European Credit Transfer System ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bilkent Üniversitesi Bölüm Müfredatları Yerine Ders Alma Kuralları -
SÜ Avrupa Ofisi/Uluslararası Ofis 06 Haziran 2006 SÜ Avrupa Ofisi/Uluslararası Ofis 06 Haziran ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARI.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
LEARNING AGREEMENT NASIL HAZIRLANIR?
Bologna Sürecinde Enstitümüz
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “ DİPLOMA EKİ ve TANINMA” 01 Mart 2013, İSTANBUL TEKNİK Üniversitesi, İSTANBUL Prof. Dr. Süheyda ATALAY.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Erasmus Hareketliliği
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
NASIL ERASMUS ÖĞRENCİSİ OLURUM … Bölüm 1 Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
ERASMUS TANINMA TOPLANTISI Okt.Tuba A. AKMAN Okt.Ceyda POLATEL Okt.Fatma DEMİRCİ.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
ERASMUS PROGRAMINA KATILACAK OLAN ÖĞRENCİLERİMİZİN İZLEMELERİ GEREKEN YOL Yrd. Doç. Dr. Sevinç Hatipoğlu Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Öğrenci Hareketliliğinde Erasmus Koordinatörlerinin İzlemeleri Gereken Yol Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus.
ERASMUS DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN ÖNEMLİ VE TESLİM EDİLECEK BELGELER Yrd. Doç. Dr. Sevinç HATİPOĞLU İstanbul Üniversitesi Erasmus Kurum Koordinatörü
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ 22 EYLÜL 2011 Erasmus Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Uluslararası İlişkiler.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI FAALİYET BÖLGELERİ HARİTASI 1 ŞUBE MÜDÜRÜ 3 UZMAN 2 ŞEF 1 VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ 3 SÖZLEŞMELİ PERSONEL OLMAK ÜZERE ON PERSONELDEN.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSESİNİN AMACI Lise'nin amacı, gelişmiş kitle iletişim araçları ve yeni teknolojileri kullanarak; İlköğrenimini tamamlayan, ancak.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
LEARNING AGREEMENT – GENEL BAKIŞ
AKTS Hesaplaması.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C. Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

European Credit Transfer System ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) Prof. Dr. N. Lerzan Özkale (İTÜ Socrates ve ECTS Kurum Koordinatörü) Bu sunuşun hazırlanmasında YÖK ve AB web sayfaları ECTS bilgilerinden yararlanılmıştır.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi AB eğitim programı SOCRATES’in yükseköğrenime ayrılan programı ERASMUS’un başlamasıyla, öğrencilerin yurtdışında görmüş oldukları eğitimlerinin tanınması, hem kendileri hem de ülkelerindeki yükseköğretim kurumları için sorun haline gelmiştir.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS*) öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak ve öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını garanti altına almak için AB tarafından 1980’lerin sonuna doğru geliştirilmiştir.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi ECTS, ilk olarak 1988 yılında ERASMUS Programı altında kurulmuştur. 6 yıllık pilot uygulamanın başarısı, üzerine ECTS, ERASMUS’a dahil edilmiştir (1995-1999). 1998 yılı başlarında ise Avrupa Kredi Transfer Sistemi Rehberlik Ağı oluşturulmuştur.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi ECTS’in işleyişini yerinde görmek için sistemin uygulandığı kurumlar, iki uluslararası ECTS uzmanı tarafından ziyaret edilmektedir. Bu uzmanlar, başarılı uygulamaları belirledikten sonra bir değerlendirme yaparak, çeşitli önerilerde bulunmakta ve sistemin tüm AB kurumlarında istikrarlı bir şekilde gelişimini sağlamaktadır. Socrates kapsamında her yıl 200.000 öğrencinin dolaşımda olduğu gözönüne alınırsa, ECTS’in gerekliliği daha iyi ortaya çıkmaktadır.

ECTS’İN TEMEL ÖZELLİKLERİ ECTS çerçevesinde yurtdışında öğrenim gören öğrenciler sadece bir süre için değil, istedikleri takdirde programlarını tamamlayana kadar gitmiş oldukları yükseköğretim kurumunda kalabilirler. Ayrıca, dileyen öğrenciler, üçüncü bir yükseköğretim kurumuna da yatay geçiş yapabilirler. Bu tür taleplerin kabul edilip edilmemesi, diploma alma veya yatay geçiş koşullarının belirlenmesi, misafir öğrencinin başarısı, ilgili yükseköğretim kurumlarının yetkisindedir.

ECTS’İN TEMEL ÖZELLİKLERİ Kurumlar, mevcut ders yapılarında ve değerlendirme yöntemlerinde herhangi bir değişiklik yapmaksızın, kendi öğrencileri tarafından alınan derslerin ve sınavların tümünü misafir öğrenciler için de uygularlar.

