AB Eşelştirme Projesi TR 07-FI-02

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim HESAP VEREBİLİRLİK & PERFORMANS Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Danışman, Sonuç Yönetimi
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Başbakanlık e-Kurum Projesi 18 Ocak 2010 Dr. Nihat YURT Başbakanlık EKG.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Sunum 2. gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hazırlık 2. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Simülasyonların Kullanımı
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Paydaşların Katılımı Süreçleri Jim Woodhill Yönetici: Wageningen International – Kapasite Geliştirme ve Kurumsal Değişim.
Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Giriş 1. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Oturumu yönetmek 3. Gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Stratejik Yönetim.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitimin tasarlanması 1. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO KONTROL ORTAMI Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
STRATEJİK PLANLAMA.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
AB üyeliğinin GÜNLÜK HAYATIMIZA getireceği son derece ÖNEMLİ ETKİLERİ de olacak.
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
Öğrenme Öğretme Süreci
TOPLUMSAL BARIŞ.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A- Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
28. Ulusal Patoloji Kongresi Çıkar İlişkisi Beyanı
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

AB Eşelştirme Projesi TR 07-FI-02 İÇ KONTROL Temel Düzey Eğitim - karşılama & giriş Ocak 2010 AB Eşelştirme Projesi TR 07-FI-02 TR 07- FI- 02

HOŞGELDİNİZ! SİZLER! EV SAHİPLERİ KOLAYLAŞTIRICILAR Ama en önemlisi TR 07- FI- 02

KURS ÇERÇEVESİ Nasıl: COSO Bileşeni yardımıyla Lütfen kurs öncesinde sizlere temin edilen materyallere bakınız Nasıl: COSO Bileşeni yardımıyla Yöntem: Kısa Sunumlar & Rehberlik Kolaylaştırıcı gözetiminde Grup Tartışmaları & Geri Bildirim Gruplar Halinde Olay İncelemesi Çalışmaları & Geri Bildirim Nereye: İleri Düzey Eğitim ve Eylem TR 07- FI- 02

TÜM GRUP ÇALIŞMALARINDA HER ZAMAN DOĞRU VEYA YANLIŞ BİR CEVAP OLMAYABİLİR DURUMLARA GÖRE EN İYİ CEVAP SEÇİLMELİDİR LÜTFEN her oturum için BİR BAŞKAN VE BİR RAPORTÖR BELİRLEYİNİZ LÜTFEN AKTİF OLUNUZ – HERKESİN KATKIDA BULUNMA FIRSATI OLACAKTIR BİZLER DE GEREKEN YERLERDE YARDIMDA BULUNACAĞIZ GERİ BİLDİRİM DAHA ZİYADE GRUP İÇERİSİNDE OLACAK Ancak hep birlikte de geri bildirimler yapılacaktır TR 07- FI- 02

İÇ KONTROL – PRATİK BİR TANIM RİSKE VERİLEN CEVAP TR 07- FI- 02

İÇ KONTROL – PRATİK BİR TANIM RİSKE VERİLEN CEVAP veya TR 07- FI- 02

İÇ KONTROL – PRATİK BİR TANIM AMAÇLAR(LAR) – Hedef(ler) RİSKE VERİLEN ELE ALINAN & SİSTEMATİK GÜNCELLENEN İYİ DÜŞÜNÜLMÜŞ DEĞERLENDİRİLEN YÖNETSEL TESPİT EDİLEN CEVAPTIR TR 07- FI- 02

İÇ KONTROL – PRATİK BİR TANIM AMAÇLAR(LAR) – Hedef(ler) RİSKE VERİLEN ELE ALINAN & SİSTEMATİK GÜNCELLENEN İYİ DÜŞÜNÜLMÜŞ DEĞERLENDİRİLEN YÖNETSEL TESPİT EDİLEN CEVAPTIR (usuller/adımlar) (COSO modeli) (davranışlar/beceriler) TR 07- FI- 02

BU NEDENLE COSO KÜPÜ TR 07- FI- 02 F L Y E T B Kontrol Ortamı İ 1 R M Kontrol Faaliyetleri Bilgi & İletişim İzleme Risk Değerlendirme B İ R M A F L Y E T 1 Uygunluk Raporlama İşlemler Stratejik TR 07- FI- 02

P = (D x V x FS) > R DEĞİŞİM İHTİYACI P: ilerleme/gelişim/değişim D: statükodan kaynaklanan memnuniyetsizlik düzeyi V: önerilen değişimin ne kadar istendiği, yani değişim vizyonu FS: ilk pratik adımlar R: değişime karşı direnç ve eylemsizlik TR 07- FI- 02

GRUP OTURUMU 1 giriş & değişim 1 kendinizi tanıtınız & hazırlık yapınız 2 “kurs çerçevesi”nde sözü edilen konuları ele alınız DÜŞÜNCE & CEVAPLARINIZDA AŞAĞIDAKİ KONULARA ODAKLANINIZ: İÇ KONTROL – PRATİK BİR TANIM VE DEĞİŞİM İHTİYACI ‘FORMÜLÜ’ SORULARINIZ? TR 07- FI- 02