OTS Platformu ile Akıllı Kampanyalar Elektronik Dağıtım ve Ödemede Öncü ve Yenilikçi Çözümler 2010 ‘dan Bu Yana
OTS Platform Modülleri 7x24 Destek ve Operasyon Yönetimi ile Mobiliva OTS Platfomu Modülerdir. Zincir İstediği modülü kullanır, sistem esnektir. Diğer Modüller Kampanya CRM PIN Yönetimi Duyuru Duyuru Modülü Gelecekte E-Bilet Satışı Tahsilat Sadakat Kartı .... 2005 yılında kurulan Mobiliva, geliştirdiği öncü ve yenilikçi elektronik dağıtım ve ödeme çözümleriyle Türkiye'nin önde gelen zincirlerine Ar-Ge ve İş Geliştirme şirketi olarak hizmet vermektedir. Diğer ... Mobiliva Hakkında
OTS Platformu Her Yeni Zincir Mağaza ile Yaygınlaşmaya Devam Ediyor Market OTS Ortam 2014 Mağaza Adedi Yazarkasa Sayısı A101 YK 3500 5500 CARREFOUR 243 1750 ŞOK 2200 4200 UCZ 1000 1500 ŞAYPA 58 180 ADESE 135 600 HADİM 41 200 GROSERİ 22 120 HAKMAR Ekspres 278 542 Hakmar AVM 20 Yunus Market 63 315 Şehzade Market 25 100 Çağdaş Market 80 400 UveK 42 85 Akyurt 47 Sincap 31 124 Özhan 34 136 TOPLAM 7.819 16.072 16.072 Yazar Kasada 7.819 Mağazada 16 Ulusal Zincir ile Gıda Market Zincirinde %63 Pazar Payı 81 Şehirde Ayda 4.3 Milyon Tekil Kişiye Hizmet
OTS Platform Özetle OTS mağazalara yüklenen bir eklenti yazılım ile yazarkasaların dış dünya ile konuşarak 1 Akıllı Kampanyalar >> Mağaza içinde,2li-3lü marka kampanyaları gerçekleştirmesini ve bunlara mobil promosyon verilmesini 2 Şifre[PIN] ile Promosyon Yönetimi >> Sosyal medyada yada basında başlayan kampanyanın Zincir mağazada ödül ile sonlanmasını Ve dahası, Kampanya dolayısı ile Mağazaya gelen müşterilerin nümerik verilerini kaydetmesini sağlayan bir sistemdir.
Esnek Kampanyalar OTS Platformu Kampanya Modülü ile MARKAYA esnek kampanya yapabilme imkanı sunuyor.
Kampanyalar Raporlama OTS ile markaların ürünleri için kurgulanması kolay, maliyeti düşük ancak etkisi güçlü ve ölçülebilir kampanyalar yaratır. Kampanyalar anında izlenir. Ayrıca MARKALAR, müşterilerinin GSM Numaralarını elde eder ve sonra bu numara grubuna istediği başka bir kampayayı yapar. Her kampanya kurgusunda baştan raporlamada istenilen format bildirilir. Önceden formatı belirlenmiş excel raporlar OTS sisteminden otomatik olarak ilgili kişilere istenilen periyotta email eki olarak iletilir.
1 Kampanyalar Artık Akıllı Raftaki Ürün Mobiliva OTS Mağaza Dışındaki Hediye Ortamı Akıllı Kampanyalar Her mağaza kasasından farklı, her kampanyada farklı bilgilerin basılabildiği Kampanya Bilgi fişleri ile kampanyalar akıl kazanıyor! Yukarıdaki gibi n tane değişik kurgu yapılabilirsiniz
1 Akıllı Kampanya Avantajları Cazip, eğilimi ve kabulü yüksek promosyonlar ile kampanya yapılabilir Marka ve market Kolay, Hızlı kampanyalar başlatılır. Kampanya Kurgusunun Hazırlanması ve Başlatılması Diğer Kampanya Modellerine Göre Daha Az Zaman Alır Markalar önceden üretim bandında, paket, şifre vs kurgularına girmeden, PoP malzemelerini mağazalara ulaştırarak kampanya başlatabilirler. Kampanyaya Katılacak Markaların Üretim ve Operasyon Maliyeti Diğer Kampanya Modellerine Göre Düşüktür. Kampanyalar, Mağaza Bazlı yada Lokasyon Bazlı Yapılabilir. Kampanya Yapılacak Ürünlerin Özel Olarak Üretilmesi ve Stoklanmasına Gerek Duyulmaz. Mağazada Var Olan Ürünlerle Yapılabilir. Kampanya katılım, kupon, koçan gibi kampanya kontrol araçlarına gerek kalmaz. Promosyon süistimalini ortadan kaldırır. PIN’ler ŞİFRE’ler elektronik ortamda kontrol edilir, kimin promosyona katıldığı anında izlenir. Kampanya katılım oranları yüksektir. Market Yönetimi ayrıca kasiyere, her müşteriye kampanyayı anlatma hedefi verebilir.
2 Şifre[PIN] ile Promosyon Yönetimi
2 Şifre[PIN] ile Promosyon Yönetimi PIN Yönetimi ile her türlü yaratıcı senaryonuzu gerçekleyin! PIN Yönetimi ile Zincirde bir Promosyon Verin, Müşterinizi Başka bir Satış Noktasına Yönlendirin, İsterseniz İndirim olarak PIN’i kurgulayın İsterseniz Bir Bilgi Doğrulama yapın! Zincir Yazarkasaları Üzerinden Verilen PIN Mağazada listelen bir ürün veya barcode’u önceden tanımlanmış bir kurgu yazarkasadan geçirildiğinde mali fiş yanında PIN numarasının basıldığı bir bilgi fişi üretebilir OTS Platformu. Kurgu sahibi şirket isterse kendine ait geçerli PIN’leri Mobiliva’ya teslim eder, OTS Platformuna tanıtılan PIN’ler bilgi fişinde kullanılır. Veya şirket için PIN üretimini Mobiliva OTS sistemleri otomatik yapar. Bilgi fişi üzerine basılan PIN ve altına istenilen karakter sayısında yazılan metin ile müşteri yönlendirilebilir. Zincir Dışında Verilen PIN Numarasının Zincirde Kullanılması Başka ortamlarda, dijital medya, Sosya Medya, SMS ile müşteriye gönderilen PIN’ler de kasiyer tarafında OTS Platformuna girilebilir, iş kurgusu neyse buna göre müşteriye «ücretsiz ürün» gibi bazı promosyonlar verilebilir.
2 Şifre[PIN] ile Promosyon Yönetimi Avantajları Dijital aktivite mecraları kullanılır,gerçek satış noktalarından ürün hediyesi verilir. Marka ve market Kolay, Hızlı kampanyalar başlatılır. Kampanya Kurgusunun Hazırlanması ve Başlatılması Diğer Kampanya Modellerine Göre Daha Az Zaman Alır. Ürünlerin Özel Olarak Üretilmesi ve Stoklanmasına Gerek Duyulmaz. Kargo maliyeti yoktur. Markanın kendisi promosyon olabilir, başka marka, hediye çeki çözümüne gerek kalmaz. Müşteri istenilen zincir veya onun mağazalarına yönlendirilebilir. Kampanya katılım, kupon, koçan gibi kampanya kontrol araçlarına gerek kalmaz. Promosyon süistimalini ortadan kaldırır. PIN’ler ŞİFRE’ler elektronik ortamda kontrol edilir, kimin promosyona katıldığı excel raporlar ile izlenir. Kasa üzerinden alınan GSM numarası ile promosyonun aktiviteye katılan m yoksa bir yakını tarafından mı kullanıldığı takip edilir. Böylece, yeni GSM numaraları ayrıca pazarlama aktivitelerine davet edilebilir. İstenirse, dijital medyada verilen promosyon PIN’i tüketicinin print alabileceği şekilde tasarlanıp SMS maliyetleri sıfırlanabilir.
Yapılmış Kampanyalar OTS Platformu Kampanya Modülü henüz çok yeni ve GSM Operatörleri kendi kampanyalarını yapmaya başladılar . Yapılan kampanyaların katılım oranları ise benzer kampanyalardan oldukça yüksek.
MMS Kampanyası - Avea Çoklu yerde, ürün satışına Şubat-2012 Çözümümüz: UCZ, Carrefour ve A101 mağazalarında 20TL ve üzeri Sanal TL yükleyenler, yazarkasa bilgi fişi üzerindeki şifreyi SMS ile XXXX kısa numarasına gönderir ve 50 MMS hediyesini hemen kullanmaya başlayabilir. Markalar Avea Mecralar UCZ, Carrefour ve A101 Konu Marka memnuniyetini arttırmak Hedef Kitle 15-30 yaş grubu Sonuçlar Avea, düşük maliyetli, kolay kurguladığı bir mobil kampanyaya imza attı. Redemption Rate % 7,08 Çoklu yerde, ürün satışına bariyerli kampanya örneği
Vodafone ile Hediye Konuşma Mayıs-2012 Çözümümüz: Zincir perakende mağazadan Sanal TL satın alan müşteri, 5 TL daha fazla yüklemesi durumunda hediye konuşma kazanacağı konusunda bilgilendirilir. Ödeme sonunda aldığı bilgi fişindeki şifreyi kullanarak, ister kendisi ister şifreyi kullanan herhangi biri, hediye konuşma hakkı elde eder. Markalar Vodafone Mecralar Zincir Mağazalar Konu Vodafone müşterilerine hediye konuşma kampanyası yapılması Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Zincir mağaza ve Sanal TL satışları kampanya ile arttırıldı. Redemption Rate % 10 Koşullu Kampanya Örneği
Avea – Yaşam Paketi Koşullu ve Servis Kullanım Hediyesi Mayıs-2013 Çözümümüz: A101’den, Sanal TL alışverişi yapan Avea’lılara SMS kananlıyla kampanyaya katılmak isteyip istemedikleri sorulur.İsteyenler 2 hafta boyunca yaşam paketinden ücretsiz yararlanır. Markalar Avea Mecralar A101 Konu A101’den Sanal TL satın alan Avea’lılara yaşam paketi (SMS haber servisleri) hediye edilmesi Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Avea sms servisleri kullanımı daha geniş bir kitleye ulaştı Redemption Rate % 8 Koşullu ve Servis Kullanım Hediyesi
Vodafone Hediye Dk/Data/SMS Temmuz -2012 Çözümümüz: Zincir mağazadan, TL yükleyen Vodafone müşterisine hediye mobil promosyonlar yüklenir. Markalar Vodafone Mecralar Zincir Mağazalar Konu Vodafone müşterilerine promosyon paketi dağıtılması Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Geniş kitlelere ulaşarak, Data kullanımını yaygınlaştırma stratejisi için önemli bir kazanım elde etti . Redemption Rate % 10,53 Herkese Anında Promosyon Örneği
Vodafone Hediye Dk / Data / SMS Ocak-2012 Çözümümüz: Türkiye’nin 40 ilinde 100’lerce mağazası bulunan A101’de 20 TL ve üstü SANAL TL yüklemesi yapan tüm müşteriler, yazarkasadan çıkan bilgi fişinde yer alan promosyon şifresini kazanır. Kendisi veya bir yakını, bu şifreyi XXXX kısa numarasına göndererek, data hediyesini aktive eder. Markalar Avea Mecralar A101 Konu Avea, müşterilerine hediye data kullandırma kampanyası yapılması Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Düşük-Orta gelir grubunda yer alan ve Anadolu’nun dört yanındaki tüketiciler data kullanımı ile tanıştı. Redemption Rate % 16,53 Koşullu ve İnternet Hediyesi Örneği
Sütaş Hediye Data Kampanyası Haziran-2013 Çözümümüz: Carrefour’dan tek seferde 4’lü Sütaş Tatlım satın alan müşteriye, alışveriş bitiminde yazarkasadan hediye data paketi yüklenir. Markalar Sütaş, Vodafone Mecralar Carrefour Konu Carrefour’lardan Sütaş Tatlım ürünleri alan Vodafone’lulara data hediye edilmesi Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Sütaş Tatlım satışları ve müşteri memnuniyetinde artış yakalandı. Redemption Rate % 9 Koşullu ve İnternet Hediyesi Örneği
