METAFOR Metafor : Gerçeğin alternatif kavramlarla ifade edilmesidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bil-Tek Bil-Tek Nur ERGÜL Nuray Doğan KARABAYIR KARACA Mahmut DALKIRAN
Advertisements

BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
MADDENİN ÖZELLİKLERİ Yunus Emre KARAKUŞ Fen ve Teknoloji.
Mimaride kimlik.
8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
MANTIK Mantığın Konusu.
ALARMLI PENCERE Hazırlayan: Meral Yağan Sınıf: 8/A No: 132.
KENTSEL TASARIM KOORDİNE VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
OLAY ve OLAYLARIN ÇOK BOYUTLULUĞU OLGU ve GÖRÜŞ KAVRAM GENELLEME
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
KapalI FonksİyonlarIn Türevİ
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
DEKONSTRÜKTİVİZM Postmodernizme karşı ortaya çıkmıştır. Postmodernizmin “herkesce anlaşılabilir” olma çabasına karşıt olarak “anlaşılmaz,çok az bir kesim.
AĞIR VE YOĞUN KAVRAMLARI
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
İLETİŞİM METİNLERİ ÇÖZÜMLEMELERİ II
AY DEDE.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Mert Güller - İTÜ │ Çevre Mühendisliği Ayşe Dilara Sur - Galatasaray Üniversitesi │ İşletme Z. Esra Oktay - MSGSÜ │ Mimarlık Cansu Üstündağ - İTÜ │ Çevre.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Biçimin elemanları ve ilişkileri
SPACE SYNTAX MEKAN DİZİNİ
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
Kuhn ve Bilimsel Devrimler
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
MÜLKİYELİLERİN YIKIMINI DURDURALIM YÜKSEL'DE KENTSEL DÖNÜŞÜME HAYIR! 15 YIL MÜLKİYE KİMİN OLACAK? KONUR ve YÜKSEL'E KİM SAHİP ÇIKACAK?
KONU : BU OKUL HEPİMİZİN
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
CEBİRSEL İFADELER.
“DE “EKİ İLE “DE” BAĞLACININ YAZILIŞI.
Sunuş Sıralaması Tezin Konusu, Amacı, Hipotezleri ve Yöntemi
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
GERİ KAZANIM NEDİR 1.  Kaynağında Azaltmaktır  Tekrar Kullanabilmektir  Geri Kazanmaktır Geri.
Anlamlandırma.
İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ.
EMRE ÜZÜMCÜOĞLU 7/C 2871 BİLGİ BANKASI
HANS HOLLEIN KÜBRA ÖZDEN İÇT-2.
Uzunluğu, genişliği, derinliği olan ve bu ne­denlerle evrende yer kaplayan şeye cisim de­nir. Başka bir ifadeyle bir yer kaplayan, aynı zamanda kütlesi.
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HUKUK VE ADALET Hukuk Nedir? Adalet Nedir? Hukukun Ve Adaletin Önemi
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
Kendini Gerçekleştirme
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
DÜNYA’MIZIN YAPISINI TANIYALIM
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ÇALIŞMALARI
MEDYA VE ÇOCUK
İmge Bağlantılı Semboller:PİKTOGRAMLAR
DEKONSTRÜKTİVİZM.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
ÇEVRE KAVRAMI 1. Çevre, bugünkü anlamıyla bir çok dilde yeni bir terimdir. Yakla ş ık 50 yıl önce üretilen bu yeni sözcükler dünyanın büyük bir bölümü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
Sunum transkripti:

METAFOR Metafor : Gerçeğin alternatif kavramlarla ifade edilmesidir.

Mimarlık, tasarım ve reklam dünyası metaforlarla çalışır; yani kendi ürününü gerekçelendirmek için bir şeyler başka bir şeylere benzetilir, farklı alanlardan kavramlar alınır, çaprazlanır, çarpıtılır, yeni ve melez kavramlar ve anlamlar üretilir.

Mimarlıktan bir metafor: 'Adalet sarayı’ Mimarlıktan bir metafor: 'Adalet sarayı’. Hukuk devleti, yargının bağımsızlığı gibi kavramlar bir hukuk devletinin ve demokrasinin temel olgularıdır. Ama nedense bu olguların mekansal karşılıklarına bir monarşi kavramı olan 'saray’ adını veriyoruz. Üstelik bu tür yapılar irilikleri, ölçekleri ile adaleti sağlayan değil insanları ezen nitelikte

Avrupa Adalet Sarayı - Mecidiyeköy

Ülkemizdeki pek çok adalet sarayının yine ölçeği, monolitik kütlesi, sağır yüzeyleri, cephelerindeki küçük ve sürekli pencereleri ile birer hapishaneyi andırmaları da diğer bir etkendir.

Zaha Hadid ve ekibinin tasarladığı Kartal Alt Merkez ve Kartal-Pendik Kıyı Kesimi Kentsel Dönüşüm Projesi

Zaha Hadid ’in ortaya koyduğu tasarım bir kurgu bilim çizgi romanını andırıyor.Önce ona, sonra mimarlığa yüklenen inşa etmek, kullanmak, hatta ticari değer taşımak gibi ikincil anlamlara gönderme yapıyor. Bu nedenle bu tür tasarımlar inşa etme terimleri ile değil, ancak edebi terimlerle ifade edilebilir.

Bu tasarımlar mimarlığın nesnesiyle özdeşleşmesini sağlayan her türlü temsili opaklaştırma işlevi görebilir. Yani herkesin bildiğini, gördüğünü zannettiği hayali nesnelerine değil, kendilerine gönderme yapabilir. Bu da inşa etmek olarak algılanan mimarlığın bir metafor olduğunu bize gösterir.

Peter Zumthor Peter Zumthor'un İsviçre'nin Chur kentinde gerçekleştirdiği Yaşlılar Evi/House for the elderly Seçilen malzemeler, yaşlı olma halinin imgesine yönelen metaforik bir kavrayışı örnekliyor. Yüzeylerde kullanılan traverten ve doğramalarda kullanılan ahşap. Traverten yüzeyin kendi özelliğindeki delikler, ahşabın tabakaları ve bunların hava koşullarıyla renk değiştirmesi (weathering) yaşlanan cildin durumlarına dair metaforlar

Yaşlılar Evi/House

Yaşlılar Evi/House

Kaynaklar http://v3.arkitera.com http://www.mekanar.com http://www.scribd.com http://www.mimarlikforumu.com

Yunus Emre Akçalı(201110304057) İbrahim Öztürk(201110403056)