PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU www.semihacikgozoglu.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Çalışmada kullanılacak örneklemin seçimi
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Pazarlama AraştIrmasI
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Risk Yönetimi Toplantımıza
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri – Fırat BÖTE – 4
Bizim İçin Kendini Anlatmak Çok Kolay…
Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri
İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
VERİ TOPLAMA TEKNİKLERİ
Davet Metinleri Çevrenizde ek gelir arayan güvenilir tanıdıklarınız var mı..? Çekirgede ki şirketimizde beraber çalışacağımız; yetiştirilmek üzere 3-4.
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Siyasal Eğilimler Ocak 2015
İSRAF MALİYETİ Hem. Melek KILINÇ. İ sraf, organizasyonun bütünündeki yetersizliklerin toplam maliyetidir.
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Anket Hazırlama.
İşletmeyi neden kurarız ?
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Veri Tabanı Programcılığı
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
Bölüm 04 Veri Toplama ve Örnekleme
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
İnsan Kaynakları Yönetimi
Ahmet ÖZSOY Gökhan ÇAKMAK
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
EMRE DİNÇER.  SANAYİ SONRASI TOPLUMU AÇIKLAMAK İÇİN BU İFADE BİR GEÇİŞ DÖNEMİNİ ÖZETLER  GEÇİŞ DÖNEMLERİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÇÖZÜMLERİ BULUNMAKTADIR.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Gözlem Gözlemin bilimde üçlü bir rolü vardır. a) Bilimin kalkış noktasıdır. Olgular arasındaki ilişkilerin kurulmasına yarayan ilk bilgilerin kaynağıdır.
ALAN ÇALIŞMALARI VE VERİ HAZIRLAMA
İNCELENECEK İŞLEMLERİN SEÇİLMESİ VE ÖRNEKLEME
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Matriks Organizasyon Yapısı
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
TEST.
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU

Alan Çalışmaları, Veri Hazırlama, Hipotez Testleri  Alan Çalışmaları: Örnekleme yöntemi belirlendikten sonra, bu yöntemin uygulanması alanda yapılır. Alanda çalışacak olanlar, örneklemede belirlenen yöntemlere göre cevaplayıcılarla temasa geçerler Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 2

Alan Çalışmasının Özellikleri  Verilerin toplanabilmesi için iki seçenek vardır 1. Kendi araştırma ekibini kurmak 2. Herhangi bir araştırma firmasıyla anlaşmak.  Alan çalışmaları, işsizlere iş imkanı yaratan bir istihdam alanı olmaktan çok, en azından bir süre e ğ itim görmüş profesyonel alan çalışanlrının işidir Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 3

Alan Çalışmalarında Uygulama Süreci Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 4 Alan Çalışmalarını De ğ erlendirmek Alan Çalışanlarının Geçerlili ğ ini Ölçmek Alan Çalışanlarını Seçmek Alan Çalışanlarını E ğ itmek Alan Çalışanlarını Denetlemek

Alan Çalışanlarının Seçimi  Bölgeye, iklime göre uygun elemanın seçilmesi gerekir. 1. Sa ğ lık 2. Sempatiklik 3. Konuşkanlık 4. Hoş Görümlülük 5. E ğ itim Düzeyi 6. Deneyimlilik Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 5

Alan Çalışanların E ğ itimi  Genel ve Özel olmak üzere ikiye ayrılır.  Anketçilerin e ğ itimi kendi içinde beş konuyu kapsar.  İ lk temas nasıl yapılmalı?  Soruların Sorulması  Sondajlama Yapılması  Cevapların Kaydedilmesi  Görüşmenin Bitirilmesi Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 6

Anket Çalışanlarının Denetimi  Örnekleme Denetimi  Sahte İ şlemlerin Denetimi  Merkezi Büro Denetimi Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 7

Alan Çalışmalarının Geçerlili ğ in Ölçülmesi  Anketlerin geçerlili ğ in ölçülmesi için belli oranda anketin gözden geçirilmesidir Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 8

Alan Çalışmalarının De ğ erlendirmesi  Maliyet ve Zaman  Cevaplama Oranı  Görüşme Kalitesi  Giriş kısmının sunuşu çarpıcı ve ikna edici mi?  Sorular do ğ ru ve ciddi bir şekilde cevaplayıcıya yöneltiliyor mu?  Görüşmeci ne derecede tarafsız davranıyor?  Hassas olan sorular nasıl soruluyor?  Görüşme istenilen şekilde bitiriliyor mu? Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU 9