Gençturkcell Playstation İndirimi Temmuz -2012 Çözümümüz: Gençturkcell müşterileri, cep telefonlarından, SMS ile gençturkcell indirim PIN’i isterler. PIN’i alışveriş sırasında kasıyere verir ve indirim kullanırlar. Markalar Gençturkcell, Playstation Mecralar Carrefour Konu Gençturkcell müşterilerine Playstation indirim kampanyası yapılması Hedef Kitle 15-30 yaş grubu Sonuçlar Gençturkcell müşteri memnuniyeti arttırıldı ve Carrefour’lardaki Playstation satışları arttırıldı Redemption Rate % 5 Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek
Coca Cola BP Kampanyası Mart-2013 Çözümümüz: Müşteri, BP istasyonlarından, alışveriş karşılığında, hediye kuponu alır, Carrefour’a gelir. Ödeme yaparken, kasıyer kuponu okutur ve ardından Cola ürünü geçirilir, indirim uygulanır. Markalar Coca Cola, BP Mecralar Carrefour Konu Coca Cola’ya üretim bandı maliyeti olmayan kampanya geliştirilmesi Hedef Kitle 18-55+ yaş grubu Sonuçlar Marka memnuniyetini arttırıcı bir kampanya gerçekleşti Redemption Rate % 0,1 Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek
Visa – 30 TL İndirim Kampanyası Ekim-Kasım-2013 Çözümümüz: Carrefour mağazalarından alışveriş yapan Visa müşterisi, 3 defa 50 TL ve üstü alışveriş yaptığında, müşteriye SMS ile indirim PIN’i gönderildi. Müşteri bu PIN’i kullanarak, dilediği Carrefour mağazasından 30 TL indirim hakkını kullandı. Markalar Visa Mecralar Carrefour Konu Carrefour mağazalarından, 3 kez 50 TL ve üzeri alışveriş yapanlara indirim hediye edilir. Hedef Kitle 30-55+ yaş grubu Sonuçlar Visa müşteri memnuniyetini arttırırken, cirosunu da arttırmış oldu. Redemption Rate % 15 Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek
Sosyal Sorumluluk Örneği A101 – Kızılay Bağışı Ağustos-2013 Çözümümüz: A101 mağazasından, alışveriş yapan müşteri isterse, Kızılay’a bağış yapabildi. Kızılay, Türkiye’nin 81 ilinde kolaylıkla bağış topladı. Markalar Türk Kızılayı Mecralar A101 Konu A101 81 ildeki mağazalarından, yazarkasaları üzerinden Kızılay bağışı toplar Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Kızılay müşteri memnuniyeti ve bağış rakamlarında artış yakalandı. Redemption Rate ……… BAĞIŞ Sosyal Sorumluluk Örneği
Verilen PİN’lerin e-ticaret sitesinde kullanılmasına PEPSİ – Trendyol Mart-2014 Markalar Pepsi - Trendyol Mecralar Carrefour Konu Carrefour mağazalarından, herhangi bir Pepsi alana trendyol.com’da 50tl ve üzeri alışverişlerinde 10tl indirim Hedef Kitle 15-55+ yaş grubu Sonuçlar Redemption Rate Çözümümüz: Carrefour mağazalarından herhangi bir Pepsi alışverişi yapan müşterilere kasada bilgi fişi aracılığı ile PIN verildi. Müşteri bu PIN’i kullanarak, trendyol.com’dan yaptığı 50TL ve üzeri alışverişlerde 10TL indirim hakkını kullandı. Verilen PİN’lerin e-ticaret sitesinde kullanılmasına örnek
OTS Platform Sonuç Tüm yapı OTS tarafındaki yazılım ile yönetilir. Alınan bilginin doğrulaması, değerlendirilmesi, sınıflandırılması, dış dünya ile ilişkilendirilmesi ( Operatörlerin TL Satışı, MVNO ürünleri satışı vb ) işlem kontrollerinin yapılması (hem anlık hem batch olarak) sağlayan yazakasalar ve operasyon Mobiliva OTS Platformu tarafından yapılır. Bilgi fişlerinin tasarlanması, basılması ve bir çok fonksiyon modüller ve katman yapısındaki bir mimari ile gerçekleşir. Raporlama bunlara bağlı olarak çalıştırılır. Raporlama esnek ve ihtiyaca özel yapılır. Mobiliva OTS yapısı ile kod geliştirmeye gerek yoktur. Mobiliva OTS
Teşekkürler mobiliva@mobiliva.com Onlarca parakende zinciri ile görüşmeler devam ediyor.