Doğumu – Eğitim Süreci 21 Ocak 1921 de Filistin Yafa şehrinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Saint Joseph Kolej’inde yaptı. Felsefe öğrencisi olarak girdiği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
(İstanbul Araştırma ve Eğitim Vakfı) TIP VE AHLAK ÇALIŞMA GRUBU.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
1 İSTANBUL EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERNEĞİ “Hocaların Gözüyle 2012 Yılında Türkiye Ekonomisi Araştırması” Kantitatif Araştırma Özeti Ocak 2012 İstanbul.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
Sezai Karakoç 1950’lerden itibaren dahil olduğu Türk şiir dünyasında kendine mahsus bir şiir dili ve problematiği kurabilmiş, Türk şiirinde sadece kendisi.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
PEYAMİ SAFA.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Tarihin Faydalandığı Bilim Dalları
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
Felsefe Nedir?.
I. ÜNİTE: DİN KAVRAMI VE İSLAM DİNİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
2013 YILI ETKİNLİKLERİ. Hacettepe Üniversitesi Stratejik Araştırmalar Merkezi (HÜSAM) tarafından davet edilen Dr. Eugene Kogan tarafından "Armenian Foreign.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Binbir Gece Masalları.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
BUGÜNKÜ TÜRKÇE ADLARIYLA ESERLERİ
Son Dönem -devam 11. Ders.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA. (10 Temmuz 1944, Siirt, Pervari)10 TemmuzSiirtPervari fikir adamı, öğretim görevlisi, İslâm tarihi uzmanı ve yazar.İslâm.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
Ortaçağlarda Bilim Ortaçağ düşüncesinin belirgin özelliklerinden birisi, dinî öğretilere dayanan dinsel bakışın ön plana çıkmasıdır. Ancak düşüncede.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN
Sosyal Girişimcilik Sertifika Programı
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
OKULDAN ÇALIŞMA YAŞAMINA GEÇİŞ VE KARİYER PLANLAMA
10 Kasım Atatürk’ü Anma Töreni Prof. Dr. Tülay Alim BARAN
BİR MİRAS ON VARİS: BALKANLAR
DİN VE DEVLET İLİŞKİLERİ BAĞLAMINA KAVRAMSAL NETLİK AÇISINDAN BAKIŞ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
Kaynak Gösterme Teknikleri
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Doğumu – Eğitim Süreci 21 Ocak 1921 de Filistin Yafa şehrinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Saint Joseph Kolej’inde yaptı. Felsefe öğrencisi olarak girdiği Beyrut Amerikan Üniversitesi’nden 1941’de mezun oldu yılları arasında Celile’nin son Filistinli valisi olarak görev yaptı. Görevi süresince Filistinli haklarının savunucusu oldu. 21 Ocak 1921 de Filistin Yafa şehrinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Saint Joseph Kolej’inde yaptı. Felsefe öğrencisi olarak girdiği Beyrut Amerikan Üniversitesi’nden 1941’de mezun oldu yılları arasında Celile’nin son Filistinli valisi olarak görev yaptı. Görevi süresince Filistinli haklarının savunucusu oldu. Filistin’in işgali üzerine ABD’ye göç etti. 1949’da İndiana ve 1951’de Harvard Üniversitelerinde felsefe alanında yüksek lisans yaptı. “Değerin metafiziği ve epistemolojisi” konulu doktora tezini 1952’de burada tamamladı. Ardından el-Ezher Üniversitesinde 3 yıl süreyle şer’i ilimler alanında eğitim gördü. 1959’da Fulbright doktora sonrası bursuyla McGill Üniversitesine giderek Yahudilik ve Hristiyanlık hakkında araştırmalar yaparken bir yandan da dersler verdi. 1961’e kadar burada çalıştı. Amerika’daki Müslüman öğrencilerin kültürel dayanışmasını sağlamak amacıyla 1963’de teşkil edilen Muslim Student Association mensublarıyla yakınlık kurarak ilmi ve fikri konularda onlara rehberlik yaptı. Filistin’in işgali üzerine ABD’ye göç etti. 1949’da İndiana ve 1951’de Harvard Üniversitelerinde felsefe alanında yüksek lisans yaptı. “Değerin metafiziği ve epistemolojisi” konulu doktora tezini 1952’de burada tamamladı. Ardından el-Ezher Üniversitesinde 3 yıl süreyle şer’i ilimler alanında eğitim gördü. 1959’da Fulbright doktora sonrası bursuyla McGill Üniversitesine giderek Yahudilik ve Hristiyanlık hakkında araştırmalar yaparken bir yandan da dersler verdi. 1961’e kadar burada çalıştı. Amerika’daki Müslüman öğrencilerin kültürel dayanışmasını sağlamak amacıyla 1963’de teşkil edilen Muslim Student Association mensublarıyla yakınlık kurarak ilmi ve fikri konularda onlara rehberlik yaptı.

Ardından Pakistan’a gitti ve orada kaldığı 2 yıl boyunca Karaçi’deki Central Institute of Islamic Research çalışmalarına katkıda bulundu. Tekrar ABD’ye dönüp Chicago Üniversitesinde misafir hoca olarak İlahiyat dersleri verdi yılları arasında Syracuse Üniversitesinde doçent olarak çalıştı ve burada İslam Araştırmaları Programını başlattı.(daha sonra evleneceği Lois Lamyâ ile burada tanıştı.) Ardından Pakistan’a gitti ve orada kaldığı 2 yıl boyunca Karaçi’deki Central Institute of Islamic Research çalışmalarına katkıda bulundu. Tekrar ABD’ye dönüp Chicago Üniversitesinde misafir hoca olarak İlahiyat dersleri verdi yılları arasında Syracuse Üniversitesinde doçent olarak çalıştı ve burada İslam Araştırmaları Programını başlattı.(daha sonra evleneceği Lois Lamyâ ile burada tanıştı.) 1968’ de din ilimleri profesörü olarak Philadelphia Temple Üniversitesine geçen Faruki; burada da İslam Araştırmaları bölümünü kurdu. 1968’ de din ilimleri profesörü olarak Philadelphia Temple Üniversitesine geçen Faruki; burada da İslam Araştırmaları bölümünü kurdu.

1972’de kurucu başkanı olduğu Association of muslim social Faruki’nin Amerikadaki teşkilatcı faaliyetlerinin ikinci önemli basamağını oluşturdu. 1972’de kurucu başkanı olduğu Association of muslim social Faruki’nin Amerikadaki teşkilatcı faaliyetlerinin ikinci önemli basamağını oluşturdu. Chicago’da kurucusu olduğu American İslamic Colllege; ölümüne kadar başında görev yapmaya devam ettiği bir kuruluştur. Bu teşebbüslerin milletler arası çaptaki diğer sonucu International ınstitute of islamic thought ‘un 1981’de kuruluşu oldu.Bu kuruluş Amerika’da büyük bir İslam Araştırmaları merkezi haline geldi. Bu enstitü özellikle “bilginin İslamileştirilmesi” yolunda araştırma programının belirlenmesinde önemli bir rolu vardır. Chicago’da kurucusu olduğu American İslamic Colllege; ölümüne kadar başında görev yapmaya devam ettiği bir kuruluştur. Bu teşebbüslerin milletler arası çaptaki diğer sonucu International ınstitute of islamic thought ‘un 1981’de kuruluşu oldu.Bu kuruluş Amerika’da büyük bir İslam Araştırmaları merkezi haline geldi. Bu enstitü özellikle “bilginin İslamileştirilmesi” yolunda araştırma programının belirlenmesinde önemli bir rolu vardır. Entelektüel faaliyetlerdeki teşkilâtçı ve aktif özelliğiyle Fârûkî Pakistan, Hindistan, Güney Afrika, Malezya, Libya, Suudi Arabistan ve Mısır’daki İslâmî araştırma kurumlarına da proje, uygulama ve danışmanlık seviyesinde önemli katkılarda bulundu. Entelektüel faaliyetlerdeki teşkilâtçı ve aktif özelliğiyle Fârûkî Pakistan, Hindistan, Güney Afrika, Malezya, Libya, Suudi Arabistan ve Mısır’daki İslâmî araştırma kurumlarına da proje, uygulama ve danışmanlık seviyesinde önemli katkılarda bulundu.

Fikri Hayatı Fikri Hayatı Fikri Hayatı  Fârûki’nin fikrî hayatının ilk dönemleri; felsefenin metafizik, bilgi teorisi ve ahlâk disiplinlerini birlikte ele alan çalışmalarla başlamıştır. Batı felsefesi konusundaki ilmî birikimine Hıristiyan teolojisi hakkındaki İncelemeleri de tamamlayıcı bir boyut eklemiştir. Bu arada İslâmî kültürle temasını yenilemek için girdiği Ezher’de önceki birikimini geleneksel İslâm ilimleriyle yenilemiş, burada üç yıl boyunca devam ettirdiği yoğun program kendi ifadesine göre âdeta yeni bir doktora çalışması olmuş, bu birikim; fikrî hayatı boyunca başka dinlere mensup ilâhiyatçılarla giriştiği diyaloglarda kendisi için büyük bir imkân teşkil etmiştir.

 Mısır, Fârûki’nin burada kaldığı dönemde Arap milliyetçiliğinin merkezi halindeydi. Bu gerilimli ortam, Fârûkî’nin hayatı boyunca üzerinde çalıştığı kavim gerçeği ve kavmiyetçilik konularına yönelmesinin temel sebebi sayılabilir. Onun Arap asıllı Müslüman bir düşünür oluşu, bu çerçevede Arapçılık (Arabism) ve Araplık (Urubah) arasında bir ayırıma gitmesi sonucunu doğurmuş ve bu ayırımı İslâm’ın temel prensipleri ışığında yorumlamaya çalışmıştır.

 Akademik çevrelerde Fârûki, mukayeseli dinler tarihi uzmanı olarak tanınır. Onun bu alanla temelde, İslâm’ın öteki dinlere üstünlüğünü ortaya koymak ve öteki din mensuplarının İslâm’a yönelttikleri eleştirileri göğüslemek amacıyla uğraştığı, dolayısıyla bu konuda yazdığı eserlerin klasik kelâm ilminin İımü’1- milel ve’n-nihal” disiplini çerçevesine oturtulabileceği anlaşılmaktadır.

 Fârûki’nin, 1980’li yıllarda çağdaş İslâm düşüncesi çevrelerinin gündemini İşgal eden “bilginin İslâmîleştirilmesi” tezini yazmıştır. “Bir tarafta geleneksel İslâmî bilgilerin, öte yanda modern din dışı ilimlerin nispetsiz ve dengesiz biçimde yer aldığı eğitim sistemi bu iki başlı yapısından kurtarılmalı ve bu iki bilgi sistemi uzlaştırılıp, bütünleştirilmelidir” deyişi, bu tezin hareket noktası olmuştur.

Bilginin İslâmîleştirilmesi için Farukî’nin öngördüğü çalışma planının beş temel şartı Modern disiplinleri öğrenmek Modern disiplinleri öğrenmek İslâmî kültür mirasına nüfuz etmek İslâmî kültür mirasına nüfuz etmek Modern bilginin her alanıyla İslâm arasında özel bir uygunluk ve uzlaşma sağlamak Modern bilginin her alanıyla İslâm arasında özel bir uygunluk ve uzlaşma sağlamak İslâmî kültür mirasıyla modern bilgi arasında verimli bir terkip için metotlar geliştirmek İslâmî kültür mirasıyla modern bilgi arasında verimli bir terkip için metotlar geliştirmek İslâm düşüncesini, ilâhî modeli icra edecek ve ona İşlerlik kazandıracak bir yörüngeye oturtmak İslâm düşüncesini, ilâhî modeli icra edecek ve ona İşlerlik kazandıracak bir yörüngeye oturtmak

