TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
ÖĞRENCİ BAŞARISINI ETKİLEYEN SOSYOLOJİK FAKTÖRLER
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Girişimciliğe doğru 6 Adım Bilkent Üniversitesi 21 Mart 2011.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Uluslararası İş Etiği.
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TEDMEM
İKT-102 İktisata Giriş II Makro İktisatın Temelleri
SPOR SOSYOLOJİSİ. SOSYOLOJİ: Kelime anlamı toplumbilimidir. Latince toplum anlamına gelen Socius ile Yunanca bilgi demek olan logos sözcüklerinin birleşmesinden.
Muhammed ALTINTAŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni 2012
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
Makro İktisat İktisadi Analiz
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
eşitlikçi kamusal temel eğitim
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
Ebeveynlik Kuram ve Araştırmalarıı
SANAT EĞİTİMİ.
Turizm Pazarlaması Çevresi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
EĞITIM VE KÜLTÜR. Bireylerin toplum için hazırlanmasında şüphesiz kültür aktarımının önemli bir yeri bulunmaktadır.
Eğitim ve Toplumsal Değişme
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Toplu pazarlık gücü.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
Uluslararası Örgütler
AUGUSTE COMTE.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. SİSTEM OLMADAN EKOSİSTEM OLUR MU? Z i y a S e l ç u k TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. MEM-Direktör Maya Koleji- Kurucu ziyaselcuk1@yahoo.com @ziyaselcuk ziya.selcuk@tedmem.org.tr ziyasel@gazi.edu.tr

?

BİR HİZA TAŞINIZ YOKSA… Yaptığımız işe soru sormak…

HİZA TAŞI: ULUSAL PROGRAM

Amaç Yapı Süreç AT MOS FER

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

META-MAKRO SİSTEM MAKRO SİSTEM EXO SİSTEM MESO SİSTEM MİKRO SİSTEM

Etnik barış Dini okullar Refah politikaları Uyuşturucu

“MEB Yasa Tasarısı” olarak bilinen “Millî Eğitim Temel Kanunu “Sınav” Dersaneler makrosistemimizi oluşturan kültürde kabul görmektedir. Yasal değişikliklerinin çoğunun ekzosistem katmanında yer aldığı, bunun dışındaki sistemlerin ve etkileşimlerin sürece dahil edilmediği görülmektedir. Birçok çocuğun mikrosisteminde yer alan dershanelerin kapatılması ya da dönüştürülmesi ile ilgili yasada yer alan maddeler ekzosistemde yapılan düzenlemelerdir. Ancak, yansımaları sadece bu iki sistemle sınırlı kalmayacak; çocuğun kendisinde, ailesinde, öğretmenlerinde, arkadaş çevresinde, okulunda, yaşadığı çevrede de görülecektir. Sınav kaygısı. Ailelerin hissettiği baskı, Öğretmenler üzerindeki baskı, (mikrosistem, mezosistem). Dershanelerde çalışan 50000 öğretmenin kariyerleri ile ilgili belirsizliğe sürüklenmesi aile huzurunu, dolayısı ile toplum refahını etkileyebilir (mikrosistem, makrosistem). Bu durum, istihdam ile ilgili problemleri de beraberinde getirecektir (egzosistem, makrosistem).

Durum Çalışması: FORM I 9. sınıf öğrencisi Cenk potansiyel sahibi, fakat notları zayıf olan düzgün bir gençtir. Pasaklı ve derslerde uyukluyor.   Biyo-ekolojik sisteme göre öğrencinin durumu nasıl değerlendirilebilir? FORM I: Mikrosistem Ebeveynler ne kadar ilgili? Ailenin gelir düzeyi? Kardeşler? Takım sporu yapıyor mu? Müfredat dışı aktivite yapıyor mu? Hobisi var mı? Mezosistem Öğrencinin mikro sistemi öğretmeniyle ilişkisini nasıl etkiliyor? Öğrencinin mikrosistemi okuldaki performansını nasıl etkiliyor? Öğrencinin mikro sistemindeki diğer insanlarla (örn:ebeveyn, akran, kardeş) etkileşimini geliştirmesine nasıl yardımcı olursunuz?

Egzosistem Milli Eğitim politikası öğrencilerinizle etkileşiminizi nasıl etkiliyor? Öğrencinin okul dışındaki, içinde olduğu topluluğun durumu nasıl? Nerede yaşıyorlar? Ev kira mı? Kendilerinin mi?   Makrosistem Bir öğrencinin hangi coğrafi bölgeden geldiği sınıf içindeki performansını ve etkileşimlerini nasıl etkiliyor? Öğrenci ne tarz müzikler dinliyor? Öğrenci hangi TV programlarını izliyor? Öğrencinin ünlülerden rol modelleri kim? Kendini nasıl ifade ediyor (giyinme tarzı, sosyal grup)

META-MAKRO SİSTEM MAKROSİSTEM EXOSİSTEM MEZOSİSTEM İNSAN PISA İbrahim Hakkı Teknoloji Auguste Comte, Hangi nesil? 4+4+4 TEOG Matematik 100 Zeka Testi META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç