“Sağlık Yönetiminde Gelecek”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Bankacılık Etik İlkeleri
Kalite Kavramı.
Hacettepe üniversİtesİ hastanelerİ Tip bİlİşİmİ derneğİ başkani
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
24 Kalite yönetimi.
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
23. Klinik bilgi sistemleri
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
12. Stratejik yönetim.
HASTANE YÖNETİMİNDE İLKELER VE YAKLAŞIMLAR
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
GELECEĞİN HASTANELERİNE GENİŞ AÇILI BAKIŞ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
FARMAKOEPİDEMİYOLOJİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
2–12–12–1 Yaklaşımlar İletişim Hasta Memnuniyeti “Sağlık Yönetiminde Gelecek” Sağlık Hizmetleri 21. Yüzyılda Gelinen Nokta SAMED SEZG İ N.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Sunum transkripti:

“Sağlık Yönetiminde Gelecek” Sağlık Hizmetleri Yaklaşımlar İletişim Hasta Memnuniyeti “Sağlık Yönetiminde Gelecek” 21. Yüzyılda Gelinen Nokta Prof. Dr. Haydar SUR 2–1 2–1 2–1

21. Yüzyılda SAĞLIK YÖNETİMİ Bugün gelinen nokta… Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Sağlık Eşi bulunmaz bir “cevher” Yeri başka bir cevherle doldurulamaz Statik bir varlık değil, dinamik Geliştirilebilir ve korunabilir (GELİŞTİRİLMELİ VE KORUNMALI) Bunu yapabilmek için sağlığın sahibinin katılımı şart Kimse kimsenin sağlığını kendisi kadar koruyamaz (sağlık profesyonelleri bile) Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Sağlık ve Sağlık Hizmeti kavramlarında kayma Eski Yeni Babacan Paydaşlık Bireysel hizmet Takım yaklaşımı Müdahale Önleme Klinik hizmet Klinik hizmet + eğitim / sosyal misyonlar Hastane Evde bakım vb. Elitler öncelikli Hakkaniyet Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Bütün sağlık sistemlerinin ve hizmetlerinin 4 temel ilkesi. 1 Bütün sağlık sistemlerinin ve hizmetlerinin 4 temel ilkesi 1. etkililik (kanıta dayalı tıp) 2. verimlilik (sağlık ekonomisi) 3. hakkaniyet (temel/sağlık hukuku) 4. insaniyet (hizmet kalitesi) Haydar Sur Sunumu

21. Yüzyılın Altı Hedefi Güvenli . Hastalara zarar vermeme Etkili. (yanlış, eksik , fazla kullanımın önüne geçme) Hasta Odaklı. Her türlü klinik kararlarda hastanın bundan ne gibi yarar sağlayacağını, onun değer ve inançlarına uygunluğu ve insana saygıyı ihmal etmeden Haydar Sur Sunumu

Zamanında. Gecikmiş hizmet hizmet değildir Verimli. Zayilerin önüne geçme (cihaz, malzeme, işgücü ve enerji) Hakkaniyetli. Hizmetin miktarı, kapsamı ve kalitesi değişik katmanlarda farklılaşmamalı (coğrafi bölge, cinsiyet, din, yaş vb.) Haydar Sur Sunumu

Haydar Sur Sunumu

Sağlık hizmetlerinin genel özellikleri Olmazsa olmaz Ertelenemez Devletin tamamen çekilmesi mümkün değil Devletin herşeyi yapması mümkün değil Kamu özel işbirliği kaçınılamaz Pahalıdır Yüksek düzeyde mesleki bilgi ve beceri ister Yüksek düzeyde teknoloji kullanır Sadece hekimlik ve hemşirelik değil Toplumların duyarlılık alanlarından biridir Haydar Sur Sunumu

Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Haydar Sur Sunumu

Haydar Sur Sunumu

Hasta Odaklılığın Alanları Haydar Sur Antalya Şubat 2011

Yeni kavram ve yaklaşımlar her yanı sardı… Risk Yönetimi Denetim Bilgi sistemleri geliştirme Akreditasyon Liderlik Kanıta dayalı hizmet Kalitenin sürekli iyileştirilmesi Sürekli mesleki gelişim Araştırma Geliştirme İletişim Hastalık Yönetimi Sağlık Okuryazarlığı Performans yönetimi Öğrenen Örgüt Standart koyma Hasta odaklılık Maliyet Etkililik Şikayet yönetimi Klinik mükemmellik Hesap verebilirlik Haydar Sur Sunumu

Sağlıkta ve hizmetlerde değişim Sağlık sistemlerinde.. dolayısıyla hizmetlerinde.. büyük değişimler yaşanıyor Bu rüzgara kapılmamış ülke yok NİÇİN? Haydar Sur Sunumu

Gerekçeler Sağlık teknolojileri çok hızlı gelişiyor/yenileniyor Sağlık hizmetlerinin yoğunluğu; buna bağlı olarak hizmetlerin maliyetleri artıyor Nüfus yaşlanıyor Toplumların sosyal yapıları değişiyor Sağlık bilişimi olanakları artıyor Maliyetlerin farkına varılıyor ve ince ayarlamalarla verimlilik çalışmaları yapılıyor Haydar Sur Sunumu

Tıbbi Hizmet Değişimine Etkenler Bilimsel gelişme ve yeni teknoloji Kronik hastalıkların görülmesinde artış Klinik bakım ve tedavi hizmetinde takım çalışmasının zorunlu hale gelmesi Yasal ve diğer mevzuat düzenlemeleri Mesleki yetersizlikler (kalite ve kantite) Toplumun beklentilerindeki artış Tüketici haklarındaki gelişmelerin hasta davranışını ve sağlık hizmetlerini etkisi altına alması Haydar Sur Sunumu

(1) Ulusal Sosyokültürel, Ekonomik, Demografik ve Çevresel Ölçütler Çevre Sağlık Politikası Geliştirilmesi Sağlık hizmeti sunumu Sağlık hizmeti talebi (2) Girdi Ölçütleri (3) Süreç Ölçütleri (4) Çıktı Ölçütleri (5) Akıbet Ölçütleri Kaynaklar Faaliyetler & Yönetim Kalitesi (a) Etki Ölçütleri Ürünler & Hizmetler (b) Kalıcı etki Ölçütleri Sağlık düzeyinde değişim Davranışlarda değişim Sağlık Sistemi

Eğer herkese hizmet vereceksek, her hizmeti sunmaktan vazgeçeceğiz Yeni Üniversalizm Eğer herkese hizmet vereceksek, o zaman her hizmeti sunmaktan vazgeçeceğiz Çünkü ihtiyaçlar sonsuz kaynaklar kısıtlı

Sosyal Yardımlaşma gençten yaşlıya, zenginden yoksula, sağlıklıdan hastaya, erkekten kadına, bireylerden ailelere doğru yönlenmiş olmaktadır.

Sağlık profesyonelleri Dünyada yaklaşık 65 milyon sağlık profesyoneli var Türkiye’de yaklaşık 700 bin… DSÖ sağlık mesleklerini 29 başlıkta topluyor ABD’de 200’ü aşkın sağlık mesleği var Türkiye’de isim varyasyonlarıyla beraber 56 sağlık mesleği var (Tıpta uzmanlıklar ve üst-uzmanlıklar hariç)

Sağlık İşgücünü Etkileyen 8 Eğilim Epidemiyoloji Demografi Sistemler Kültür Küreselleşme Teknoloji Hakkaniyetsizlik Pazar ilişkileri

Hizmet veriş kültürü Changes needed: Yeni değerler Yeni değerlerin filizlenmesi Okullar Hastaneler Hizmet bazlı Kurumlaşmış Hiyerarşi yoğ. yüksek Yapılandırılmış Homojen İş doyumsuzluğu Zevksiz Yeni değerler Hizmete odaklı Kurumsallaşmamış Hiyerarşi yoğunluğu düşük Esnek, değişime açık Teknoloji Yeni beceriler İş dünyası Changes needed: Public understanding and expectation Legal framework Financing system Provider expectations Funded and deployed public system

Teşekkür… Haydar Sur Sunumu