 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
Advertisements

BİR SOSYAL SİSTEM VE ÖRGÜT OLARAK
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
ÜNİVERSİTELERDE TAM GÜN ÇALIŞMA : Genel Bir Bakış Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
MESLEKİ EĞİTİM.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Yenilik ve Değişikliklere karşı Direnişler ve Giderilmesi
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
24 Kalite yönetimi.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Örgütler ve Örgüt teorisi
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
Burns- Stalker Araştırması (Tavistock Enst), 1961
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
ORGANİZASYON VE ÇEVRE İLİŞKİSİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İnsan davranışlarının değişimi
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KURUM KÜLTÜRÜ.
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki koordinasyon ve işbirliğinin derecesidir. Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki koordinasyon ve işbirliğinin derecesidir.

 Lawrence Ve Lorcsh ’ un bütünleşmeye bakış açısı, bölümler arsındaki farklılığın minimize edilmesi değildir. Bu kavram, işin doğası gereği farklı özelliklere sahip olan bölümlerin, bu farkları koordinasyonun sağlanmasında kullanmasıdır.  Plastik işletmesindeki çalışmalar, araştırma, üretim ve satış gibi temel fonksiyonlar arasındaki kesin farklılık hipotezini desteklemektedir.

 ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME Uzun dönemli bakış açısına sahiptir ve ürün geliştirme ve yeni fikirler yaratılmasıyla ilgilidir. Dinamik bir çevrede faaliyet gösterir ve son derece az bürokratik bir yap›ya sahiptir. Uzun dönemli bakış açısına sahiptir ve ürün geliştirme ve yeni fikirler yaratılmasıyla ilgilidir. Dinamik bir çevrede faaliyet gösterir ve son derece az bürokratik bir yap›ya sahiptir.

 ÜRETİM Şu andaki zamanla ilgilenir. Kalite kontrol ve son teslim saatlerinin karşılanmasıyla ilgilenmektedir. Oldukça durağan bir çevrede faaliyet göstermektedir ve bürokratik bir yap›ya sahiptir. Şu andaki zamanla ilgilenir. Kalite kontrol ve son teslim saatlerinin karşılanmasıyla ilgilenmektedir. Oldukça durağan bir çevrede faaliyet göstermektedir ve bürokratik bir yap›ya sahiptir.

 SATIŞ Araştırma-geliştirme ve satışın arasında yer almaktadır. Ürünlerin satılmasıyla ilgilenir. Orta derecede durağan bir çevrede faaliyet göstermektedir. Bütünleşme ve farklılaşma konusundaki hipotezler, konteyner ve yiyecek endüstrilerindeki işletmelerin incelenmesiyle desteklenmiştir. Çalışmanın bu parçasında, farklı çevrelerde çalışan hem yüksek hem de düşük performanslı işletmeler incelenmiştir. Araştırma-geliştirme ve satışın arasında yer almaktadır. Ürünlerin satılmasıyla ilgilenir. Orta derecede durağan bir çevrede faaliyet göstermektedir. Bütünleşme ve farklılaşma konusundaki hipotezler, konteyner ve yiyecek endüstrilerindeki işletmelerin incelenmesiyle desteklenmiştir. Çalışmanın bu parçasında, farklı çevrelerde çalışan hem yüksek hem de düşük performanslı işletmeler incelenmiştir.

Amaç, farklı çevrelerde hangi organizasyon yapısının gerekli olduğunu ortaya koymaktır. Buna göre: Amaç, farklı çevrelerde hangi organizasyon yapısının gerekli olduğunu ortaya koymaktır. Buna göre: Çevre ne kadar dinamik ise o derece yüksek bütünleşme ve farklılaşma gerekmektedir. Çevre ne kadar dinamik ise o derece yüksek bütünleşme ve farklılaşma gerekmektedir. Çevre ne kadar durağan ise o kadar az farklılaşma, fakat o derece yüksek bütünleşme gerekmektedir. Çevre ne kadar durağan ise o kadar az farklılaşma, fakat o derece yüksek bütünleşme gerekmektedir.

 DURUMSALLIK YAKLAŞIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Durumsallık yaklaşımı, organizasyonun yapısında çeşitli etkiler yaratan durumsal faktörlere ağırlık vermektedir ve daha çok organizasyon arasındaki farklılıklarla ilgilenmektedir. Klasik yaklaşımın ve insan ilişkileri yaklaşımlarının “ en iyi yap› ” gibi bir çok varsayımını ret etmektedir. Durumsallık yaklaşımı, organizasyonun yapısında çeşitli etkiler yaratan durumsal faktörlere ağırlık vermektedir ve daha çok organizasyon arasındaki farklılıklarla ilgilenmektedir. Klasik yaklaşımın ve insan ilişkileri yaklaşımlarının “ en iyi yap› ” gibi bir çok varsayımını ret etmektedir.

Bununla birlikte durumsallık yaklaşımı, organizasyonun performansının, örgüt yapısının içinde faaliyet gösterilen çevrenin beklentilerine ne derece uygun olduğuna bağlı olduğunu kabul etmektedir. Bununla birlikte durumsallık yaklaşımı, organizasyonun performansının, örgüt yapısının içinde faaliyet gösterilen çevrenin beklentilerine ne derece uygun olduğuna bağlı olduğunu kabul etmektedir. Diğer yaklaşımlarla birlikte durumsallık yaklaşımı, yönetime katkıları bakımından bir çok tartışmalara ve eleştirilere neden olmuştur. Durumsallık yaklaşımı ile ilgili olarak eleştiriler, güçlükler, sınırlamalar şu konuları içermektedir. Diğer yaklaşımlarla birlikte durumsallık yaklaşımı, yönetime katkıları bakımından bir çok tartışmalara ve eleştirilere neden olmuştur. Durumsallık yaklaşımı ile ilgili olarak eleştiriler, güçlükler, sınırlamalar şu konuları içermektedir.