ECTS’İN TEMEL ÖZELLİKLERİ ECTS çerçevesinde yurtdışında öğrenim yapmaya karar veren bir öğrencinin yapacağı ilk iş, kendi takip ettiği programa sahip yükseköğretim kurumlarını belirlemektir. Bu amaçla, ECTS’e katılan kurumların hazırladığı ve gerek kurum, gerekse ders müfredatının yapısı ile derslerin içerikleri hakkında bilgi veren Kılavuz’dan (information package) yararlanılır. Gidilecek kurum belirlendikten sonra öğrenci tarafından başvuru formu doldurulur (application form) ve akademik tanımanın garanti altına alınması amacıyla öğrenci ile öğrencinin kendi kurumu ve yurtdışında öğrenim göreceği kurum arasında üçlü anlaşma yapılır (learning agreement).

ECTS’İN TEMEL ÖZELLİKLERİ Ülkeler arasındaki gerek eğitim, gerekse notlandırma sistemlerindeki farklılıklar nedeniyle, öğrencilerin ders yüklerinin belirlenmesinde ve aldığı notların transferinde bir çeşit “ortak dil” kullanılması zorunludur. Bu amaçla her ders için ECTS kredisi (ECTS credit) belirlenir, alınan notlar ise ECTS notlandırma sistemi (ECTS grading scale) yardımıyla harf notuna dönüştürülür. Tüm bu işlerin yapılmasında ECTS koordinatörleri aktif rol alarak hem danışmanlık görevi yaparlar, hem de oluşabilecek sorunların çözümünde yardımcı olurlar.

ECTS KREDİSİ ECTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, v.b) ifade eden bir birimdir. ECTS’de bir akademik yıllık (iki dönem) eğitime 60 kredi, bir dönemlik (yarıyıl veya sömestre) eğitime ise 30 kredi verilir. 1 akademik yılda 3 dönem uygulaması bulunan kurumlarda, her bir dönem için 20 ECTS kredisi verilir.

ECTS KREDİSİ Kısaca ECTS kredisi, bir akademik yılı herhangi bir yükseköğretim kurumunda tam zamanlı olarak tamamlamak için gereken toplam çalışma zamanına göre ilgili dersin ne kadarlık çalışma gerektirdiğini belirten bir sayıdır.

Dersler İçin ECTS Kredisinin Belirlenmesi Bir akademik yılda alınması gereken tüm derslerin kredilerinin toplamının 60 olması zorunluluğudur.  ECTS kredisi tam sayı olarak verilmeli, 1,63 gibi küsurlu sayılardan kaçınılmalıdır. Ancak çok zorunlu durumlarda buçuklu sayılar kullanılabilir. Derslere ECTS kredisi verilmesi, bir tür dönüştürme işlemidir. Basit bir matematiksel formülle çözümlenebileceği gibi, bazı durumlarda fakülte veya bölüm içerisinde yoğun pazarlıklara da neden olabilmektedir.

ECTS Kredisi Verilecek Dersler Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne ECTS kredisi verilmelidir. İzlenen programdan mezun olabilmek için alınması zorunlu olan tez çalışması, proje çalışması veya staj gibi çalışmalara da ECTS kredisi verilmelidir.

Dersin Düzeyi Veya Zorluk Derecesi İle ECTS Kredisi Arasındaki İlişki ECTS kredisi hiçbir şekilde dersin düzeyini belirtmez ve zorluk derecesi ile ECTS kredi miktarı arasında da bir ilişki yoktur. Dersin düzeyi, öğrenim görülecek kurumun hazırladığı Kılavuz’da belirtilir. Kılavuz’da ayrıca dersin içeriği, işlenme yöntemi, değerlendirme yöntemi (sınavlar ile ev ödevlerinin sayısı ve ağırlıkları) gibi açıklayıcı bilgi bulunur. Bu açıklamalar, gerek öğrenciye gerekse öğrencinin kendi üniversitesindeki koordinatöre dersin transfer için uygun olup olmadığı ve düzeyi konularında fikir verir.

ECTS Kredisi İle Ders Saati Arasındaki İlişki ECTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar. Ders saati, eğer bir ders klasik* olarak yapılıyorsa, iş yüküyle ve dolayısıyla ECTS kredisiyle doğrudan ilintilidir. *Teorik ders saati ile sınavlardan oluşan ders.

ECTS Kredisi İle Ders Saati Arasındaki İlişki Beş kredilik bir ders, bir kurumda 24 saatlik teorik ders, 6 saatlik uygulama ve 60 saatlik bireysel çalışmadan oluşurken, başka bir kurumda 24 saatlik teorik ders, 36 saatlik uygulama ve 30 saatlik bireysel çalışmadan oluşabilir. Öğrenci, her iki kurumda da aynı iş yükü ile benzer kazanımlar elde edebilir. Ancak dikkat edilecek olursa, her iki kurumdaki ECTS kredisi aynı olmakla beraber toplam ders saatleri farklıdır.

