PERFORMANS BİLGİSİ DENETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
STRATEJİK PLAN ve PERFORMANS PROGRAMI MEVZUATI
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Hazırlayan Erkan KARAARSLAN
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Stratejik Yönetim.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
MALİ DENETİME GİRİŞ.
PERFORMANS DENETİMİ.
FAALİYET RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

PERFORMANS BİLGİSİ DENETİMİ 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı SUNUM İÇERİĞİ Performans Bilgisi Denetimi Kriterleri Hakkında Genel Bilgi Raporlama Gereklerine Uyumun Değerlendirilmesi Performans Bilgisinin İçeriğinin Değerlendirilmesi Performans Bilgisini Üreten Veri Kayıt Sistemlerinin Değerlendirilmesi 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetiminin Kriterleri Denetimin hedefi Denetim kriteri Tanım Raporlama gerekliliklerine uygunluğun sağlanması Mevcudiyet Denetlenen idarenin, yasal düzenlemelere göre ilgili dokümanları hazırlaması Zamanlılık Performans bilgisinin yasal süre içinde raporlanması   Sunum Performans bilgisinin düzenleyici esaslara uygun şekilde raporlanması Performans bilgisinin içeriğinin kalitesi İlgililik Hedefler ve göstergeler arasında mantıksal bağlantı olması Ölçülebilirlik Performans programlarındaki hedeflerin, göstergeler ile ölçülebilir olması İyi tanımlanma Hedeflerin ve göstergelerin açık ve net bir tanımının olması Tutarlılık Hedeflerin (göstergeler dâhil), denetlenen idarenin planlama ve raporlama dokümanlarında tutarlı olarak kullanılması Doğrulanabilirlik Raporlanan performans bilgisinin kaynağına kadar izlenebiliyor olması Geçerlilik/ İkna edicilik Planlanan ve raporlanan performans arasındaki her tür sapmanın denetlenen idare tarafından ele alınıyor olması ve sapmayı açıklayan nedenlerin inandırıcı ve ikna edici olması Veri güvenilirliği Doğruluk Raporlanan sonuçların başarıları doğru yansıtıyor olması ve hedefin tanımına dayalı olarak başarılarla ilgili olmayan hususları içermemesi Tamlık Raporlanan sonuçların gerçekleşmeyi tam olarak yansıtıyor olması ve hedefin tanımına dayalı olarak dahil edilmesi gereken herhangi bir hususu dışarıda bırakmaması 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Uygulama aşaması süreçleri Denetim hedefleri Denetim kriterleri Denetim alanı/kapsamı Raporlama Gerekliliklerine Uygunluk Mevcudiyet Zamanlılık Sunum Stratejik Plan Performans Programı Faaliyet Raporu Performans Bilgisinin İçeriğinin Uygunluğu İlgililik Ölçülebilirlik İyi Tanımlanma   Tutarlılık Doğrulanabilirlik Geçerlilik/İkna Edicilik Veri Güvenilirliği Doğruluk Tamlık Veri Kayıt Sistemleri 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

RAPORLAMA GEREKLİLİKLERİNE UYUM Denetim kapsamı: - Stratejik Plan - Performans Programı - Faaliyet Raporu Denetim kriterleri: - Mevcudiyet - Zamanlılık - Sunum 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

RAPORLAMA GEREKLİLİKLERİNE UYUM Mevcudiyet: İdarenin plan ve raporları hazırlamış olması Zamanlılık: İdarenin plan ve raporları yasal süreler içinde hazırlaması Sunum: Plan ve raporların içeriğinin ilgili mevzuata uygun olarak hazırlanması 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Mevcudiyet-Stratejik Plan 5018 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi: “Kamu idareleri kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar.” 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Zamanlılık-Stratejik Plan Kamu İdareleri İçin stratejik Planlama kılavuzu ve eki Kamu İdarelerinde Stratejik planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı Sunum-Stratejik Plan Stratejik Planlama Kılavuzunun 5D, 5E ve 5F bölümleri amaç, hedef ve göstergelerin oluşturulmasıyla ilgilidir. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Mevcudiyet- Performans Programı 5018 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi: “Kamu idareleri, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırmak zorundadırlar.” 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Zamanlılık-Performans Programı Performans Programı Hazırlama Rehberi: Merkezi Yönetim kapsamındaki kamu idareleri hazırladıkları performans programlarını bütçe teklifleri ile birlikte, Maliye Bakanlığına ve Kalkınma Bakanlığına gönderirler. Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programları Hakkında Yönetmelik: Sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idareler ile ilgili düzenleme 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Sunum-Performans Programı Performans Programı Hazırlama Rehberi ve ekleri Performans Programlarının kapsam ve içeriğine ilişkin genel bir çerçeve sunar. Kamu idarelerinin bu Rehberde ortaya konan genel yapı ve temel ilkelere riayet etmesi beklenir. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Stratejik Plan, Performans Programı ve Bütçe İlişkisi 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Mevcudiyet-Faaliyet Raporu 5018 sayılı Kanunun 41 inci maddesi: ‘‘Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlanır’’ 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Zamanlılık-Faaliyet raporu Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmeliğin 11 inci maddesi: “Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler ile sosyal güvenlik kurumlarının ilgili mali yıla ilişkin idare faaliyet raporları üst yöneticileri tarafından izleyen mali yılın en geç Nisan ayı sonuna kadar kamuoyuna açıklanır. Bu raporların birer örneği aynı süre içerisinde Sayıştaya ve Bakanlığa gönderilir. … İl özel idarelerinin faaliyet raporları Mart ayı sonuna kadar; belediyelerin faaliyet raporları ile mahalli idare birliklerinin faaliyet raporları ise Nisan ayı sonuna kadar üst yöneticileri tarafından kamuoyuna açıklanır. Bu raporların birer örneği aynı süreler içinde Sayıştaya ve İçişleri Bakanlığına gönderilir.” 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Sunum-Faaliyet Raporu İdare faaliyet raporunda; İlgili idare hakkındaki genel bilgiler, Kullanılan kaynaklar, Bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenleri, Varlık ve yükümlülükler ile yardım yapılan birlik, kurum ve kuruluşların faaliyetlerine ilişkin bilgileri de kapsayan malî bilgiler, İç ve dış mali denetim sonuçları hakkındaki özet bilgiler, Stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyetler ve performans bilgileri Yer almalıdır. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

RAPORLAMA GEREKLİLİKLERİNE UYUM Örnek sorular: - Kamu idaresi ilgili dokümanı hazırlamış ve yayımlamış mı? (SP, PP ve FR) - Stratejik planda belirlenen misyon ve vizyon üst politika belgeleriyle uyumlu mu? (SP) - Kamu idaresi amaçlarını belirlemiş mi? (SP ve PP) - Faaliyetlerin sonuçları raporlanmış mı? (FR) 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Denetim Değerlendirmesi Kamu idaresine ait Stratejik Plan, Performans Programı ve Faaliyet Raporunun yasal düzenlemelere uyup uymadığı konusunda sonuca varır. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı Performans B. Denetimi Üç adımdan oluşur: - Raporlama gerekliliklerine uyumun değerlendirilmesi, - PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, - Performans bilgisini üreten veri kayıt sistemlerinin değerlendirilmesi 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetim Alanı Stratejik Plan Performans Programı Faaliyet Raporu 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetim alanı: Stratejik Plan Performans Programı Denetim kriterleri: İlgililik Ölçülebilirlik İyi tanımlanma 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İlgililik: İki aşamada değerlendirilir Hedefin ilgililiği Göstergenin ilgililiği Hedefin stratejik amaçlarla “ilgili” olması, Hedefin çıktı veya sonuç odaklı olması Göstergenin ve faaliyetlerin hedefle ilişkili olması 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Amaç: Otoyol ağındaki trafik güvenliğini artırmak Hedefin ilgililiğinin değerlendirmesine örnek: Uygun maddeler ve modern ekipmanların kullanılmasıyla 2010 yılına kadar otoyol ağındaki kar ve buzlanmanın üstesinden gelinmesi konusunda başarı elde edilecektir. Hedef çıktı odaklı olduğu için ilgilidir. Yeni yol güvenliği yöntemlerini öğrenmek amacıyla çeşitli ülkelere çalışma gezileri düzenlenecektir Hedef bir faaliyete atıfta bulunmaktadır, ilgili değil. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Göstergenin ilgililiğinin değerlendirmesine örnek: Amaç: Otoyol ağındaki trafik güvenliğini artırmak Hedef: Otoyollarda meydana gelen ölümle sonuçlanan kazalar beş yıl içinde % 40 azaltılacaktır Gösterge: Otoyollarda meydana gelen ölümle sonuçlanan kazaların sayısı Gösterge: Hava trafiğinde meydana gelen ölümle sonuçlanan kazaların sayısı Gösterge ilgili Gösterge ilgili değil 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ “İlgili” olduğu kanaatine varılan hedef ve göstergeler için ölçülebilirlik kriteri değerlendirmesi yapılır. Ölçülebilirlik: İdareler ölçülebilir hedefler belirlemeli, hedefin ölçülebilir olmadığı durumlarda ölçülebilir göstergeler tanımlamalıdır. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İlgili ve ölçülebilir olduğu düşünülen hedef ve göstergeler iyi tanımlanma kriterine göre değerlendirilir. İyi tanımlanma: Hedef ve göstergeler sade ve anlaşılır olmalı Gösterge yalnızca tek bir şekilde mi açıklanabiliyor? Tanım yazılı hale getirilerek resmileştirilmiş mi? 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İyi tanımlanma kriteri değerlendirmesine örnek: Hedef: İşsizlik oranının yıl sonunda % 5’e düşürülmesi İşsizlik tanımı İdare tarafından yazılı hale getirilmiş olmalı Hedefe ilişkin ölçüm yapılırken aynı tanım kullanılarak ölçüm yapılmalı 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetim Alanı Stratejik Plan Performans Programı Faaliyet Raporu 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetim Alanı: Faaliyet Raporu Denetim kriterleri: Tutarlılık Doğrulanabilirlik Geçerlilik/ İkna edicilik 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Stratejik Plan ve Performans Programı değerlendirmesinde ilgili ve ölçülebilir olduğu kanaatine varılan hedef ve göstergeler, Faaliyet Raporunda, tutarlılık, doğrulabilirlik ve ikna edicilik kriteri değerlendirmesine tabi tutulur. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tutarlılık: Hedeflerin ve göstergelerin planlama ve raporlama dokümanlarında tutarlı olarak kullanılması Yani; SP ve PP’nda gerçekleştirilmesi planlanan hedef ve göstergelerin gerçekleşme sonuçlarının FR’nda gösterilmesi gerekir. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Doğrulanabilirlik: Raporlanan verilerin temel veri kayıt sistemlerinin çıktısıyla tutarlı olması Yani; doğrulama kaynaklarından elde edilen son verilerin FR’na doğru biçimde aktarılması gerekir. Denetim ekibi FR’nda yer alan beyanı inceler ve bunu kamu idaresinin kullandığı veri kayıt sisteminden (veya başka bir kaynaktan) aktarılan sayılarla karşılaştırır. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Geçerlilik/ İkna edicilik: Planlanan ve raporlanan performans arasındaki her tür sapmanın ilgili kamu idaresi tarafından raporlanması ve sapmayı açıklayan nedenlerin geçerli ve ikna edici olması gerekir. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİN İÇERİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Geçerlilik/ İkna edicilik değerlendirmesine örnek: Gösterge Hedeflenen Sayı Gerçekleşen Sayı Sapmaya yönelik açıklama Tamamlanan kavşakların sayısı 40 7 Mücbir hal Kamu idaresinin bazı yetki ve sorumluluklarının diğer idarelere devredilmesi Projelerin iptal edilmesi Zorunlu alım talimatları nedeniyle projelerin tamamlanmaması. Minimum engellilik standartlarını karşılayacak şekilde iyileştirilen kavşakların sayısı 20 15 Islah edilen ırmakların uzunluğu 45 3 Denetim kanaati Farklara yönelik açıklamalar, ayrı ve net biçimde gösterilmemiştir. Bazı açıklamaların destekleyici kanıtı yoktur. “Projelerin iptal edilmesi”, inandırıcı bir neden olabilir fakat kamu idaresinin planlamasında ve dolayısıyla kaynakların etkin kullanımındaki zayıflığa işaret eder. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı PERFORMANS B. DENETİMİ Üç adımdan oluşur: - Raporlama gerekliliklerine uyumun değerlendirilmesi, - Performans bilgisinin içeriğinin değerlendirilmesi, - PERFORMANS BİLGİSİNİ ÜRETEN VERİ KAYIT SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİ ÜRETEN VERİ KAYIT SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetim hedefleri Denetim kriterleri Denetim alanı Raporlama Gerekliliklerine Uygunluk Mevcudiyet Zamanlılık Sunum Stratejik Plan Performans Programı Faaliyet Raporu Performans Bilgisinin İçeriğinin Uygunluğu İlgililik Ölçülebilirlik İyi Tanımlanma Tutarlılık Doğrulanabilirlik Geçerlilik/İkna Edicilik Veri Güvenilirliği Doğruluk Tamlık Veri Kayıt Sistemleri 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİ ÜRETEN VERİ KAYIT SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Doğruluk: Üretilen performans bilgisinin gerçekleşmeleri doğru yansıtması ve göstergenin tanımına dayalı olarak gerçekleşmelerle ilgili olmayan hususları içermemesi Tamlık: Üretilen performans bilgisinin gerçekleşmeleri tam olarak yansıtması ve göstergenin tanımına dayalı olarak dahil edilmesi gereken herhangi bir hususu dışarıda bırakmaması 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİ ÜRETEN VERİ KAYIT SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Denetimde veri kayıt sisteminde trafik kazalarının neden olduğu ölüm ve yaralanmaların gerçek sayısının yanlış ölçülmesine yol açabilecek önemli zafiyetler tespit edilebilir. Sayıştay, veri kayıt sisteminin güvenilirliğine dair duyduğu kaygıları rapor eder ancak trafik kazalarının neden olduğu ölüm ve yaralanmaların sayısını tahmin etmez veya hesaplamaz. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

PERFORMANS BİLGİSİNİ ÜRETEN VERİ KAYIT SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Örneğin, 100 ev inşa edilmesi hedefini ölçmeye yönelik kullanılan veri kayıt sistemi belli illerden gelen verileri toplamıyorsa, performans tüm yönleriyle ölçülmemiş olacaktır. 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı İletişim için: Uzman Denetçi Fevzi Girgin Uzman Denetçi Nuray Yılmaz f.girgin@sayistay.gov.tr nurayyilmaz@sayistay.gov.tr Telefonlar 0312 295 37 25, 295 36 94 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı

Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı TEŞEKKÜRLER 08.04.2017 Performans Bilgisi Denetimi Sayıştay Başkanlığı