Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
Advertisements

KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
DEPRESYON VE ANKSİYETE BOZUKLUKLARI Dr. Mehmet KONYA
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Doç.Dr.İlhan ÖZTEKİN Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi
Nurhak Merkez Sağlık Ocağına Başvuranlarda Proteinüri Risk Faktörleri
Yeni yasal düzenlemelere göre mesleki astımın takibi ve maluliyet
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Tahir Atik, Caner Turan, E.Ulaş Saz
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
ADLİ TIP ANABİLİM DALI’na
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Neriman Şengül*, Emel Güler*** Yasemin Balaban**, Mehmet Ali Yerdel***
SOĞUK ALGINLIĞINDA ÇİNKO Dr. Gülay ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
YEME BOZUKLUKLARI Dr. Aslıhan Polat Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Deri Tümörlerinin Teledermatolojik Değerlendirmesinde Teledermatoskopi ve Telemikroskopinin Etkinliklerinin Karşılaştırılması XXII. Prof. Dr. A. Lütfü.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
PROSTAT KANSERİ TANISI KONMUŞ HASTALARDA KEMİK SİNTİGRAFİSİNİN SAĞ KALIM SÜRESİNİ ÖNGÖRMEDEKİ DEĞERİ Elif Marangoz, Doğangün Yüksel, Olga Yaylalı, Suna.
Bir Eğitim Hastanesi Psikiyatri Kliniğinde Yatarak Tedavi Gören Gebe Olguların Değerlendirilmesi Gözde Salihoğlu, Burak Okumuş, Çiğdem Uygur, Ahmet Erkan,
Mükerrer Vaka Başvuruları (Ankara, Mart-2005) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Sevinç Türkdemir Ankara 112 Acil Sağlık.
. Op.Dr. Aşkın E. GÜLER Yrd. Doç. Dr. Melahat ATASEVER
Burak Okumuş, Mine Toptan, Fatma Kitapçı, Çiçek Hocaoğlu
Hatice Şimşek Keskin***
Acil Sağlık Hizmetlerinde Ölümlerin Değerlendirilmesi (Ankara ) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay Ankara 112 Acil.
Figüre 1. Anket ve sonuçları
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Şükrü Sınıcı1, Selma Eroğlu2, Ümit Dündar2
Sunum transkripti:

MANİSA İLİNDE ÇALIŞAN PRATİSYEN HEKİMLERİN ANKSİYETE GRUBU HASTALIKLARA TANISAL YAKLAŞIMLAR Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**, Doç. Dr. Nesrin DİLBAZ*** *Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı **Ondokuz Mayıs Üniversitesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı **Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi II. Psikiyatri Klinik Şefi

Amaç: Pratisyen hekimlerin sık karşılaştıkları psikiyatrik hastalık gruplarından “Anksiyete” grubu hastalıklara tanı koymaları ile ilişkili faktörleri ortaya koymaktır.

Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan araştırmada Manisa ilinde çalışan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 255 pratisyen hekime, (N=429) Ocak 2005 tarihinde “anksiyete” grubu hastalıklardan sosyal fobi, yaygın anksiyete bozukluğu (YAB) ve obsessif kompulsif bozukluk (OKB) tanıları için DSM-IV tanı ölçütlerine göre hazırlanan üç vakanın (vignette) yer aldığı anket uygulanmıştır. Hekimlerin cevaplama oranı %59,4'ür.

Gereç ve Yöntem-2: Pratisyen hekimlerin yaş ortalamaları 36,6±6,3 yıldır. Hekimlerin 145’i (%56,9) erkek, 110’u (%43,1) kadın olup ortalama görev süreleri 12,3±6,0 yıldır. Bu hekimlerin 109’u (%42,7) mezuniyet sonrasında psikiyatri eğitimi aldıklarını ve 96’sı (%37,6) psikiyatrinin ilgi alanları olduğunu söylemektedirler. Hekimlerden 142’si (%55,7) İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan tıp fakültelerinden mezundur.

Bulgular: Hekimlerin 27’si (%10,8) sosyal fobi, 58’i (%23,6) YAB, 9’u (%3,6) OKB vakaları için birden fazla tanı yazmışlardır. İlk yazılan tanılara göre tanı doğruluğu değerlendirildiğinde sosyal fobiye 177 (%70,8), YAB’a 57 (%23,2) ve OKB’ye 227 (%93,0) pratisyen hekim doğru tanı koymuştur. Hekimlerin üç vaka için tanı doğrulukları açısından cinsiyet, meslekteki süre, çalışılan kurum, psikiyatrinin ilgi alanı olma durumu ve mezun olunan tıp fakültesi değişkenlerine göre fark bulunamamıştır (p>0,05).

Bulgular 2: Buna karşılık sadece OKB tanısı için mezuniyet sonrası eğitim açısından tanı doğrulukları istatistiksel olarak anlamlı (p=0,04) bulunmuştur. Sadece 37 (%14,5) pratisyen hekim her üç vakaya da doğru tanı koymuştur.

Sonuç: Pratisyen hekimler anksiyete grubu hastalıklar içinde en fazla OKB vakasına, en az YAB vakasına doğru tanı koymuşlardır. Hekimlerin tanı doğruluklarının aldıkları mezuniyet öncesi eğitimden etkilendiği gösterilemezken, mezuniyet sonrası alınan psikiyatri eğitimlerinin en azından bir vakanın tanı doğruluğunu anlamlı olarak etkilemesi dikkat çekicidir.

Sonuç: Bununla birlikte hekimlerin oldukça az bir oranının vakaların tamamına doğru tanı koymaları mezuniyet sonrası psikiyatri eğitimine duydukları ihtiyacın bir göstergesi sayılabilir. Bu açıdan bakıldığında eğitim içeriklerinin eğitim amacına ve hedeflerine göre yapılandırılmasının uygun olacağı düşünülmektedir.