TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
ÇALIŞKANLIK ÖDÜLLENDİRİLİR
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
Anadolu Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
HÜKAM Hitit Üniversitesi Kadın ve Aile Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
PROJE ORTAKLARIMIZ. PROJE ORTAKLARIMIZ Projenin Amacı Engellilerin sosyal yaşamın her alanında var olmasını sağlayacak tedbirler alarak toplumda ayrımcılığın.
Vakfımız, Sayın Valimizin Başkanlığında; Büyükşehir Belediye Başkanı,, İl Defterdarı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü, İl Milli Eğitim Müdürü, İl.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Kuruluşu Trakya Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÜKSAM) tarihinde kurulmuştur.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
1 YARDIM KURULUŞLARINDA LOJİSTİK YÖNETİMİ Doç. Dr. Murat ERDAL
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 1. Okullar arası Yıldız Erkekler Basketbol - Çeşme Birinciliği 2. Okullar arası Genç Kız Voleybol - Çeşme İkinciliği 3.
Yunus emre ortaokulu İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır. Yunus Emre.
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi İNSAN KAÇAKÇILIĞI VE İNSAN TİCARETİ OLGUSU 18. FARKINDALIK TOPLANTIMIZI.
Gündem Maddeleri  2011–2012 Eğitim Öğretim yılında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi  Ana-Kız Okuldayız Okuma Yazma Kampanyası’yla ilgili yapılan.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
İNCİ ŞENER İLKOKULU BRİFİNG DOSYASI 2013/2014.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi İNSAN KAÇAKÇILIĞI VE İNSAN TİCARETİ OLGUSU 18. FARKINDALIK TOPLANTIMIZI.
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Hep Birlikte Ünitesi.
SOSYAL ÖRGÜTLER.
KARA GÜN DOSTU TÜRK KIZILAYI.
YARDIMLAŞMA KURUMLARIMIZ
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
Toplumsal Sorumlulukta Örnek Uygulamalar. Toplumsal Sorumluluk Nedir?  Toplumsal sorumluluk, her yaştan bireyin, güvenli yaşamak için sorumluluk alması.
Sosyal Sorumluluk Projesi
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
Sosyal Sorumluluk Projesi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ Yrd. Doç. Dr. Semra ÇELİKLİ E.Ü. Atatürk Sağlık Hizmetleri M.Y.O.

AMAÇ Ege Üniversitesi öğrencilerinin bilgi ve birikimlerini kullanacakları bir toplumsal hizmet projesinde yer almalarını sağlayarak sosyal sorumluluk bilincini ve duygusunu geliştirmektir.

Bu derste… ●Öğrencilere içinde yaşadıkları topluma ve diğer insanlara karşı sorumluluk duygusu kazandıracak, ●Yaşadıkları çevre ve kentin sorunlarına duyarlılıklarını arttıracak, ●Öğrencilerin sosyal eşitsizliklere duyarlılığını ve ihtiyacı olan kesimlerle dayanışma duygusunu geliştirecek, ●Öğrencilerin üniversiteye ve topluma aidiyet duygularını geliştirecek,

●Öğrencilerin girişimcilik ve inisiyatif alma kapasitelerini arttıracak, ●Öğrencilerin kendi aralarında ve kamusal aktörlerle işbirliği yaparak ekip çalışmasına yatkınlıklarının geliştirecek, ●Öğrencilerin kişisel potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunmasını sağlayacak ortak bir sorumluluk projesi yürütmeleri beklenmektedir.

PROJE KONULARI…

Çocuklar… Kimsesiz çocuklar, Bedensel, fiziksel veya zihinsel engelli çocuklar, Dil sorunu veya konuşma güçlüğü yaşayanlar, Sokak çocukları, Yetiştirme yurtlarında kalan çocuklar…..vb.

YAŞLILAR… Huzurevlerinde veya özel bakım evlerinde kalan yaşlılar, Bakıma muhtaç olanlar…vb.

KADINLAR… ● Ev kadınları, ● Şiddete maruz kalan kadınlar, ● Sığınma evlerinde kalan kadınlar….vb.

ÇEVRE SORUNLARI… Çevrenin korunması, Kirliliklerin ve bozulmaların önlenmesi, Doğal ve kültürel zenginliklerin korunması, Tarım ve gıda maddelerindeki sorunlarla mücadele…vb.

