PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
T.C. NİĞDE VALİLİĞİ STRATEJİK PLAN EĞİTİM SEMİNERİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE’DE PERFORMANS BÜTÇE UYGULAMASI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ankara Üniversitesi 2011 Yılı Birim Faaliyet Raporu Hazırlama Aşamaları Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Stratejik Yönetim ve Planlama Şubesi 02 Mart.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
BAKANLAR KURULU ORTA VADELİ PROGRAM KABUL EDİLİR. MAYIS AYI SONUNA KADAR RESMİ GAZETEDE YAYIMLANIR DPT.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Performans Programları/ Eylem Planları
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
FAALİYET RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
KAMUDA HASSAS GÖREV.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Sunum transkripti:

PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ Bütçe ve Performans Dairesi PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, 2009 SGB Bütçe ve Performans Dairesi

PERFORMANS PROGRAMI Performans programı,bir mali yılda kamu idaresinin stratejik planı doğrultusunda yürütmesi gereken faaliyetleri, bu faaliyetlerin kaynak ihtiyacını, performans hedef ve göstergelerini içeren, idare bütçesinin ve idare faaliyet raporunun hazırlanmasına dayanak oluşturan programdır.

PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK Performans programları, bir mali yılda yürütülecek faaliyetleri belirlediğinden detaylı bir ön çalışma ve değerlendirme gerektirir.

PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK Hedefler, Göstergeler performans program hazırlığında önemlidir Faaliyet sonuçları üzerine yapılacak performans değerlendirmesi kadar, program hazırlığında yapılacak ön değerlendirmeler de büyük önem arz eder.

PERFORMANS GÖSTERGELERİ “Kamu idarelerince stratejik amaç ve hedefler ile performans hedeflerine ulaşmak amacıyla yürütülen faaliyetlerin sonuçlarını ölçmek, izlemek ve değerlendirmek için kullanılan araçlardır.”

GÖSTERGELERİN BELİRLENMESİ Performans göstergeleri, idarelerin faaliyet ve projelerinin nitelikleri dikkate alınarak rehberin “VI- Performans Göstergeleri” bölümünde yer alan açıklamalara uygun olarak faaliyet ve projeleri yürüten birimlerce belirlenir. İdarelerin stratejik plan ve performans programlarında yer alan performans göstergelerinden hangilerinin idare bütçesinde yer alacağı, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve ilgili kamu idaresi tarafından birlikte tespit edilir.

PERFORMANS HEDEFİ Çıktı Sonuç odaklı olmalıdır. Performans hedefleri, stratejik hedeflere ilişkin olarak bir mali yılda ulaşılması gereken performans seviyelerini gösterir.

PERFORMANS HEDEFİ BELİRLENİRKEN Öncelikli stratejik amaç ve hedefleri ile uyumlu performans hedeflerini oluşturur. Bu hedefler belirlenirken bütçe imkanları göz önünde bulundurulur. Ayrıca oluşturulan performans hedeflerinin hangi harcama birimleri ile ilgili oldukları önemlidir.

BİRİM PERFORMANS PROGRAMI Performans programları, harcama birimleri ve idare düzeyinde hazırlanır. İdare performans programı, birim performans programlarında yer alan bilgiler de dikkate alınarak oluşturulur.

AŞAMALAR Performans programının hazırlanmasında aşağıda yer alan aşamalar takip edilir: 1- Öncelikli stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi 2- Performans hedeflerinin belirlenmesi 3- Faaliyet ve projelerin belirlenmesi 4- Kaynak ihtiyacının belirlenmesi 5- Performans göstergelerinin belirlenmesi 6- Performans programının hazırlanması

FAALİYET VE PROJELERİN BELİRLENMESİ Kamu idareleri, performans hedeflerini gerçekleştirmek üzere hangi tür faaliyet ve projeleri yerine getireceklerine karar verirler. Stratejik amaç ve hedefler ile performans hedefleri, idarenin neyi başaracağını, faaliyet ve projeler ise bunun nasıl başarılacağını ifade eder. Faaliyetler cari, Projeler yatırım hizmetleri ile ilgilidir.

FAALİYET VE PROJELERİN BELİRLENMESİ Faaliyet ve projelerin belirlenmesi, harcama birimlerinin etkin olarak içinde bulunduğu bir süreçtir. Harcama birimleri stratejik amaç ve hedefleri gerçekleştirmek üzere yürütülmesi gereken faaliyet ve proje alternatiflerini tespit ederek ön değerlendirmeye tabi tutarlar. Ön değerlendirme neticesinde, alternatif faaliyet ve projeler arasından yürütülmesi gerekenlere harcama birimlerinin yöneticileri ile üst yönetici birlikte karar verir.

FAALİYET VE PROJELERİN BELİRLENMESİ Faaliyet veya projeler oluşturulurken; - Başka faaliyet ve projelerle çakışmamasına, - Yetki ve sorumlulukların açık olarak belirlenmesine dikkat edilmelidir. Bu kapsamda performans yönetimi ve hesap verebilirlik açısından faaliyet ve proje sorumlularının belirlenmesi gereklidir.

FAALİYET VE PROJELERİN BELİRLENMESİ Bir performans hedefine ilişkin faaliyet ve proje maliyetlerinin toplamı performans hedefinin maliyetini, Bir stratejik amaç ve hedefe ilişkin performans hedeflerinin maliyetlerinin toplamı ise ilgili amaç ve hedefe ulaşmanın maliyetini gösterir.

FAALİYET VE PROJE TESPİTİNİN ÖNEMİ Faaliyet/proje maliyetlerinin tespiti şu açılardan önem arz eder. Bütçenin hazırlanmasına yardımcı olmak Politika seçeneklerinin maliyetini hesaplamak ve değerlendirmek

BELİRLENEN BİR FAALİYET PROJENİN MALİYET TESPİT AŞAMALARI Faaliyet düzeyinin belirlenmesi Maliyet unsurlarının belirlenmesi Birim fiziki kaynak ihtiyaç miktarlarının belirlenmesi Planlanan çıktı düzeyine göre toplam fiziki kaynak ihtiyacının belirlenmesi Kaynakların birim fiyat veya maliyetlerinin belirlenmesi Toplam faaliyet/proje maliyetinin hesaplanması Faaliyet maliyetinin bütçe kodlarıyla gösterilmesi.

MALİYET UNSURLARININ BELİRLENMESİ Değişken Maliyet; Performans hedefine ya da faaliyet düzeyine bağlı olarak değişkenlik gösteren maliyetlere değişken maliyet, Sabit Maliyet; Performans hedefine ya da faaliyet düzeyine bağlı olmayan maliyetler sabit maliyet denir.

DOLAYLI DOLAYSIZ MALİYET Dolaysız maliyet, diğer faaliyetlerle bir bağlantısı olmayan,hangi faaliyete ait olduğu belli olan, bir faaliyetin yerine getirilmesinde doğrudan kullanılan kaynakların maliyetidir. Dolaylı maliyet, bir faaliyette ne kadar harcandığı doğrudan doğruya saptanamayan birçok faaliyette ortak olarak kullanılan kaynakların maliyetidir. Dolaylı maliyetlerin tespit edilecek dağıtım anahtarlarına göre faaliyetlere paylaştırılması gerekir.

MALİYET Çıktı düzeyine duyarlı bir maliyet hesaplama sisteminin oluşturulması için, kamu idareleri, bir faaliyet alanında bir birim ürün/hizmet (çıktı) üretmek için her bir sabit ve değişken maliyet unsurundan hangi miktarda kullanılması gerektiğini hesaplamalıdır.

BİRİM MALİYET Maliyet unsurlarının birim fiyatlarını, ilgili mali yıla ilişkin bütçe hazırlama rehberinde yer alan ilkelere uygun olarak tespit ederler. Bütçe hazırlama rehberinde açıklama olmayan durumlarda piyasa fiyatlarının GSMH deflatörü aracılığıyla bütçe hazırlama yılına uyarlanmış değeri dikkate alınır.

TOPLAM MALİYET Toplam kaynak ihtiyaç miktarlarının birim fiyatlar ile çarpımı sonucunda her bir maliyet unsurunun toplam maliyetine ulaşılır.

BİRİMLERDEN İSTENEN TABLOLAR BİRİM PERFORMANS HEDEFİ TABLOSU (TABLO 3 ) HARCAMA BİRİMİ PERFORMANS TABLOSU (TABLO 4) BÜTÇE BİLGİLERİ TABLOSU (TABLO 10) PERFORMANS VERİLERİ DEĞERLENDİRME TABLOSU (TABLO 11)

TABLO 3 AMAÇ: Birimi ilgilendiren HEDEF: Belirlenip maliyetler performans hedefine yazılacak Performans göstergeleri: Yılda dokuz rapor yayımlanması gibi Buna ilişkin maliyetlendirme: Stratejik planda yer alan maliyetlendirmeden yola çıkılır. Maliyetin sabit veya değişken olması burada dikkate alınır. Tablo üçün bütçe rakamı teklif, tasarı ve TBMM Plan Bütçe rakamını geçememesi öngörülür.

Tablo 4 Tablo 3’de yer alan bilgilere uyumlu olarak, yıllar itibarı ile birim bazında doldurulur.

Tablo 10 Bilgiler e-bütçe sisteminden elde edilir. Ekonomik kod 1. düzeyde raporlanır.

Tablo 11 Verilerin elde edilme maliyeti; Düşük: Kendimiz veriyi elde edebiliyorsak (Hesaplaması kolay) Orta: Bilgilerin bir kısmı bizden bir kısmı dış kaynaktan elde ediliyorsa Yüksek: Dışarıdan hizmet satın alınması ile veri elde ediliyorsa maliyetini yüksek belirleriz.

Teşekkür Ederiz. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı Bütçe ve Performans Dairesi 01 Nisan 2009