ECTS NOTLANDIRMA SİSTEMİ Notların yorumlanması bir dersten diğerine veya bir yükseköğretim kurumundan ötekine göre değişmese de, ülkeden ülkeye önemli farklılıklar göstermektedir Notların transferinde meydana gelen yanlışlıklar, öğrenimlerinin bir kısmını yurtdışında yapan öğrenciler için ciddi sonuçlar doğurabilmektedir.

Öğrencilerin Tahmini Yüzdesi ECTS Notu Bu Notu Alan Öğrencilerin Tahmini Yüzdesi Tanım A 10 Mükemmel B 25 Çok İyi C 30 İyi D Orta E Geçer FX ― Başarısız F Başarısız öğrencilere “FX” veya “F” notu verilir. “FX” notu, başarısız olan ancak, biraz daha çalışmayla “E” notu alabilecek öğrencilere verilir. Böyle bir ayırım, başarılı olamayan bazı öğrencilerin daha sonra alacakları dersleri belirlemede yardımcı olmaktadır. Ancak, başarısız öğrenciler arasındaki farkı belirlemede güçlük çeken kurumlar, “FX” notunu hiç gündeme getirmeden sadece “F” notunu kullanmaktadır.

ECTS NOTLANDIRMA SİSTEMİ ECTS notlandırma sisteminin ana amacı, öğrencinin performansı hakkında yükseköğretim kurumlarına ek bilgi vererek şeffaflığı sağlamaktır. Ancak, yükseköğretim kurumlarının kendi notlandırma sistemlerine müdahale kesinlikle söz konusu değildir. Yükseköğretim kurumları, ECTS notlandırma sistemini ne şekilde uygulayacaklarına kendileri karar vermektedir.

ECTS NOTLANDIRMA SİSTEMİ Kurum, öncelikle öğrencilerin almış olduğu notların dağılımını inceler. ECTS notlandırma sistemindeki 10-25-30-25-10 modelini elde edebilmek için, başarılı öğrenci toplamının ilk % 10’una, % 35’ine, % 65’ine ve % 90’ına girenlerin aldıkları notlara göre ECTS notlarının sınırları belirlenir.

ECTS NOTLANDIRMA SİSTEMİ Başarılı öğrenci toplamının ilk % 10’una giren öğrencilere her zaman otomatik olarak “A” notu vermek söz konusu değildir. “A” notu “mükemmel”in karşılığı olduğu için, bu tanım kurumlar arasında farklılıklar gösterebilir. Örneğin, öğrencilerin sadece % 8’ini “First Class Honours” derecesiyle mezun eden bir İngiliz kurumu, “A” notunu ilk % 8’e giren öğrencilere verebilir. Halbuki, öğrencilerinin % 14’ü “30 con lode” olan bir İtalyan kurumunun, ilk % 14’e giren öğrencileri ilk % 10’luk dilimdeki öğrencilerden ayırması anlamsızdır. Diğer taraftan, bir İspanyol kurumu tarafından “Matricula de Honor” derecesiyle ödüllendirilen öğrenci sayısı, toplam öğrenci sayısının % 5’inden daha azdır ve bu durumda “mükemmel” tanımı çok az sayıdaki öğrenci için geçerlidir.

ECTS KOORDİNATÖRLERİ ECTS’e katılan her yükseköğretim kurumu, kurum koordinatörü ile ECTS’i uygulayan her bölüm için bir bölüm koordinatörü belirler. Koordinatörler, ECTS’in akademik ve idari işlerini yürütmenin yanı sıra, ECTS’e katılmak isteyen öğrencilere danışmanlık yapmalıdırlar. Koordinatörler, kurumlarına yurtdışından gelen öğrencilerin sorunsuz bir şekilde entegrasyonunu sağlamanın yanı sıra, yurtdışına giden öğrencilerin gösterdikleri performansı sürekli izlemek amacıyla kendileriyle düzenli bağlantı kurmalıdırlar.

KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ECTS 3 ITB Z 1.Yarıyıl   Kredi ECTS Ders Uyg MAT 103 Calculus I 4 6 2 TB FIZ 101 Fizik I KIM 101 Genel Kimya I RES 103 Teknik Resim TM BIL 101 Introd. to Comp.and Inf.Syst. 1 TUR 101 Türkçe I English Course 22 30 2.Yarıyıl MAT 104 Calculus II FIZ 102 Fizik II KIM 104 Organik Kimya BIL 102 Introd. to Sci.and Eng.Comp. 5 KMM112 Kimya Mühendisliğine Giriş MT TUR 102 Türkçe II 21

UÇAK MÜHENDİSLİĞİ

Yararlı adresler http://www.europa.eu.int/comm/education/socrates/ects.html www.ects.info (proje bitiminde geçerli)