Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Teknoloji Nedir?.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
REHBERLİK.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
7th International Congress of Research in Education
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Temel Kavramlar Ar. Gör. Onur Dönmez

Soru İdol bilim adamınız kimdir?

İçerik Teknoloji Eğitim Öğretim teknolojisi Öğretim teknolojisinde sistem yaklaşımı Eğitim teknolojisi – Öğretim teknolojisi Öğretim tasarımı

Öğretim teknolojisi nedir? Öğrenme – öğretme sürecinde kullanılan araç ve gereçlerdir.

Teknoloji Bilimsel ya da diğer sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanması Bilimin üretim, hizmet, ulaşım gibi alanlara uygulanması Makineler, işlemler, süreçler, yöntemler, sistemler, yönetim ve kontrol mekanizmaları gibi çeşitli öğeleri içeren ve bu öğelerin belirli bir düzende bir araya getirilmeleriyle oluşan bilim ile uygulama arasında köprü görevi yapan bir disiplindir.

Bilim – Uygulama – Sorun?

Örnek

Teknoloji Sineğin görme yetisi Sineğin uçma profili İnsan fizyolojisi Araştırmalar Sorunlar TEKNOLOJİ Kuramsal açıklamalar Fizyolojik yapısı gereği insanlar sineklerin hareket kabiliyetlerini yakalayamaz.

Bilim dalları arası etkileşim: Açısal Hız Sonuç : Ürün Bilim dalları arası etkileşim: Açısal Hız

Teknolog (kim?) Temel kuram ve araştırmaları çok iyi anlamalıdır. Görevler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Kuramsal açıklamalar ve araştırma bulgularını uygulayıcıların görevlerini tamamlayabilmeleri için kullanabilecekleri bir biçime dönüştürmelidir.

Eğitimin amacı nedir? Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişiklik meydana getirme süreci. Bireyi kültürleme süreci İstendik: Toplumca arzu edilen

Eğitimin sorunu nedir? Yetiştirilmek istenen birey profili var (Türk Milli Eğitiminin Genel Amacı). Bu bireye aktarılması gereken bilgi birikimi günden güne artıyor. Eğitilmesi gereken insan sayısı artıyor. Daha fazla bilgiyi, daha fazla insana, daha etkili bir şekilde aktarabilmek.

İlk ne zaman fark edildi?

Öğretim teknolojisi tanımı Teknoloji tanımını hatırlayalım: Bilimsel araştırmalarda elde edilen bilgilerin pratik alanlara uygulanması. Bu durumda öğretim teknolojisinin öğretim süreçlerinde kullanılan araç ve gereçlerdir şeklindeki tanımı kısır kalmaktadır.

Öğretim teknolojisi Öğretim teknolojisi insanların nasıl öğrendiği hakkındaki bilimsel bilgilerimizin öğrenme – öğretme problemlerinin çözümü için uygulanmasıdır. Daha etkili bir öğretim sağlamak amacıyla, öğrenme ve iletişim ile ilgili araştırmalara dayalı, insan ve maddi kaynakları birlikte kullanarak, öğretme öğrenme süreci bütününün belirli özel hedefler açısından sistematik olarak tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.

Öğretim kuramları Her teknolojinin sistematik bir bilgisi vardır. Bu sistematik bilgiler teknologlar tarafından yorumlanarak ürüne dönüştürülür. Bu ürünler uygulayıcıların hayatlarını kolaylaştırmak için kullanılır. Öğretim teknolojisinin sistematik bilgisi öğrenme kuramlarıdır. Ürünü nedir?

Eğitimi kökten değiştirmek Araca bağımlı tanımların sorunu Her yeni teknolojik ürünün eğitimde yeni devrimler yaratacağı düşünülmüş fakat sonları hüsran olmuştur. Radyo TV İnternet Bunun nedeni öğretim teknolojisi konusunda gelişen yanlış inanıştır.

Sistem yaklaşımı Sistem yaklaşımına göre öğretim teknolojisi öğretme – öğrenme kuramlarının en etkili biçimde uygulamaya dönüştürülmesinde öğretme öğrenme süreçlerine sistematik ve bütüncül bir anlamı taşımaktadır. Araç ve gereçler ise bu sürecin öğelerinden sadece birisidir.

Eğitim tekn. – Öğretim tekn. Bu amaçla öncelikle eğitim – öğretim arasındaki farkın ortaya konması gereklidir. Öğretim kavramı eğitimin bir alt basamağı olarak görülmektedir. Sigara Askerlik Bu iki kavramın birbiri yerine kullanılmaları yanlıştır.

Eğitim tekn. – Öğretim tekn. Öğretim teknolojisi bu mantıkla belirli bir öğretim disiplininin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir terimdir. Fen öğretimi teknolojisi Dil öğretimi teknolojisi Eğitim Öğretim

Eğitim tekn. – Öğretim tekn. Buna karşın eğitim teknolojisi insanın öğrenmesi olgusunun tüm yönlerini içeren problemleri sistematik olarak analiz etmek, bunlara çözümler getirmek üzere ilgili tüm unsurları (insan gücü, bilgi, yöntem, teknik, araç gereç, düzenleme) işe koşarak uygun tasarımlar geliştiren, uygulayan, değerlendiren ve yöneten karmaşık bir süreçtir.

Eğitim tekn. – Öğretim tekn. Eğitim teknolojisi öğretme öğrenme süreçleriyle ilgili özgün bir disiplindir. Sistematik bilgisi Eğitim Bilimleridir: Program geliştirme Psikolojik Danışma ve Rehberlik Eğitim Yönetimi Ölçme ve Değerlendirme Öğretim teknolojisi konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliğidir.

Öğretim teknolojisi Bu derste öğretim teknolojisi kavramı tartışılacak ve bu kavram sistem yaklaşımı ile ele alınacaktır. Sistem nedir?

Sistem Karşılıklı etkileşim içinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde organize olması. Isıtma sistemi Bilgisayar İnsan

Bu girdilerin organize edilmeleri gerekir. Neden sistem? Öğretme öğrenme sürecini neden bir sistem olarak ele almalıyız? Materyal Öğretici Ortam Bu girdilerin organize edilmeleri gerekir. Öğrenci

Neden sistem Öğretme öğrenme sürecini sistem olarak ele aldığımızda bu sistemin tüm girdilerinin önemini kavrayabiliriz.

Öğretim tasarımı süreci Bu sürecin öğeleri Analiz Tasarım ve geliştirme Değerlendirme

Analiz Bu aşamada öncelikle belirdi düzeyde, belirli bir ders ya da kursun amaçları belirlenir. Öğretim tasarımında iki tür amaç vardır: Genel amaç (terminal performance objectives): Öğretim sonucunda öğrencilere kazandırılması planlanan amaçlar. Alt amaç (enabling objectives): Bu amaçlara ulaşmak için öğretim sırasında öğrencinin kazanması gereken ön koşul davranışlar.

Okunan materyali anlamak Metnin ana fikrini çıkarmak Metinden anlamını bilmediği kelimelerin anlamlarını çıkarmak Metni özetlemek

Analiz Öğretim tasarımı amaçların belirlenmesi ile başlar. Her bir amaç analiz edilerek bu amaca ulaştığında öğrencilerin kazanmış olacağı davranışlar belirlenir. Ayrıca öğrencilerin giriş davranışları, motivasyonları ve öğrenme biçimleri gibi özellikleri belirlenir.

Tasarım ve geliştirme Ölçme araçlarının geliştirilmesi (test maddeleri) ve bu test maddelerinden: Ön-test Son-test Ara-test Ders planının geliştirilmesi Öğrenme etkinlikleri Öğretim materyalleri Öğretim yöntem ve teknikleri

Tasarım ve geliştirme Öğretim araçlarının seçilmesi ve gerekli gereçlerin toplanması.

Değerlendirme Süreci değerlendirme (formative evaluation) Ürünü değerlendirme (summative evaluation)

Değerlendirme Süreci değerlendirme geliştirilen öğretim plan ve materyallerinin uygulama öncesinde aksayan yönlerini tespit etmek amacıyla yapılır. Bu amaçla öğretim sürecinin her bir aşaması değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda tasarımın öğretime uygun olup olmadığına karar verilir.

Değerlendirme Ürün değerlendirmesi hazırlanan öğretim tasarımının etkililiğinin ortaya konması Tasarımda gerekli olabilecek iyileştirmeler için veri toplanması amaçlarıyla yapılır.

Referanslar Görünme sıralarına göre resimlerin kaynakları: bridge.from.paris.to.barcelona: http://www.wayfaring.info/category/activities/racing/page/3/ sinek: http://4.bp.blogspot.com/_KBcIca_VuCU/TG-3bT4hjAI/AAAAAAAAABg/XFf0O-gEYG4/s1600/sinek14nm.jpg sineklik: http://www.zamanplastik.com/turkce/UrunDetay.aspx?id=106 projektor: http://www.cybertheater.com/wp-content/uploads/2008/06/benq-mp522-dlp-projector.jpg tebesir: http://www.faqs.org/photo-dict/photofiles/original/618/1023chalk.jpg notebook: http://shoponline.com.sg/images/acer_aspire_4710_notebook.jpg ww2: http://www.anzacday.org.au/history/ww2/images/ww2.jpg