay’ın hilal görünümü : Ay ilk dördün : Ay son dördün : Ay Dolunay : Güneş ve Ay Günlüğü

PROJE TAMAMLANDIKTAN SONRA YAPILACAK ETKİNLİKLER KAVRAMAYI KONTROL EVETT ÇOK ÇALIŞTI BEN ÇALIŞIRKEN GÖRMEDİMMM! YOK YOKK BEN BAZEN GÖRDÜMMMM!

ÖZ DEĞERLENDİRME MÜKEMMEL İYİ DAHA İYİSİNİ YAPABİLİRDİM Doğumumdan sonraki fotolarımı buldum Dede ve Ninemin fotoğraflarını bulup kendiminkilerle karşılaştırdım Fotoğraf albümü oluşturdum Dünyanın güneş etrafındaki hareketlerini araştırdım Güneşin doğduğu battığı saatleri takip ettim Mevsim Şeridi Hazırladım Saatleri öğrendim bir saat modeli oluşturdum Başkaları konuşurken dinledim Soruları cevapladım

PROJE TAMAMLANDIKTAN SONRA YAĞILACAK DEĞERLENDİRME    Kavramayı Kontrol Etme: Bu hafta ________________________öğrendim (burada çeşitlilik olması için öğrencilerden bir kavram haritası yapmalarını isteyin) Grubundaki diğer kişilerle ne kadar iyi çalıştın? Hangi rolü üstlendin ve nasıldı? Bugün öğrenmene ne yardımcı oldu ya da bunu ne engelledi? İlerlemen, çabaların, güçlü ve zayıf yönlerini yansıt ve belirgin örnekler ver. Son bir haftada hangi alanlarda gerçekten geliştin? Şu anda senin için zor olan ne? Niçin? Bunu aşma konusunda fikirlerin neler? Kafanı karıştıran ne? Gelişim konusunda hala olan üç soru, iki aha ve bir önerini yaz. ________________hakkında fikrin ne? Niçin öyle hissediyorsun? Bugün öğrendiğinle ________________arasında bağlantı kur. Bugün hangi düşünme becerilerini kullandın? Bu proje üzerinde çalışırken kendin hakkında ne öğreniyorsun? Hangi konuda daha fazla şey bilmeyi hala istiyorsun? Nasıl bulacaksın? Ne yaptım? ____________ üzerinde çalıştım. Gerçekten ne biliyordum? ________________ biliyordum. Ne öğrendim? _____________ ve nasıl _______________ öğrendim. Örnekler ver. Hangi konuda hala yardıma gereksinimim var? _____________anlayamıyorum. ________________gerçekten zordu. Hangi konuda daha fazla şey öğrenmek istiyorum? ___________konusunda hala sorularım var.  

RESMİ OLMAYAN SORULAR SORMA:   1-Güneşin, mevsimlerin oluşunda nasıl bir etkisi vardır? 2-Dünyada güneş olmasaydı ne olurdu? 3-Dünya’nın ekseninin eğikliği bize ne kazandırır,açıklayabilir misin? 4-Büyümenin, Dünyanın hareketleri ile ilgili olduğu görüşünü nasıl haklı gösterirsin? 5-“Dünya dursa,büyümemiz durur” fikrini size düşündüren nedir?

ÖĞRENİLENİ GÖSTERME   1-PROJE SUNUŞ(BROŞÜRLER,SUNU,GAZETE)

Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek Özel ihtiyaçları olan (engelli) öğrenci Engelli öğrenciler yetenekli öğrencilerle iş birliği içinde çalıştırılır

Öğrenme güçlüğü çeken öğrenci Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler her gruba bir kişi gelecek şekilde dağıtılır. Bu öğrencilerin pano için resim yapmaları ve evdeki küçüklük fotoğraflarını getirerek görev almaları sağlanır. Fotoğraf albümü sayesinde öğrenmeleri sağlanır. Grup içinde yapabilecekleri görevleri üstlenmeleri sağlanır(resim temin etme).  

Üstün zekalı ya da yetenekli öğrenci Üst düzey öğrenciler gruplara eşit olacak şekilde dağıtılır. Bu öğrenciler kaynaştırılmış öğrencilere yardımcı olurken onlara konuyu aktarırken farklı yöntemler geliştirmelerini ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesinde başarılı olunacaktır.bu öğrenciler diğerlerine konuyu anlatabilmek için dünya-güneş-ay maketi,saat maketi,takvim hazırlamaları istenir.Büyüme konusu için huzur evindeki yaşlılarla anket ve röpörtaj düzenlemeleri istenir.  

Ünite için Gerekli Kaynaklar ve Malzemeler Bilgisayarlar Digital Foto. Makinası İnternet Bağlantısı Yazıcı Yansıtma Sistemi Diğer      

HAZIRLAYANLAR: SİBEL YALÇIN ÖMÜR KAYTAN DİLEK YEŞİLBALKAN TÜLİN LEVENT