Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Spor Pedagojisi.
Öğrenme Menüleri ÖĞRENME HEDEFLERİ AÇISINDAN bir yandan öğrencilerin konuya bağlılığını sağlarken bir yandan da SEÇİM yapmalarına olanak tanımak önemlidir.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Öğrenme-Öğretme Süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
E-Öğrenme Nedir?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Gösterip Yaptırma.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MİKRO ÖĞRETİM.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Etkili Öğretim Modeli.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ARCS Modeli.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
TÜRK BEŞLERİ.
EĞİTİM BAHANE, SINAV ŞAHANE!
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Andargojinin varsayımları
Sunum transkripti:

Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli

Okulda Öğrenme Modeli John Carroll’un 1993 yıllında ortaya koyduğu bu model gerekli zaman ve uygun olanaklar sağlandığında her öğrencinin okulda öğrenebileceği varsayımına dayanmaktadır.

Okulda Öğrenme Modeli Modelin temel amacı öğrenenleri ulaşabilecekleri en üst öğrenme düzeyine çıkarmadır.

Okulda Öğrenme Modeli Okulda öğrenme modelinde öğrenmeye ayrılan zamana özel bir önem verilmektedir. Modelin odak noktası “öğrenme için ne kadar zaman gerekir” biçiminde formüle edilebilir.

Okulda Öğrenme Modeli Carroll’a göre öğrenme düzeyi öğrenmede harcanan zamanın o öğrenme için gereken zamana oranıdır. öğrenme düzeyi = harcanan zaman gerekli zaman

Okulda Öğrenme Modeli Modelin, hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş temel ögesi bulunmaktadır: Yetenek Öğretimden yararlanabilme becerisi Sebat Fırsat Öğretimin niteliği

Okulda Öğrenme Modeli Yetenek: Öğrenme için gerekli zaman olarak tanımlanmaktadır.

Okulda Öğrenme Modeli Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için hazır oluşu.

Okulda Öğrenme Modeli Sebat: Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zaman.

Okulda Öğrenme Modeli Fırsat: Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.

Okulda Öğrenme Modeli Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği kadar sürmesi yani ek zaman gerektirmemesi. Bu amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci özelliklerini belirleyebilir, öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve gereçleri kullanabilir, istenilen davranışları pekiştirebilir.

Okulda Öğrenme Modeli Okulda öğrenme modelini özetleyiniz. Modelde zamana verilen önemi açıklayınız.