SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
”YENİLİKÇİLİK VE BENİMSEME KATEGORİLERİ” VII
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
İŞ YAŞAMINDA CİNSİYET EŞİTSİZLİKLERİ
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Pazarlama Araştırması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
FONKSİYONEL GIDA TÜKETİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Tüketici Karar verme Süreci
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Aile ve Hane Halkı.
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YARGI KARARLARI.
9. HAFTA AİLE.
Toplumsal Gruplar. Toplum sınırları belli bir doğal çevrede ortak amaçlar için bir araya gelen, birbiri ile ilişki, iş birliği ve dayanışma içinde olan.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLER TÜKETİCİ DAVRANIŞI SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLER

GRUP DİNAMİĞİ VE DANIŞMA GRUBU SOSYO KÜLTÜREL ETKİLER – BÖLÜM 1 GRUP DİNAMİĞİ VE DANIŞMA GRUBU

TOPLUMSALLAŞMA VE DANIŞMA GRUBU Toplumsallaşma ve tüketici üzerindeki etkisi. Danışma grubu, bir bireyin davranışlarını şekillendirirken değerlerini ve bakış açılarını temel aldığı gruptur.

GRUP ÇEŞİTLERİ

TÜKETİCİ İLE İLGİLİ GRUPLAR

DANIŞMA GRUPLARI Danışma grubunun tüketici üzerinde 3 önemli etkisi vardır; Bilgilendirici, Normlandırıcı Kimliklendirici etkiler.

DANIŞMA GRUPLARI Her bir ürünün ya da hizmetin alımında danışma gruplarının etkisi farklıdır ve bu etki bazı unsurlara bağlıdır; Gruba bağlanma gücü Davranışın grupla ilgisi Bireyin satın alma durumunda hissettiği kendine ve bilgisine güven Ürünün zorunlu ya da lüks bir ürün olup olmadığı Ürünün görünürlüğü

DANIŞMA GRUPLARI Pazarlama Stratejilerinde Kullanımı Bu gruplar hedef kitle seçilerek yapılan pazarlama faaliyetleri. Avon ve Oriflame sistemi. İşletme müşterilerinin yeni müşteriler getirmesi için kullanılabilir. Danışma gruplarının reklamlarda kullanılması.

SOSYO KÜLTÜREL ETKİLER – BÖLÜM 2 AİLE

AİLENİN TANIMI Aile, en geniş anlamı ile kan bağı, evlilik gibi etmenler neticesinde birlikte oturan iki ya da daha fazla kişinin oluşturduğu toplumsal bir grup olarak tanımlanabilir. Genelde yapılan sınıflama, küçük (çekirdek) aile ve geniş (geleneksel) ailedir. Tüketim açısından ise otoriteye göre bir sınıflama yapılabilir (ataerkil (kararları erkeğin verdiği) ve anaerkil (karaları kadının verdiği) aileler.

AİLENİN İŞLEVLERİ Ekonomik işlev Toplumsallaşma işlevi Duygusal işlev Uygun yaşam biçimi işlevi Süzgeç işlevi

AİLEDE SATIN ALMA KARARLARI Ailede, mesaj eleyici (bilgi alıcı), etkileyici, karar verici, satın alıcı ve kullanıcı (tüketici) farklı kişiler de olabilir, tek bir kişi de olabilir. Ailede satın alma durumu çeşitlilik gösterir, üründen ürüne değişir.

AİLEDE SATIN ALMA KARARLARI Dört temel durumdan bahsedilebilir; Kocanın kararlarda egemen olduğu durumlar; Sigorta, otomobil (yüksek harcama gerektiren ürünler) Kadının kararlarda egemen olduğu durumlar: Temizlik ürünleri, mutfak eşyaları. Kadın ve kocanın eşit olduğu durumlar: Ev, tatil yerinin seçimi, eğlence, çocukların eğitimi. Eşlerin bağımsız olduğu durumlar: Kişisel bakım ürünleri, kıyafet.

AİLE YAŞAM EĞRİSİ Genç bekar Çocuksuz genç evli Altı yaşından küçük çocuklu genç evli Altı yaşından büyük çocuklu genç evli Çocukları olan yaşlı evli Çocuksuz yaşlı evli Bekar (dul) yaşlı

PAZARLAMA UYGULAMALARI

PAZARLAMA UYGULAMALARI Erkekler, kadınlar ve satın alma davranışları Aile üyelerinin çalışma hayatına katılımı Elli yaş ve üzeri satın alma davranışları: Çocuk pazarı Genç pazarı

KİŞİSEL ETKİLER VE YENİLİKLERİN YAYILMASI SOSYO KÜLTÜREL ETKİLER – BÖLÜM 3 KİŞİSEL ETKİLER VE YENİLİKLERİN YAYILMASI

Kişisel Etki Kişisel etki, başkalarıyla iletişim sonucu kişinin tutumlarında ya da davranışlarında meydana gelen etki ya da değişimdir. Kişinin başkalarının önerilerine yönelmesinin ve bunlara uymasının iki ana koşulu vardır; Kişi, danışarak elde ettiği kazançların büyüklüğü arttıkça, önerilere daha çok uyum gösterir. Kişi, danışarak elde ettiği kazançların sık olması durumunda, daha çok ilişki kurma eğiliminde olur.

