Sunum Araçlarının Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Advertisements

NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Seminer Hazırlama ve Sunma
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Öğretim Etkinlikleri Modeli
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Görsel-İşitsel Araçlar
Eğitim Yöntemleri BAP Projesi 2009/303 Prof. Dr. Zekeriya Aktürk, Doç. Dr. Hamit Acemoğlu Danışmanlar: Yrd. Doç. Dr. Serdar Gürel.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Klinik Yetiştiricilik
TEST – 1.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARI HAZIRLAMA VE KULLANMA
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Bilgisayar Destekli Öğretim
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Yansıtıcılar (Projektörler)
Pratik (Powerpoint Sunusu Hazırlama) Doç. Dr. Zekeriya Aktürk
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
SUNUM / SUNUŞ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Sunusunun Başlığı
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
2 AMAÇ Etkili sunum teknikleri konusunda bilgi kazandırmak Etkili sunum teknikleri konusunda tutum oluşturmak.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Eğitim Sunusunun Başlığı
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

Sunum Araçlarının Kullanımı Etkili Sunum Yapma ve Sunum Araçlarının Kullanımı Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013 / 22

/ 22

Amaç ve Hedefler Bu oturumun sonunda katılımcılar etkili sunumun özellikleri ve görsel-işitsel malzemenin etkili kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Hedefler: Bu sunumun sonunda katılımcılar; Bir sunumun bileşenlerini sayabilmeli Sunuma “etkili giriş”i açıklayabilmeli Etkili soru sorma tekniklerini tartışabilmeli Çoklu ortam destekli sunum hazırlama prensiplerini açıklayabilmeli Sunum araçlarının kullanım prensiplerini açıklayabilmeli / 22

Gagne Yaklaşımı Dikkati Çek: Konu ile ilgili bir sorunu, yeni durumu ortaya koy; bir film kullan veya bir soru sor Hedefi Açıkla: Öğrencilere dersin sonunda hangi yeterlik düzeyine geleceklerini açıkla ve yapabilecekleri ile yaşamın içinden örnek ver. Önceki bilginin hatırlanmasını sağla: Öğrencilere bu yeni bilgi ile ilgili önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hatırlat. Öğrenilecek bilgiyi sun: Yazı, grafik, simülasyon, şekil, resim, ses, film vs . / 22

Gagne Yaklaşımı Öğrenme için destek ol: Değişik yöntemleri kullan. Kullanıma geçir “Uygulat”: Kazanılan yeni yeterlik ile öğrencinin bir şey yapmasını iste; bilgiyi yeni bir duruma uygulat, beceriyi uygulamasını sağla. Geribildirim ver: Öğrencinin bilgi veya becerisinin bölümleri ile ilgili ona geribildirim vererek daha doğru yapma veya yapılandırmasını sağla. Değerlendirme yap ve ilerlemeyi destekle: Yeterliği test et ve dersin öğrenilip öğrenilmediğini değerlendir. Gerekirse dersten sonra ilerlemeyi destekle. Hatırlamayı ve farklı durumlarda kullanımı destekle: Öğrencinin dersi tekrarlaması gerekebilir. / 22

Giriş Etkili giriş gerekli Katılımcı başka şeyler düşünebilir İlgisini toplamamış olabilir Toplantının akışıyla ilgili kaygıları olabilir / 22

Girişin amacı Grubun ilgisini toplamak Katılımcıları toplantıda verileceklere hazırlamak Eğiticinin beklentilerini gruba duyurmak Olumlu eğitim ortamı yaratmak / 22

Giriş teknikleri Toplantı amacını gözden geçirmek Konu hakkında sorular Konunun önceki konularla bağını kurmak Kişisel deneyimleri paylaşmak Konuyu katılımcı deneyimleriyle bağdaştırmak Vaka çalışması / problem çözme / 22

Giriş teknikleri Video/multimedya kullanımı Yaratıcı saydamlar Kışkırtıcı cümleler Maket vb gösterimi Uzman konuk Role-play / 22

Sunumda önemli bazı noktalar Katılımcıları tanıma Ön hazırlık Eğlenmek/Öğrenmek Ne söylediğiniz /nasıl söylediğiniz Ses tonu, şiddeti, vurgular Salonda dolaşma Sessiz iletişim / 22