EĞİTİM VE ÖĞRENME SORUNU YAŞAYANLAR… Okula gönderilemeyen kızların ve kadınların eğitimine yönelik etkinlikler, Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin (özellikle yabancı dil ve matematik alanlarında ) desteklenmesi,

HASTALAR VE SAĞLIK SORUNLARI… Otistikler, Kanser hastaları, AİDS hastaları, Transplant hastaları, Organ bağışı, Kan bağışı vb.

Diğer… Okulsuz, kütüphanesiz, sağlık ocaksız, alt yapısız köyler veya semtler, Doğal afet ve felaketlere maruz kalanlar (Deprem, sel, yangın vb.) Sokağa terkedilmiş veya sokakta yaşayan hayvanlar.

* Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi projeleri evrensel değerler ve insan hakları ile yerel/bölgesel ihtiyaçlar gözetilerek tasarlanır. * Öğrenciler tarafından oluşturulur ve dersin öğretim görevlisinin onayı alındıktan sonra gerçekleştirilir.

Projenin gerektirdiği kaynaklar (işbirliği yapılacak kişi ve kuruluşlar, sponsorluklar) bizzat öğrenciler tarafından araştırılır ve sağlanır.

Dersin öğretim Görevlisi her öğrenci hakkında “proje değerlendirme belgesi” düzenleyerek, yarı yıl sonunda, başarı düzeyine göre öğrencinin projesinin not olarak değerlendirmesini yapar.

Okulumuzun Tüm Projelerinin Değerlendirilmesi… Okulumuz öğrencileri projelerini dönem sonunda jüri ve tüm ekipler önünde sunarlar. Jüri değerlendirmesi sonucu ilk üçe giren proje «Ege Üniversitesi Topluma Hizmet Projelerini Değerlendirme Komisyonu’na» gönderilir.

Her yıl üniversitenin farklı birimlerinde yapılmış projeler içinde en başarılı olanlar rektörlük tarafından ödüllendirilir.

2009-2010 Okulumuzun ilk üçe giren projeleri; Pozitif Bakış- Optisyenlik Programı Küçük İlkyardımcı- Paramedik Programı Bir Tatlı Huzur-Çocuk Gelişimi Programı

2009-2010 Eğitim- öğretim Yılı Ege Üniversitesi projeleri içinde okulumuz Paramedik Programının “Küçük İlkyardımcı” isimli projesiyle birincilik ödülü almıştır.

2010-2011 Okulumuzun ilk üçe giren projeleri; 1- ”Bir Varmış Bir Yokmuş” Çocuk Gelişimi ( ikinci öğretim) 2- “Odak Noktamız laboratuarımız” Optisyenlik 3- “ Kurdela” Çocuk Gelişimi (örgün ve ikinci öğretim) ve Diş Protez Programı öğrencileri

2010-2011 Eğitim- öğretim Yılı Ege Üniversitesi projeleri içinde okulumuzun Çocuk Gelişimi ve Diş Protez Programının ortaklaşa yürüttüğü “Kurdela” isimli projesi ikincilik ödülü almıştır.

2011-2012 Okulumuzun ilk üçe giren projeleri;   SIRA NO PROJE ADI- PROGRAM ADI 1  Çevre Gönüllüsü Çocuklar Çocuk Gelişimi 2 Saklı Kanatlar 3 Kurdela

2011-2012 Eğitim- öğretim Yılı Ege Üniversitesi projeleri içinde okulumuzun Çocuk Gelişimi programının “ Çevre Gönüllüsü Çocuklar “ isimli projesi mansiyon ödülü, yine Çocuk Gelişimi programının “Kurdela” isimli projesi “ Jüri Özel “ Ödülü almıştır.

Okulumuzun ilk üçe giren projeleri; 2012- 2013 Okulumuzun ilk üçe giren projeleri; SIRA NO   PROGRAM ADI 1 Çocuk Gelişimi Saklı Kanatlar 2 Kurdela 3 İlk ve Acil Yardım(Paramedik) İlk ( son) 5 Dakika

EĞİTİM- ÖĞRETİM YILINDA BAŞARILAR DİLERİM 2013-2014 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILINDA BAŞARILAR DİLERİM