YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
GENEL SHY-6A HAVA TAKSİ İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
Güvenlik ve Sağlık İşaretleri
Sorular ve Cevaplar.
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
UÇUŞ PİSTLERİ İÇİN POSSEHL ANTISKID ® YÜZEY İŞLEMİ.
EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM EK İ N SU MUTLU. EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM E ğ er emniyet kemeri takmaksak ani firen oldu ğ unda ba ş ımıza ciddi kazalar.
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
Günümüzde ticari şirketler ve devlet kurumları işlerini sürdürebilmek için yoğun bir şekilde bilgi kullanımına yönelmişlerdir. Zaman geçtikçe bilginin.
Ve Kural Tanımaz Yolcular
YANGIN YÖNETMELİĞİNDE ASANSÖR
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
Sağlık Kabinlerinin Açılması ve İşleyişi
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
GIDA GÜVENLİĞİ TÜKETİCİ HATTI 2008 YILI FAALİYET RAPORU “GÜVENLİ GIDA SAĞLIKLI TÜRKİYE”
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
TEHLİKELİ MADDELERİN HAVAYOLU İLE TAŞINMASI
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
Acil Servis Temizliği.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
ETİKET BİLGİSİ
GÜVENLİK İŞARETLERİ Neden olmalı? Tehlike hakkında uyarırlar
SİVİL HAVACILIK DENETİMLERİ
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
DEPREM.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
ENGELSİZ YER HİZMETLERİ; ÖNCELİĞİMİZ MEMNUNİYETİNİZ Havaalanı ulaşımında tüm engellerin yerini konfor ve rahatlık aldı. Güvenli, rahat ve keyifli bir uçuş.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Havacılık ve Havayolu İşletmeleri Nasıl Yönetilir ?
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
HAVACILIK SİGORTALARI
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Havalimanı Check-in İşlemleri
Prof. Dr. Hüner Şencan İstanbul Ticaret Üniversitesi
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Acil Servis Temizliği. ACİL SERVİS BİRİMLERİ a) Alçı Odası b) Acil Müdahale Odası c) Acil Gözlem Odası d) Nöbetçi Doktor Odası.
Asit ve Bazların Taşıma, Depolama ve Kullanımı, Sağlık ve Güvenlik Açısından Önemli Tedbir ve Yöntemler Zeliha IŞIK
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Havacılıkta Risk Öğeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ SAFETY ASSESMENT FOR FOREIGN AIRCRAFT ( SAFA )

Uçaklara yerde yapılacak denetimlerde değerlendirmeye alınacak maddeler toplam 53 adet olup,bunların 24’ü kokpit,14’ü ise kabin içi malzemelerini ve güvenlik konularını (12’si uçağın genel durumunu ve 3’ü kargo ve kargo kompartımanı maddelerini) içine almakta olup JAA’ın 20 no’lu formunda belirtilmiştir. Denetleme tercihen 2 denetçi tarafından gerçekleştirilir.Bir denetçi uçağın genel durum ve ortamını değerlendirirken,diğeri kokpit ve kabin denetimlerini gerçekleştirir.

Denetçiler kendilerini uçağın kaptan pilotuna veya uygun olan durumda teknik ekibine tanıştırmadan uçağa binemez ve denetim yapamazlar. Yer görevlileri,harekat veya uçuş ekibinin görevlerini aksatmamaya özen göstermelidirler. Denetimin özellikle uçağın kalkışında bir gecikmeye yol açmamasına dikkat etmeliler,eğer uçağın yerde 45 dakikalık bir süresi varsa,denetimin 10 dakikadan fazla sürmemesi gerekmektedir.Bu nedenle denetimi yapılacak maddelerin bu doğrultuda önceden belirlenmiş olması gerekmektedir.