Ağızdan Ağıza İletişim Ağızdan ağıza iletişimin gücü ve vızıltı pazarlaması (buzz marketing) Kanaat önderleri (fikir liderleri) bir referans grubu içinde fikirleri ile diğerlerini etkileme gücüne sahip kişiler. Erken benimseyenler veya etkileyiciler (influentials) olarak da biliniyorlar. Firmalar bu kişileri bulup marka elçileri olarak kullanma peşinde.

Sosyal Etkiler The Joneses Hazırlayan: F.Zeynep Özata

Ağızdan ağıza pazarlama ajansları Sosyal Etkiler Ağızdan ağıza pazarlama ajansları Hazırlayan: F.Zeynep Özata

Çok Aşamalı İletişim

Fikir Liderleri Liderlik yeteneğine sahiptirler, Diğerlerinin tutum ve davranışlarını biçimsel olmayan bir şekilde etkileyen kişilerdir. Konumları, bilgileri ve uzmanlıkları nedeniyle başkalarını etkilerler. Bu kişiler; Liderlik yeteneğine sahiptirler, Kişileri ürünler hakkında olumlu ya da olumsuz şekilde etkilerler, Yeniliklerin kabulünde, ürünü severlerse olumlu, sevmezlerse olumsuz etki yaparlar, Biçimsel olmayan liderlerdir ve liderlikleri açık biçimde değildir, Etki her zaman konuşma ile olmaz, eylemlerin taklit edilmesi ile de olabilir.

Fikir Liderleri Ürün ile ilgili özellikler: İlgilenimlerinin yüksek olduğu ürün gruplarında bilgileri de fazladır. Bu konuda bilgi edinmeye, yeni çıkan ürünleri fark etmeye ve öncelikle kullanmaya eğilimlidirler. Bu kişiler bilgi arayanlara bilgi sunmaktan öteye bu kişilerin kararlarını etkileyebilme yeteneğine sahiptirler. Demofrafik özellikler: Kesin bir demografik özellikleri yoksa da genelde daha genç, daha eğitimli, gelir düzeyi daha yüksek ve sosyal açıdan hareketli insanlar olmaktadırlar.

Fikir Liderleri Kişilik özellikleri: Daha az dogmatik, daha yenilikçi, daha maceracı, ürün konusunda daha fazla kendine güvenen ve sosyal açıdan daha aktif insanlar oldukları söylenebilir. Açık fikirli, risk almayı seven, ürüne yönelik bilgileri paylaşmaya (hem almaya hem de vermeye) istekli kişilerdir. Medya kullanma alışkanlıkları: Medya ile daha yoğun ilgilenen, basılı medyaya daha çok ilgi gösteren kişilerdir.

Pazar Kurtları Pazar kurtları (market maven), ürünlere ilgilenimi fazla, bilgi arayışı içinde olan lakin diğerlerinden farklı olarak pek çok ürün ve hizmet türünde geniş bilgiye sahip ve kendilerini Pazar konusunda bilgi veren kimseler olarak algılayan kimselerdir. Onlar aracılığıyla tüketiciler zaman harcayıp, bilişsel süreçlerini meşgul eden arama eyleminde bulunmaksızın bilgiye ulaşabilirler.

Pazar Kurtları/Fikir Liderleri

Yeniliğin Kabul Edilme Süreci Tüketicinin genel bilgisi vardır. Birey ilgi ile birlikte yeni ve detaylı bilgi toplamaya başlar. Yeniliğin getireceği yararları değerlendirir. Mümkünse ürünü dener. Denemeden memnun kalmışsa ürünü kabul eder.

Yeniliğin Kabulü İle İlgili Faktörler Ürün özellikleri: İhtiyaçlara uygun, daha basit Yeniliğin getirdiği faydanın görülme hızı Denenebilen ürünler Görülmesini ve tartışılmasını sağlamak Düşük maliyet, düşük riskli ürünler Norm ve değer yargılarına uygunluk Genç, varlıklı, eğitimli kesimler Pazarlama çabaları

Yeniliklerin Yayılması ve Tüketiciler Yenilikçiler (%2,5) Erken benimseyenler (%13,5) Erken davranan çoğunluk (%34) Geciken çoğunluk (%34) Geri kalanlar (%16)

Pazarlamada Kullanımı Fikir liderlerinin belirlenmesi Fikir liderlerinin taklit edilmesi: Reklamlarda kullanılmaları. Kişiler arası iletişimin oluşturulması: Ürünlerin ve reklamların konuşulmasını, yeni ürünlerin denenmesini teşvik etme. Fikir liderlerinin yaratılması: Pazarlamacılar tarafından yaratılan fikir liderleri.

Pazarlama Uygulamaları Pazarlamacılar tarafından oluşturulan yapay ağızdan ağza iletişim. Fikir liderlerinin bir araya getirilip, yenilikler hakkında bilgi verilmesi, ürünlerin denettirilmesi. Yayılmada yeniliği benimseyen tüketicilere göre sıralı bir iletişim stratejisi kullanılması.

Grunzi.com