 NEDENSELLİK İLİŞKİSİ Organizasyon ve performans arasındaki nedensellik ilişkisi tartışmaya açık bir konudur. Bir çok durumsallık modeline göre bağımsız değişken olarak örgütsel yapı ve bağımlı değişken olarak performans arasında bir nedensellik bağı olduğunu vurgulamaktadır. Bununla birlikte, yönetiminin ve personelin kişisel özellikleri ve ürün pazarındaki değişmeler de işletmenin performansını etkileyebilmektedir. Organizasyon ve performans arasındaki nedensellik ilişkisi tartışmaya açık bir konudur. Bir çok durumsallık modeline göre bağımsız değişken olarak örgütsel yapı ve bağımlı değişken olarak performans arasında bir nedensellik bağı olduğunu vurgulamaktadır. Bununla birlikte, yönetiminin ve personelin kişisel özellikleri ve ürün pazarındaki değişmeler de işletmenin performansını etkileyebilmektedir.

 ÖRGÜTSEL PERFORMANS Durumsallık yaklaşımı, örgütsel performansı maksimize etmek amacıyla durumlar ve organizasyonun parçaları arasında uygunluğa önem vermektedir. Bununla birlikte, örgütsel performans çok yönlüdür ve performansın ölçümü, bir çok durumsallık yaklaşımında kusursuz değildir. Performans›n geliştirilmesinde etkili olacak tek bir kriter belirlemek oldukça güçtür. Durumsallık yaklaşımı, örgütsel performansı maksimize etmek amacıyla durumlar ve organizasyonun parçaları arasında uygunluğa önem vermektedir. Bununla birlikte, örgütsel performans çok yönlüdür ve performansın ölçümü, bir çok durumsallık yaklaşımında kusursuz değildir. Performans›n geliştirilmesinde etkili olacak tek bir kriter belirlemek oldukça güçtür.

 PLANLI DEĞİŞİM Durumsallık modelleri, planlı değişiminde oybirliğiyle gerçekleştirilmesine odaklanılmasını vurgulanmakta yetersiz kalmıştır. Örneğin, sunulan yeni teknolojinin, organizasyonun çalışma stilinde ya da personel arasındaki etkileşime olan etkileri belirli faaliyetlerle ilişkilidir. Durumsallık modelleri, planlı değişiminde oybirliğiyle gerçekleştirilmesine odaklanılmasını vurgulanmakta yetersiz kalmıştır. Örneğin, sunulan yeni teknolojinin, organizasyonun çalışma stilinde ya da personel arasındaki etkileşime olan etkileri belirli faaliyetlerle ilişkilidir.

GÜÇ FAKTÖLERİ GÜÇ FAKTÖLERİ Örgüt yapısı, sadece durumsal faktörlerinin anlaşılmasında değil aynı zamanda “ güç faktörlerinin ” tanımlanmasında da gereklidir. Devlet kontrolü gibi dış denetimin baskısı ya da, çeşitli üyelerin güç istekleri ve yönetsel tercihleri gibi isteklerinin yarattığı baskı örgütün tasarımını etkilemektedir. Örgüt yapısı, sadece durumsal faktörlerinin anlaşılmasında değil aynı zamanda “ güç faktörlerinin ” tanımlanmasında da gereklidir. Devlet kontrolü gibi dış denetimin baskısı ya da, çeşitli üyelerin güç istekleri ve yönetsel tercihleri gibi isteklerinin yarattığı baskı örgütün tasarımını etkilemektedir.

 ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN ZAMANLAMASI Bir çok organizasyon, sürekli değişen faaliyetlerin altında çalışmaktadır ve bu ise sık sık örgütsel değişimin sağlanmasını zorunlu kılmaktadır. Örgütlerin geliştirilmesi, örgütün formal yapısını değiştirmeden gerçekleştirilemez. Bu değişikliğin kolay kolay olmaması, organizasyon cevap vermeden durumsal faktörlerde önemli bir değişiklik olmasına neden olmaktadır. Diğer bir deyişle, organizasyondaki değişiklik çevredeki değişikliğin gerisinde kalmaktadır. Bir çok organizasyon, sürekli değişen faaliyetlerin altında çalışmaktadır ve bu ise sık sık örgütsel değişimin sağlanmasını zorunlu kılmaktadır. Örgütlerin geliştirilmesi, örgütün formal yapısını değiştirmeden gerçekleştirilemez. Bu değişikliğin kolay kolay olmaması, organizasyon cevap vermeden durumsal faktörlerde önemli bir değişiklik olmasına neden olmaktadır. Diğer bir deyişle, organizasyondaki değişiklik çevredeki değişikliğin gerisinde kalmaktadır.

 ÇOKLU BELİRSİZLİK Durumsal faktörlerin farklı örnekleri, örgüt tasarımında önemli etkilere neden olmaktadır. Örgütler, bir çok belirsizliklerle karşı karşıyadır. Bu belirsizlikler, farklı yapı örnekleri gereksinmelerini ortaya çıkarmıştır. Durumsal faktörlerin farklı örnekleri, örgüt tasarımında önemli etkilere neden olmaktadır. Örgütler, bir çok belirsizliklerle karşı karşıyadır. Bu belirsizlikler, farklı yapı örnekleri gereksinmelerini ortaya çıkarmıştır.