Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM VE ÖĞRENME.
Advertisements

SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MESLEKİ REHBERLİK (İLKÖĞRETİMDE YÖNELTME)
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
ÇOKLU ZEKA.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlk zeka testi Alfred Binet
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Görsel / Uzaysal Zeka.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
Dersimiz.Com Hepinize en içten sevgiyle Merhaba. Hoş Geldiniz. Hoşluklar getirdiniz.
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÇOKLU ZEKA.
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
“NLP ve Çoklu Zeka Kuramı”
John L. Holland ve Kişilik Tipleri
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİK.DAN.BETÜL AVCI PSİK.DAN.DEFNE KILIÇ
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Kişisel Rehberlik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE EĞİTİM
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Görsel Zeka TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
ÇOKLU ZEKA KURAMI Yrd. Doç.Dr. Necati HIRÇA
Sunum transkripti:

Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 ÇOKLU ZEKA KURAMI Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 www.sunaalbayrak.info.tr

Aslında Herkesin kendine özgü kabiliyetleri ve kusurları vardır Hiç kimse mükemmel değildir. Herkesin kendine özgü kabiliyetleri ve kusurları vardır

Tilki iyi koku alır Kartallar yüksek uçar Kartalları iyi koku alamadığı için tilkiyi ise uçamadığı için suçlamak mümkün mü ?

Suçlamak ne kadar insaflıca ise matematikte ya da sözel alanda başarılı olamayan birisini eleştirmek ve suçlamak da o kadar insaflıcadır.

Neden? Çünkü zekâ çok yönlüdür. Çoklu Zeka Teorisindeki anahtar sözcük; “ÇOKLUKTUR”

Çoklu Zeka Kuramına göre; Zeka sözel ve sayısal becerilerinin çok ötesinde bir kavramdır. İnsanların sahip oldukları yetenekleri, becerileri ve potansiyelleri birer zeka alanı olarak tanımlanmıştır 8 değişik zekâ alanı tanımlamış ama her zaman daha fazlası olabilir.

Sözel-Dilsel Zeka Özellikleri: TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever. Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Hukukçu

Mantıksal-Matematiksel Zeka Özellikleri: Soyut düşünme. TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir . Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı

Görsel-Uzamsal Zeka Özellikleri: Nesneleri doğru bir şekilde algılama. TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı

Müziksel-Ritmik Zeka Özellikleri: TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırt etme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenge karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırt etme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen

Bedensel – Kinestik Zeka TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik . Güçlü dokunma duyusu El becerileri.

Kişilerarası-Sosyal Zeka Özellikleri: TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma . İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi

İçsel Zeka Özellikleri: TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal

Doğa Zekası Özellikleri: TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Hayvanlara ilgi. Çevre bilinci . Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog

10.000 Saat Kuralı Yaş Aralığı Haftada Yılda 4-5 yaş 1 saat 52 saat Malcolm Gladwell, Outliers kitabında, haftada 20 saat ayırarak 10 yıl boyunca bir alan üzerine çalıştığınız takdirde toplam 10.000 saatinizi o alana ayırmış ve artık o işin uzmanı olmaktan bahsedilmiştir. --- 14-15 yaş 12 saat 624 saat 19-20 yaş 40 saat 2080 saat

X,Y ve Z KUŞAKLARI X KUŞAĞI Y KUŞAĞI Z KUŞAĞI 1961-1979 Doğumlular 1980-1999 Doğumlular 2000- ... Doğumlular

Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu TEŞEKKÜR EDERİM Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013 www.sunaalbayrak.info.tr