Programın öncelediği bilimler şunlardır: Programın öncelediği bilimler şunlardır: YYYYöntembilim: Akıl, vahiy ve öbür kaynaklarla geliştirilmelidir. DDDDavranış Bilimleri, Toplumbilim, Antropoloji ve Psikoloji EEEEğitim (biyoloji,astronomi,tıp…) ve Siyaset Bilimleri GGGGüzel Sanatlar, Ekonomi, İdare ve İletişim Bilimleri

BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİNİ SAĞLAYACAK ZORUNLU ADIMLAR 1. Modern disiplinleri öğrenmek (tahlil) 2. Disiplin araştırması 3. İslami birikimi öğrenmek(antoloji) 4. İslami birikimi öğrenmek(tahlil) 5. İslamın disiplinlerle özel ilgisinin kurulması 6. Modern disiplinin eleştirilerek değerlendirilmesi 7. İslami birikimin eleştirilerek değerlendirilmesi(durum değerlendirmesi) 8. Ümmetin belli başlı sorunlarının soruşturulması 9. İnsanlığın sorunlarının soruşturulması 10. Yapıcı tahlil ve terkip 11. Disiplinleri islami çerçeve içinde yeniden biçimlendirmek 12. İslamileştirilmiş bilginin yayılması

Faruki bazı tavsiyelerde bulunuyor: Sağlıklı bir dünya görüşü için: o Sorunun önemini kavramış, İslam’a bağlı bilginler cemiyeti kurmak o Cemiyetin buluşları için laboratuar ve dershane gibi çalışma ortamı sağlayacak üniversiteler ile ilişki kurmak o Geleneksel anlamdaki ulema ve diğer düşünürler ile ilişki kurmak o Cemiyet üyeleri için doktora sonrası için özel eğitim birimleri düzenlemek o Ayrıca her disiplin için bibliyografya hazırlamak, sistematik antolojiler düzenlemek ve uzmanlar tarafından hazırlanan araştırma makalelerini yeni elemanlara sunmak, objektif bilim çevrelerinin bilim çevrelerini aktaran seminerler düzenlemek, kitaplar yayınlamaktır

EserleriEserleri Türkçeye çevrilmiş eserleri: İslam Kültür Atlası (Zerrin ve Mustafa O.Kibaroğlu) İslam Kültür Atlası (Zerrin ve Mustafa O.Kibaroğlu) İbrahimî dinlerin diyaloğu İbrahimî dinlerin diyaloğu Bilginin İslamileştirilmesi (Fehmi Koru) Bilginin İslamileştirilmesi (Fehmi Koru) İslam ve Siyonizm (Atilla Özdür) İslam ve Siyonizm (Atilla Özdür) İslam Aydınlatıyor (Osman Tunç) İslam Aydınlatıyor (Osman Tunç) Tevhid (Dilaver Yardım) Tevhid (Dilaver Yardım) İslam İslam

VEFAT I İhanete Uğramış Bir Elçi.. Eski krallar kendilerine gönderilmiş elçileri yiğitlik ve saygınlık göstergesi olarak öldürmezler, elçiye zeval olmazdı. Fakat ne yazık ki Hıristiyan Batı, Müslüman Doğu’dan gelen elçiye ihanet edip öldürdü. İsmail Faruki ve İslam sanatları ile ilgilenen eşi Luis Lamia, 27 Mayıs 1986 yılının Ramazan ayında Pennsylvania Wyncote’daki evlerinde sahur vakti bıçaklı saldırıya uğrayarak şehid edildiler. Faruki, Filistin halkının haklılığını savunmuş ve bundan asla vazgeçmemiş, Siyonist ideolojilerini Yahudi dinindeki temellerine dayandırarak açıklamış ve Amerika’da İslam’ı anlatmayı ve yaymayı kendisine görev bilmişti. Her ne kadar Faruki şehit edilmiş olsa bile, fikirleri ve çalışmaları her zaman akıllarımıza hitap edecek ve canlı kalacaktır..