Denetimin kapsamı koşullara uygun olarak (uçağın yerde bekleme süresi gibi) ve denetçinin karar verme özgürlüğüne bağlı olarak belirlenir.Denetimin konusunun sahip olunan zaman içinde mümkün olduğunca açık olarak aktarılması gerekmektedir. SAFA uçak denetimleri ICAO standartları doğrultusunda gerçekleştirilir ve denetçilerin ilgili ICAO maddeleri konusunda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir.Sadece uçağın teknik koşulları ve özellikleri söz konusu olduğunda üretici firma talimatlarından faydalanılır.Her bir denetim maddesinde,ICAO standartlarından sapma tespit edilmesi durumunda bu uygunsuzluklar 3 kategoride değerlendirilmektedir:

Kategori 1(CAT 1) bulguları güvenliği az etkileyen uygunsuzluklar. Kategori 2(CAT 2) fark edilir derecede güvenliği etkileyen sapmalar Kategori 3(CAT 3) güvenliği önemli derecede tehdit eden bulgular olarak derecelendirilmiştir. Kategori 2 olarak derecelendirilen bulgularda,uygunsuzluğun uçuş öncesi mutlak surette düzeltilmese de,denetçi mesul kaptana durum hakkında uyarıda bulunur ve şirketin bağlı bulunduğu otorite (sivil havacılık) kurumuna bilgi verilir. Kategori 3 bulguları uçuş ve yolcu güvenliğini tehdit edici görülen uygunsuzluklar olduğundan denetçi mesul kaptana uçuş öncesi bu aksaklıkların giderilmesi gerektiğini bildirir.

Uçuş öncesi gerçekleştirilmesi zorunlu faaliyetler 3 kategoride toplanabilir; Teknik aksaklıkların giderilmesi veya eksik malzemenin (can yeleği gibi) tamamlanması. Harekata getirilecek sınırlama ve limitler (yolcu sayısının azaltılması gibi). Gerekli dokümanların sağlanması (uçuş ekibi lisansları,el kitaplarının gereken bölümleri,güvenlik kartları gibi). Ekibin bu düzeltici faaliyetleri kabul etmemesi durumunda ECAC (European Civil Aviation Conference) otoritesi tarafından yaptırım gücü kullanılır. Sadece bu durumda uçak yerde tutulur.

Bu denetimlerde kabin içinde ele alınan maddeler şu şekildedir: Kabin içi genel durumu,fiziki şartları (Temizlik,zeminde buzlanma, kar,exit ışıklarının görülebilirliği gibi…) güvenlikle ilgili malzemelerin acil bir durumda kullanılabilir, ulaşılabilir,kolay tanımlanabilir olduğu ve kullanım şekillerinin açıkça belirtilmiş olması. Kabin memuru koltuklarının, kemerlerinin uygun ve işler durumda olması İlkyardım çantası / Dr. Kit. mevcut mu, kullanım tarihleri ve bulunması gereken yerde mi? (Yolcu sayısına,uçak kapasitesine uygun sayıda bulunmalı )

Yangın söndürücüler mevcut mu, sayısı, kullanılabilirliği ve geçerlilik Tarihi, Can Yelekleri mevcut mu, sayısı, kullanılabilirliği ve kullanma süreleri Koltuk kemerleri mevcut mu, kullanılabilir durumda mı? Acil çıkış, ışıklar ve işaretler, el fenerleri, emergency exit ışık ve işaretleri mevcut mu, yanıyor mu, ekip yerlerinde el fenerleri mevcut mu? Slide/Slide –raft’ler (Slide tazyiki, slide-bar ve slide kullanım tarihi Kabin ekibi ve yolcular için O2 sistemi(Mevcut mu ve kullanılabilir durumda mı?

Güvenlik talimatları veriliyor mu,doğru bilgi aktarılıyor mu Güvenlik talimatları veriliyor mu,doğru bilgi aktarılıyor mu? Yolcuya koltuk kemerleri, emg. çıkışlar, can yelekleri (uygun olan yerde) O2 maske kullanımı ve güvenlik kartları hakkında yeterli bilgi veriliyor mu? Yolculara aşağıda belirtilen talimatların ve bilgilerin aktarılması gerekmektedir; Koltuk kemerleri ne zaman bağlanacak O2 maskeleri ne zaman ve nasıl kullanılacak Sigara kuralları Taşınması gereken durumlarda can yeleklerinin yerleri ve kullanımları Acil durum çıkışlarının yerleri ve açılışları

Kabin ekibi ,Kabin ekibi sayısının uygunluğu Acil çıkışlara ulaşılabilirlik, Acil çıkışlarda tahliyeyi engelleyici eşya ve malzemelerin bulunmaması Yolcu bagajlarının yerleşimi, Kabin içine çok büyük bagajların taşınmaması ve bagajların kabinde güvenli yerleşimleri Oturma kapasitesi