Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALAN ÇALIŞMALARI VE VERİ HAZIRLAMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALAN ÇALIŞMALARI VE VERİ HAZIRLAMA"— Sunum transkripti:

1 ALAN ÇALIŞMALARI VE VERİ HAZIRLAMA

2 Alan Çalışması ve Veri Toplama Süreci

3 Alan Çalışanlarının Seçimi
Hedef kütlenin sosyal ve kültürel yapısına uygun elemanların seçilmesi, toplayacağımız bilgilerin sağlığını ciddî anlamda etkiler. Alan çalışanlarında bulunması gereken özellikler; Sağlık Sempatiklik Konuşkanlık Hoş Görünümlülük Deneyimlilik Eğitim Düzeyi

4 Alan Çalışanlarının Eğitimi
Anketçilerin eğitimi kendi içinde beş konuyu kapsar İlk Temas Nasıl Yapılmalı? Soruların Sorulması Sondajlama Yapılması Cevapların Kaydedilmesi Görüşmenin Bitirilmesi

5 Alan Çalışanlarının Denetimi
Alan çalışanlarının denetimi, süreç ve teknik olarak işlerin önceden plânlandığı gibi yürütülüp yürütülmediğini tespit etmektir. Bunlar; Kalite Kontrolü ve Redaksiyon Örnekleme Denetimi Sahte İşlemlerin Denetimi Merkezî Büro Denetimi

6 Alan Çalışmalarının Geçerliliğinin Ölçülmesi
Alan çalışmalarının onaylanması, adım adım izlenen çalışma sürecinin, topluca bir denetimden geçirilmesidir. Bu kontroller sırasında yanlış ya da hayalî doldurulmuş anketler varsa şu işlemlerin yapılması gerekir

7 Alan Çalışanlarının Değerlendirilmesi
Değerlendirme önceden belirlenmiş bazı kriterlere göre yapılmalı ki, tarafsız ve bilimsel olsun. Bu kriterler; Maliyet ve Zaman Cevaplama Oranı Görüşme Kalitesi Veri Kalitesi

8 VERİ HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
Kodlama: anket sorularına verilen cevaplara rakamlar atanması işlemidir. Niçin parfüm kullanıyorsunuz? (1’den 5’e kadar önem derecesine göre sıralayınız). ( ) Ter kokusunu gidermek için 1 ( ) Güzel kokmak için 2 ( ) Karşı cinse çekici görünmek için 3 ( ) Çağdaş görünmek için 4 ( ) Diğer (lütfen belirtiniz)

9 Verilerin İstatistiksel Yönden Ayarlanması
Analize başlamadan önce veriler üzerinde bazı ayarlamalar yapmamız gerekebilir. Bu ayarlamalar; Verileri gözden geçirme Verilerden veri yaratmadır.

10 Pazarlama Araştırmalarında Kullanılan İstatistiksel Analizlerin Sınıflandırılması
Pazarlama araştırmalarında beş farklı türde istatistiksel analizler kullanılır: Vasfî (betimsel) analiz (descriptive analysis) Sonuç çıkarıcı (istintaç) analiz (inferential analysis) Fark analizi (differences analysis) İlinti (ilişki) analizi (associative analysis) Tahmin edici analiz (predictive analysis)

11 İstatistiksel Yöntemlerin Sınıflandırılması-1

12 İstatistiksel Yöntemlerin Sınıflandırılması-2

13 Analiz Öncesi İstatistiksel İşlemler
Sıklık (Frekans) Dağılımı: Sıklık dağılımı, değişken özelliği taşıyan herhangi bir olayın sayısal olarak ifadesidir. Merkezî Eğilim Ölçüleri: aritmetik ortalama, mod ve ortancadan oluşur. Değişkenlik Ölçüleri: Dört hesaplamayı içerir: Kapsam alanı (range), çeyrek kapsam alanı, standart sapma, varyans ve değişme katsayısı. Biçim Ölçüleri: Değişkenlerin yapısını öğrenmenin bir yolu da, dağılımların biçimlerini ortaya çıkarmaktır. Bunun için, Çarpıklık ve Basıklık durumuna bakmak gerekir.


"ALAN ÇALIŞMALARI VE VERİ HAZIRLAMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları