TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
IMF ile stand by anlaşması
Kalite Kavramı.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL YÖNTEMLERİ İLE MEVCUT DURUM ANALİZİ VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Esra ERGEN Merve ZENCİRKIRAN Merve ŞAHİN Ayşe CİLACI TOMBUŞ.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
NORM KADRO TKY’NİN ETÜDÜ VII. BEŞ YILLIK KALKINMA PLANI: KAMU KESİMİNDEKİ İSTİHDAMIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ GEREKLİLİĞİ; Kamu yönetiminin yeterli sayı ve.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
24 Kalite yönetimi.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
İZMİR – İSTANBUL – GEBZE
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
SİCİL PERFORMANS.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
KURUM KÜLTÜRÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY

Neo-liberaller için TKY’nin gerekliliği: TKY NEDİR? Neo-liberaller için TKY’nin gerekliliği:

Her sorun ve her süreç küreselleşmektedir. Bunlar küresel düzeyde ele alınmalıdır. Bu değişime ayak uyduracak devlet yönetiminde “sistem kalitesi” getirilmelidir.

TKY’den BEKLENEN Pazar payını geliştirmek. Verimliği arttırmak. Rekâbet gücünü yükseltmek “0” hata ile müşteriye hizmet

GERÇEKTE; Kâr oranını arttırmak Daha çok sömürü Daha fazla kölelik

TEMEL ARGUMANLAR Verimliliği arttırmak Ekip Çalışması (kalite çemberi) Kararlara katılım “Bireyleşme” - “Özgürleşme”

GERÇEKTE; Kâr oranını arttırma Beynini ve bedenini verimi arttırmaya adama Köleleşme Dayanışma duygusunu ortadan kaldırma - Örgütsüzleştirme Sınıf içi çatışma yaratma

JAPONYA MODELİ (Toyota Fabrikası) SANAYİ İŞKOLUNDA TKY JAPONYA MODELİ (Toyota Fabrikası)

Kalite çemberi oluştu Beyin fırtınası ile verimi arttırma tartışıldı Ekip (takım) çalışması yapıldı

Günlük çalışma 18 saate çıktı 6 saatte yapılan presleme işi, 1 saat 12 dakikaya indi -verim arttı- Makinenin günlük verimi; %15’ten, %85’e yükseldi. 6 kişinin yaptığı işi, 3 kişi yapmaya başladı.

Sonuç Çalışanlar arası rekâbet arttı Sendikasızlaşma oranı arttı İşsizlik arttı İşçilerde ani ölümler de arttı...

Japon İnsan Hakları Komitesinin Açtığı Davalara Göre: */Yoğun çalışma ve rekâbetin yarattığı stres sonucu; -Kalp hastalığına yakalananların oranı: %54.1’i, -Ani ölümlerin oranı: %4.151’i için dava açıldı...

Türkiye’de... BRİSSA ve TKY Kalite çemberi oluşturuldu, Verim arttı Avrupa Kalite Ödülü verildi

SONUÇ: İlk etapta onure edilen işçiler, aynı işin daha az personelle yapılacağına kanaat getirilerek işten çıkarıldılar..

EĞİTİMDE TKY müşteri TKY müşteri

ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ GATS ( Hizmet Ticareti Genel Anlaşması)

“Kamu Eğitiminin sona erdirilmesi” GATS’la Hedeflenen: Tüm Kamu Hizmetlerinin Özelleştirilmesi “Kamu Eğitiminin sona erdirilmesi”

GATS Anlaşması Gereği; ORTADAN KALDIRILMASI ZORUNLU OLAN BAŞLICA ENGELLER

Devlet okullarındaki 657’ye bağlı personel uygulaması Ücret politikaları, istihdam koşulları Eğitimin Anayasada parasız ve Devlet tarafından verileceğinin güvence altına alınmış olması...

GEREKÇE; Eğitimin Devlet garantisinde oluşu, Özel okulların “müşteri-öğrenci” bulmasına engeldir. Devlet okullarındaki personelin iş güvencesi; Özel okulların sözleşmeli, esnek çalışma uygulamasında maliyeti arttırmaktadır..

Devlet okullarının parasız olması, özel okulların ücret artışlarına set oluşturmaktadır. “Bunun için devletin ya bu hizmetten tamamen elini çekmesi, ya da haksız rekâbete girmemesi gerekir.”

AVRUPALI EĞİTİM TACİRLERİ: “Özelleştirmeler sonrasında okullar, kendilerine para ödeyen müşterilerine eskisinden daha çok hizmet verecektir; tıpkı diğer ticaret alanlarında olduğu gibi..”

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YÖNERGESİ

Tebliğler Dergisi : 2506 ( Kasım – 1999 )

TEMEL İLKELER Madde 5- Toplam kalite yönetimi uygulama yönergesiyle ilgili faaliyetler aşağıda belirtilen temel ilkeler çerçevesinde yürütülür. a) Toplam kalite yönetimi uygulamaları bir plân ve proje dahilinde gerçekleştirilir. (Sinsice!..)

b) Eğitim hizmetlerinden yararlananların memnuniyetini sağlayacak önlemler alınır. (Çünkü o bir müşteridir!..)

c) Toplam kalite yönetimi uygulamalarının her aşamasında ilgili tarafların gönül ve beyin gücüyle katılımı sağlanarak, ekip çalışması ön plânda tutulur. (Çalışan hem beynini, hem de bedenini patronun kârını arttırmaya adayacak!..)

d) Toplam kalite yönetimi uygulamaları çerçevesinde kaynaklar etkili ve verimli kullanılır. (Özellikle insan kaynakları!..)

e) Toplam kalite yönetimi uygulamalarında ölçülemeyen hizmet geliştirilemez anlayışından hareketle hedeflere ulaşma düzeyi sürekli ölçülür. (Verimi düşen, işten atılır!..)

f) Sistem sürekli sorgulanarak geliştirilir ve iyileştirilir

g) Eğitim yönetiminde personelin sürekli eğitimi kurumsallaştırılarak niteliği yükseltilir ve hizmet sunumunda mükemmelin yakalanması sağlanır.

h) Personelin tüm potansiyelini kullanabileceği çalışma ortamı sağlanır. ı) Çağın ve çevrenin sürekli değişimi göz önünde bulundurularak, öğrenen birey, öğrenen organizasyon anlayışı plânlı bir şekilde kurumsallaştırılır. (Çünkü tek hedef, maksimum kâr!..)

J) Çalışanlara problemin bir parçası olmak yerine, çözümün bir parçası olunması anlayışı benimsetilir. k) Hizmetlerin sunumunda iş görenlere kalitenin geliştirilmesinin bütün personelin işi olduğu anlayış ve yaklaşımı benimsetilir. (Çalışanın özlük ve kişisel sorunları asla tartışılamaz)

l) Gelişmenin değişmeyle mümkün olacağının herkes tarafından bilinmesi sağlanır. m) Kurumsal ve bireysel amaçlar arasında denge sağlanarak çalışanların iş doyumu göz önünde bulundurulur.  

TKY’nin Uygulama Etüdleri: NORM KADRO YÖNETMELİĞİ Eğitim Bölgeleri Yönetmeliği MÜFREDAT LABORATUVAR OKULLARI (MLO) OKUL GELİŞİM YÖNETİMİ EKİPLERİ (OGYE)

TKY’NİN PERSONEL İSTİHDAM ARACI: PERFORMANS ÖLÇÜM SİSTEMİ