Kalite Çerçevesinin Etkili Kullanımı Dr Marleen Collins.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
HAB İ TAT KALKINMA VE YÖNET İŞİ M DERNE Ğİ Öztopuz Cad. Okul Yolu Sok. No:13 Ulus Mah. Ortaköy Be ş ikta ş İ stanbul Tel: / 15
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ARAŞTIRMA - UYGULAMA MERKEZİ BİLGİ SİSTEMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
DAVUTLAR ŞÜKUFE CEMAL ÖZBAŞ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
İçermeci Eğitim Zara Todd. Hakkımda 29 yaşındayım ve İngiltere, Londra’danım.. Genç engelli kişilerin kendi haklarını nasıl savundukları üzerine doktora.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Sunum transkripti:

Kalite Çerçevesinin Etkili Kullanımı Dr Marleen Collins

Özgeçmişim yılları arasında Kuzey İrlanda’da Eğitim ve Öğretim Denetleme Kurulu üyesiydim. I yılları arasında Erken Yaş Grubunun (0-6) yönetici müfettişiydim. Eğitim Bakanlığı adında Özel Eğitim İhtiyaçları ve Kaynaştırma dergisini yönettim. Ayrıca, son birkaç yıldır ‘öğrenmeyi öğrenme’ erken yaş stratejisi gelişimi konusunda Eğitim Bölümü’nden sorumluyum.

Özgeçmişim (devam) Küçük çocuklar için çalışan Early Years kuruluşu Mart 2013’te Program Uygulama, Eğitim ve Değerlendirme müdürü olarak katıldım. Early Years Kuzey İrlanda’da 0-12 yaşlarındaki çocuklar ve aileleri konusunda lider bir kuruluştur. Early Years, tüm çocuklar için yüksek kaliteli erken yaş hizmetlerinin gelişini hızlandımrak amacıyla toplumla, gönüllü, bağımsız ve meşru sektörlerle ortaklık içinde çalışmaya kendini adamış bir kuruluştur.

Kuzey İrlanda’da 3 yaş grubu okul öncesi eğitiminin geçmişi 1998’den önce az sayıda çocuk anaokuluna ya da ilköğretim okullarına bağlı yuvalara gidiyordu. Kuzey İrlanda’da 1998’den sonra tüm okul öncesi dönemindeki çocuklara bir okul öncesi eğitim veren kuruma gitme hakkı verildi. Ancak, özel ve gönüllü okul öncesi ortamlarında fon yardımıyla kurulanları kapsayacak kadar anaokulu ve bakım üniteleri yaygınlaştırılmamıştı.

Okul öncesini yaygınlaştırma programının sonucu olarak: Bugün (2013) Kuzey İrlanda’da 700 merkezde 3 yaş grubu çocukların %92’si okul öncesi eğitimden yararlanabilmekte Anaokulu Yuva Gönüllü ve özel merkezler Tüm anaokulları ve yuvalar kalifiye öğretmenler tarafından işletilmektedir. An itibariyle gönüllü ve özel merkezlerin %37’si üniversite mezunları tarafından yürütülmektedir.

Kuzey İrlanda Okul Öncesi Müfredatı Fon verilen okul öncesi kurumların hepsinin (Anaokulu, yuva, özel ve gönüllü merkezler) ‘Okul Öncesi Eğitim için Müfredat rehberine uyan bir müfredat sunması beklenmektedir. Müfredattaki 6 Alan: - Sanat; - Dil Gelişimi; - Erken Matematik Deneyimleri; - Bireysel, Duygusal ve Sosyal Gelişim; - Fiziksel Gelişme ve Hareket; - Etrafımızdaki Dünya.

Eğitim ve Yetiştirme Denetleme Kurulu Tarafından Gelişimi İzleme ve Değerlendirme 700 okul öncesi kurumun her biri maksimum 6-7 yılda bir Eğitim ve Öğretim Denetleme Kurulu müfettişleri tarafından resmi olarak teftiş edilmektedir. Örneğin 2010 ve 2012 yılları arasında aşağıda belirtilen sayıda teftiş gerçekleştirilmiştir: - Anaokulları 28 - Yuvalar50 - Gönüllü ve özel merkezler 113

Her teftişin sonunda, müfettişler üst yönetim üyelerine ve liderine ulaştıkları sonucu sözlü olarak bildirirler. Bu noktada, aşağıdaki kriterlere bağlı olarak 6 ölçekten birini uygun görürler: - çocukların başarıları ve standartları; - öğrenme ve öğretemnin sağlanıp sağlanmadığı; - liderlik ve yönetim - Okul öncesi ortamının genel yararlılığı

Puanlama şu şekildedir: Mükemmel Çok iyi İyi Yeterli Eksik Yetersiz

Müfettişler tarafından bir rapor hazırlanır ve Eğitim ve Öğretim Denetleme Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanır. ‘Yeterli’ veya daha düşük olarak değerlendirilen tüm okul öncesi kurumları takip eden yıl içerisinde tekrar teftiş edilir ve 2012 yılları arasında bu tarz devam teftişleri 22 kez gerçekleştirilmiştir.

Örnek: 4 yıllık bir süreç ( ) boyunca tüm okul öncesi eğitim kurumlarında yapılan teftiş bilgilerinin karşılaştırılması Genel Etkililik

Baş Müfettiş Raporunun okul öncesine ilişkin temel bulguları ( ) Güçlü yönler şunlardır: Teftiş edilen okul öncesi kurumların %80’ninin başarıları ve standartları iyi ya da daha iyi. Gönüllü ve özel kurumların genel yararlılığı gelişme içerisinde. Şunlara ihtiyaç vardır: Teftiş edilen kurumların %30’unda liderliğin ve yönetimin geliştirilmesine Yüksek kaliteli bir okul öncesi eğitimi sunmak için çalışanların becerilerinin gelişmeye devam etmesine

Burada sorulması gereken şudur: Sadece dış bir kurum tarafından yapılan teftiş sektördeki standartları yükseltiyor mu?

Dış kurum tarafından yapılan teftişin yararları Yargıların istikrarı. Bir kurumdan belli bir süre boyunca görülen gelişmenin kanıtını gözler önüne serer. Sektör içerisinde karşılaştırmalara olanak verir. Sektörün belli bir zaman süreci içerisinde izlenmesine olanak verir. Gelişmenin ana alanlarının ve gereken eylemlerin belirlenmesini sağlar.

Süreç mi, program mı ??? Pek çok çalışan dış güç tarafından yapılan teftişi bir dahaki sefere kadar unutulacak düzensiz bir olay olarak görür. Pek çok lider ve yönetici hayal kırıklığına uğrar çünkü bulunduklarına inandıkları noktayla, müfettişlerin kurum hakkında düşündükleri arasında gözle görülür bir fark vardır. Peki neden böyle bir durum baş göstermektedir?

Ortak Gösterge İhtiyacı Dış teftiş sırasında (olay); ve İç ve sürekli bireysel değerlendirme sırasında tartışmalar yaratman(süreç).

Yapılması gereken… Devamlı ve etkili bireysel değerlendirme sürecinin geliştirilmesinde ve uygulanmasında herkesin kapasitesinin arttırılması gerekir.