Sunum Az bilinen sözcüklerden kaçınma Argo, jargon tabirleri kullanmama Göz teması Enerjik sunum Özenli giyim, tebessüm Heyecan / 22

Sunum Tekrarlanan sözcükler Kürsüde hareketsiz oturma Tekdüze konuşma Elde sürekli sallanan kalem, anahtarlık vb. Cepte ses çıkaran bozukluklar / 22

Sonuç olarak Etkin sunum için gerekenler: Kalifiye eğitici Güçlü giriş İnteraktif ve görsel-işitsel destekli sunum Katılımcı işbirliği Etkili özet / 22

Yorulunca dikkati toparlama Dikkat düzeyi / 22 Thomas E. Furtak. "It's Time for a Change to a More Effective Paradigm in College Teaching" Colorado School of Mines. 2000 Faculty Senate Distinguished Lecturehttp://inside.mines.edu/~tfurtak/feb14_2001/transcript.html

Yazı tahtası Nasıl kullanılmalı? / 22 Hazırlıksız tartışmalar Beyin fırtınasında kullanışlı Ucuz Herkes kullanabilir Her sınıfta bulunur Yazmak zaman alır Hem yazıp hem konuşmak zor Her yazılan silinmeye mahkum Çok fazla şey yazılamaz Nasıl kullanılmalı? Temiz tutulmalı Kontrast renkte kalem/tebeşir Yeterince büyük yazılmalı Karmaşık çizimler oturum öncesi hazırlanmalı Yüz tahtaya dönük konuşulmamalı Görüş alanı kapanmamalı Tahtadakilerin yazımı için yeterli süre verilmeli / 22

Kağıt tahtası (flipchart) Hazırlanmış not ve çizimler Hazırlıksız tartışmalar Beyin fırtınası Ucuz, kolay taşınabilir Yazılanlar kalıcı olabilir Yazmak zaman alır Hem yazıp hem konuşmak zor Çok fazla şey yazılamaz Aynı anda hem yazmak hem konuşmayı sürdürmek güç Geniş uçlu kalemler İri ve aralıklı yazım Değişik renk kalemlerle kontrast yaratılması Başlık, çerçeve, çizimler Madde imleri Yeterli boşluk bırakma Yazı alanının gelişigüzel kullanılmaması Bant bulundurma / 22

Tepegöz / 22 Sadece saydam kullanılabilir Basılı materyal gösterilemez Aydınlık ortamda kullanılabilir Ucuzdur Teknik bilgi gerekmez Voltaj değişimlerinden az etkilenir Materyal hazırlamak ucuz ve kolaydır Saydam hazırlığı Asetat kalemi Isıya dayanıklı saydama fotokopi Termal saydam makinesi Lazer yazıcı Saydam içeriği Her saydamda tek konu 5-8 satır yazı, 18 punto ve üzeri El yazısı yerine basılı metin Saydam korunması Çerçeveli dosyada saklama Numaralama Kapalı kutu/zarfta koruma Kullanım: Oturum öncesi düğme kontrolü Yedek ampul Oturum öncesi odak ayarı Saydam koy-aç-kapa-saydam al Saydam yokken açık kalmamalı / 22

Slayt projektörü / 22 Her slaytta tek konu 5 satır x 5 sözcük/satır, max.35 kelime Çıplak gözle okunabilir olmalı Slaytlar numaralandırılmalı, düzgün yerleştirilmeli Önemsiz slayt gösterime konmamalı, “bunu geçelim” dememeli / 22

Powerpoint sunu Slaytların tüm avantajlarına sahip Slaytlar kolayca hazırlanıp değiştirilebilir Görüntü ve ses dosyaları ile entegre sunumlar yapılabilir Artık her yerde var / 22

Powerpoint sunu 8 satıra kadar yazı 5-6 kelime / satır Oturum öncesi cihazın denenmesi, kullanıma ait aksamalara karşı önerilir Teknik aksaklıklara karşı B planı olmalı! / 22

Özetleme İçeriği güçlendirme Ana hatlara dikkat çekme Katılımcıların aktif katılımıyla verimli olur / 22

Özetleme Katılımcıların soru sormasını istemek Katılımcılara soru yöneltmek Ortaya soru Kişiye soru Soruya kişi Konuyla ilgili alıştırmalar / 22