FARUKİ’DEN NASIL ÖRNEK ALABİLİRİZ?  Her zaman sistematik bir plân çerçevesinde adım adım izlenecek bir programla çalışmak;  Bilginin İslamileştirilmesi konusunda öncü bir kimlik olmak;  Hem doğuyu hem batıyı çok iyi bilmek. Kendi kaynaklarını önce özümsemek ve öte yandan özünden kopmamak;  Üniversitede İlahi verilerin, manevi verilerin, dünyada refah ahirette salâhı sağlayacak ilkelerin bir bütün olarak sunulmasını sağlamaya çalışmak;  İslam’ın etik ve estetik boyutunu yeryüzüne sunmaya çalışmak ve yaşama dahil etmek.

 Öncü bir şahsiyet olmaya çalışmak;  İlim, teşkilâtçı, organizatör ve davacı olma vasıflarının bizde bütünleşmesi;  Eylemci bir ruha sahip olmaya çalışmak;  Hem modern hem de skolastik (ortaçağ) ilimleri görmek;  Bilginin batılılaştırılması karşısında ilk önce alınması gereken tedbir kelami bir bakış açısıyla İslami epistemolojinin kaynakları yeniden gözden geçirilmek; bu yeni epistemoloji oluşturulurken geleneksel usulden ve modern metodolojiden mutlaka faydalanmak.

FARUKî’DEN SEÇME SÖZLER.. “Disiplinin İslamileştirilmesi tek bir ders kitabı ile olamaz. Müslüman zekaların zihinsel gücünü artırmak için pek çok ders kitabının yeniden yazılmasına ihtiyaç vardır.” “Disiplinin İslamileştirilmesi tek bir ders kitabı ile olamaz. Müslüman zekaların zihinsel gücünü artırmak için pek çok ders kitabının yeniden yazılmasına ihtiyaç vardır.” “Disiplinlerin nihai gayesi usulü ve ilk eldeki hedefleri eleştirel açıdan irtibatlandırılmalıdır.” “Disiplinlerin nihai gayesi usulü ve ilk eldeki hedefleri eleştirel açıdan irtibatlandırılmalıdır.” “Hiçbir akademisyen disiplindeki çalışmasını fildişi kuleden boş bir merak olarak, ümmetin var oluşsal gerçeklerinden uzak bir biçimde yürütmemelidir.” “Hiçbir akademisyen disiplindeki çalışmasını fildişi kuleden boş bir merak olarak, ümmetin var oluşsal gerçeklerinden uzak bir biçimde yürütmemelidir.” “Kendi medeniyetini öğrenen şahısta kendine güven ve kişilik duygusu tam olarak gelişir. Böylece kişi başka, üstün kültürlere karşı aşağılık kompleksine kapılmaz. Kendisini rahatça ifade edebilir.” “Kendi medeniyetini öğrenen şahısta kendine güven ve kişilik duygusu tam olarak gelişir. Böylece kişi başka, üstün kültürlere karşı aşağılık kompleksine kapılmaz. Kendisini rahatça ifade edebilir.”

Yolumuz uzun ve hayli de yaman. Bu asıl yolda yürüyen bütün davetçilere gönülden selam olsun. Vel hamdu; lillah.. إ س م ا ع ي ل ر ا ج ى ا ل ف ا ر و ق ي

KAYNAKÇA KAYNAKÇA  Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, Cilt 12, İstanbul  Tevhid, İsmail R. Farukî, İnsan yayınları, İstanbul 1987  “ “ hilal tv/ you tube/ biyografi Mustafa Özcan (gazeteci-yazar)  İslam Kültür Atlası, İsmail el- Faruki- Luis Lâmia el- Faruki, İnklâb yayınları, Fatih,İstanbul- Yrd. Doç. Dr. Enver Uysal- Hacı Yusuf Aydın, T.C.Uludağ Üniv. İlahiyat Fakültesi Bitirme Tezi “BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ, FARUKİ ÖRNEĞİ VE ELEŞTİRİSİ”, Bursa  (Prof. Dr. İsmâil Râci el-FARUKÎ -İlhan KUTLUER)