OTC PAZARINA GENEL BAKIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’ DE OPTİK SEKTÖRÜ VE İLAÇ SEKTÖRÜNÜN TUTUNDURMA FAALİYETLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI Dr. Tuba SERT T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ.
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI BURDUR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
TAPDK VE TÜTÜN KONTROLÜ
Yazılımda Tria Farkı Eczanede İlk POS Kasa Uygulaması
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
Ürolojide Uzmanlık Sonrası Doktora Eğitiminin Yararları
Bingöl İl Sağlık Müdürlüğü
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Avrupa Birliği Hayvancılık Politikaları Dr.Mustafa ALTUNTAŞ Uzman Veteriner Hekim.
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Internal (içsel) Referans Fiyatlandırmaya Dünya Örnekleri
“We set the standards” Bill GATES
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
ECZ 811 OTC DERSİ Parafarmasötikler ve İlaç Dışı Ürünler
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Uygulama Ekibi:Antibiyotik Kontrol Ekibi
HAFTA I.
İlaçta reklam Eczacılık Teknolojisi Bölümü.
Ülkemizde toplam sağlık harcamaları içinde ilacın payı  % 46 iken, İngiltere’de  %12.3, ABD’de ise.
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
ET ÜRÜNLERİNDE TAKLİT VE TAĞŞİŞ
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Hızlı Tüketim Ürünleri
21 Ulusal Üretimi ve Milli Geliri Ölçmek BÖLÜM İÇERİĞİ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Tedarikçi Firma Sunumu
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
Veteriner Ecza Deposu Sorumlu Yönetici Eğitim Toplantısı
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Ayşegül ARSLAN.
FARMAKOEPİDEMİYOLOJİ
PERSONEL YÖNETİMİ Personel işlevi, işletme işlevleri içinde yer alan kolaylaştırıcı bir işlevdir. Nasıl ki, bir işletmede üretim yönetiminin konusu mal.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
ECZANEDE İLAÇ VE İTRİYAT SİPARİŞİ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
Farmakovijilans Sorumlusu
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

OTC PAZARINA GENEL BAKIŞ Eczacılık Teknolojisi Bölümü

OTC pazarının büyük kısmını olusturan kendi kendini tedavide kullanılan ilaçlara bakıldıgında en büyük payı %22 ile öksürük ve soguk algınlıgı ilaçlarının aldıgı görülmektedir. Soguk algınlıgı ilaçlarını %17’lik payla agrı kesiciler ve %14’lük payla vitaminler, mineraller ve gıda katkıları takip etmektedir

Önümüzdeki dönemde küresel OTC pazarının yılda ortalama %6,5 büyüyecegi ve 2015 yılında 207,5 milyar dolar’lık büyüklüge erisecegi tahmin edilmektedir (Padhi 2003). Dolayısıyla, ilaç pazarındaki büyümeyi tetikleyecek önemli etkenlerden birinin reçetesiz ilaç pazarındaki artıs olması beklenmektedir.

OTC pazarı gelisimini etkileyen tarihsel faktörler ilaç firmalarının gelirlerini arttırma hedefi -Reçeteli ürünlere nazaran fiyatların azalması nedeniyletalebin artması -Yeni OTC’lerin fiyatlarının, aynı semptomları tedavi eden mevcutOTC’lerden fazla olması

OTC pazarı gelisimini etkileyen tarihsel faktörler ilaçların yasam seyrinin uzaması -Patent süresinin uzaması -Markanın devamı sayesinde müsteri baglılıgının artması

OTC pazarı gelisimini etkileyen tarihsel faktörler Artan saglık harcamaları -Saglık fonlarının üstlendigi maliyetleri -ilaçla kendi kendini tedavinin finansal ve zamansal maliyet avantajları -Reçeteli-reçetesiz geçisini yapan ilaçların fiyatlarında düsüs

İlaç firmalarının gelir artısı Reçeteli-reçetesiz geçisini yapan ürünlerin fiyatlarında yasanan düsüs, talep artısı yeterli seviyede olursa firma gelirlerini arttırabilmektedir. •Reçeteli-reçetesiz geçisini yeni yapan ilaçların fiyatları, etkinlikleri daha yüksek oldugu için aynı endikasyonların tedavisinde kullanılan mevcut reçetesiz ilaçlardan daha yüksek olmaktadır

İlaçların yasam seyrinin uzaması Reçetesiz ilaçlar, markalasma süreci iyi yönetilirse patent süresi dolduktan sonra da gelir getirmeye devam edebilirler. Özellikle ilaçların patent süresi dolduktan sonra piyasaya giren daha düsük fiyatlı jeneriklerle rekabette, reçeteli-reçetesiz geçisini marka gücünü koruyarak yapan ilaçlarda gelir kayıpları daha az olabilmektedir.

Artan saglık harcamaları Ulusal saglık harcamalarında yasanan artıs reçetesiz ilaç pazarının büyümesini tetikleyen önemli nedenlerden biridir. Geçtigimiz yıllarda birçok ülkede saglık harcamalarının Gayri Safi Yurtiçi Hasıladan aldıgı pay yükselmistir.

Farklı ülkelerde reçetesiz ilaç pazarının gelisimini etkileyen faktörler

KENDİ KENDİNE TEADVİYE DESTEK Küresel reçetesiz ilaç pazarının gelisimini etkileyen faktörlerden biri de, doktorların kendi kendini tedavi kavramına destek vermesidir. Dünya Tabipler Birligi Eski Baskanı Dr. Anders Milton kendi kendini tedavi ile ilgili olarak su yorumda bulunmustur: “Hastaların kendi saglıklarıyla ilgili daha fazla sorumluluk alması ve kendi kendini tedavi anlayısının saglık hizmetlerinde daha fazla önem kazanması, basit rahatsızlıkların tedavisi konusunda doktor muayenesine olan talebi azaltacaktır.”... “...Bu sayede doktorlar daha ciddi saglık problemleri olan hastalara daha kaliteli hizmet sunabileceklerdir

ABD’de OTC ABD’de ilaçlar için reçeteli-reçetesiz ayrımının kriterleri 1951 senesinde yayınlanan Durham-Humphrey Anayasa Degisikligi ile belirlenmistir. ABD’de bugün kullanılmakta olan kriterlerin temelini olusturan bu maddelerde 3 çesit ilacın doktor reçetesi ile satılması gerektigi belirtilmistir

ABD’de OTC Bagımlılık yaratan ilaçlar Zehirleyici olabilecek veya baska nedenlerle saglıga zarar verebilecek olması nedeniyle gözetim dısı kullanılması zararlı olabilecek ilaçlar Üreticinin yeni ilaç basvurusu dogrultusunda reçeteli satılmakla sınırlı olan ilaçlar

ABD’de OTC Günümüzde OTC ilaçların gözden geçirilmesi FDA’da OTC ürünleri degerlendirmeden sorumlu olan İlaç Degerlendirme ve Arastırma Merkezi (CDER) tarafından yapılmaktadır. Özellikle CDER bünyesindeki Reçetesiz ilaçlar Ofisi gözden geçirmelerde basrolü oynamaktadır. OTC kategorileri için hazırlanmıs olan monograflarda belirlenen standartlar ise su sekilde özetlenebilir: ihtiyat payı Kullanım sekli ve kullanımla ilgili ek sartlar Fayda-zarar oranı Etiketlemedeki yeterlilik.

Dogrudan tüketiciye tanıtım 1997 senesinden itibaren reçeteli ilaçlar da dahil olmak üzere tüm ilaçların dogrudan tüketiciye tanıtımına izin verilmektedir. Reçeteli ilaçların reklamları FDA tarafından denetlenmektedir ve bu tür ilaçların reklamlarıyla ilgili oldukça sınırlayıcı düzenlemeler bulunmaktadır. Reçetesiz ilaçların reklamları ise diger tüketim malları ile beraber Federal Ticaret Komisyonunca denetlenmektedir. Ayrıca ABD’deki 50 eyalet de federal kanunlarla çelismemek kaydıyla ilaç reklamlarının denetlenmesinde görev alabilmektedirler

OTC’lerin satısı OTC ürünler ABD’de mevcut 750.000 perakende magazasında satılabilmektedir. Reçeteli ilaçların satısı ise sayıları 55.000’i bulan eczanelerle sınırlıdır

OTC Etiketleri ABD’de 15 Mayıs 2002 tarihinden itibaren hemen tüm OTC ilaçların etiketlenmesinde kullanılan ve 15 Mayıs 2005 tarihinden itibaren tüm OTC ilaçlarda bulunması zorunlu olan etiketleme formatına “ilaç Bilgileri (Drug Facts)” adı verilmektedir.

Avrupa Birligi’nde Reçetesiz ilaç AB mevzuatında beseri tıbbi ürünün reçeteli olarak sınıflandırılmasında göz önünde bulundurulan kriterler: Dogru kullanılsalar bile reçetesiz kullanıldıklarında dogrudan yada dolaylı sekilde tehlike olusturmaları, Sıklıkla ve yaygın olarak yanlıs kullanılmaları ve bunun sonucunda insan saglıgına dogrudan yada dolaylı olarak tehlike olusturmaları, İçerdigi maddeler veya formülasyonları açısından aktivitelerinin veya yan etkilerinin daha fazla arastırma yapmayı gerektirmesi, Normalde doktor tarafından parental olarak tatbik edilmesinin belirtilmesi

Çesitli ATC sınıfları için reçeteli reçetesiz ayrımları

Fiyatlandırma ve geri ödeme Avrupa Birligi ilke olarak üye ülkeleri fiyatlandırma ve geri ödeme konularında serbest bırakmaktadır ve seffaflık direktifinin ilkelerine uyulması kaydıyla ilgili politikaların ulusal gereksinimler dogrultusunda gelistirilmesine olanak saglamaktadır.

Farklı uygulamalar İngiltere’de beseri ürünler reçeteli ve reçetesiz olarak ikiye ayrıldıktan sonra, reçetesiz ilaçlar da kendi aralarında ikiye ayrılmaktadır. P (Pharmacy Only medicines) olarak adlandırılan reçetesiz ürünlerin sadece eczanelerden satısına izin verilirken, GSL (General Sale List) olarak adlandırılan ilaçların eczane dısında da satısına izin verilmektedir.

Farklı Uygulamalar İtalya’da daha farklı bir yapı bulunmaktadır. İlaçlar sadece reçete ile satılanlar (SOP-Senza Obbligo di Prescrizione) ve reçetesiz satılanlar (PDB-Prodotto da Banco) olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Hem SOP ilaçlar hem de PDB ilaçlar sadece eczanelerde satılabilmektedirler fakat PDB ilaçlar eczacılar tarafından sergilenmek üzere tezgaha yerlestirilebilmektedirler. Ayrıca PDB ilaçlardan dogrudan tüketiciye reklamı yapılanlar sosyal güvenlik kurumlarının geri ödeme listelerine dahil edilememektedirler.

Farklı Uygulamalar Fransa’da reçeteli yada reçetesiz tüm ilaçlar sadece eczanelerden satılmaktadır

Dogrudan tüketiciye tanıtım 6 Kasım 2001 tarihli 2001/83/EC sayılı direktifin 88. maddesinin ilk paragrafında reçeteli ilaçların tüketiciye tanıtımının yapılamayacagı belirtilmistir. Aynı maddenin ikinci paragrafında, hekim müdahalesi gerekmeksizin kullanılabilen ilaçların tüketicilere ogrudan tanıtımının ise yapılabilecegi belirtilmektedir.

Reçetesiz ilaçların satısı AB üye ülkelerinde reçetesiz ilaçların satısına yönelik farklı uygulamalar bulunmaktadır. Fransa ve >talya gibi kimi ülkelerde reçetesiz ilaçlar da dahil olmak üzere tüm ilaçların satısı eczanelerle sınırlandırılmıstır. Bunun yanında ingiltere’de reçetesiz ilaçlardan P (Pharmacy only) kategorisine girenler sadece eczanelerden satılabilmekte, GSL (General Sale List) kategorisine girenler ise perakende magazalarında da satılabilmektedir. Hollanda’da ise OTC olarak tanımlanan tüm ilaçların eczane dısı satısına izin verilmektedir

Reçetesiz ilaç etiketleri 2001/83/EC sayılı direktifin 54-69 maddeleri beseri tıbbi ürünlerin etiketlenmesine ve prospektüslerin olusturulmasına ayrılmıstır. Genel olarak ilaçların etiketlerinde ve prospektüslerinde hangi uyarıların bulunması gerektigine ve ne tür bilgilerin ne sekilde düzenlenmesi gerektigine odaklanılmaktadır.