ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRENME STİLLERİ.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Programlı Öğretim.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi Planlama ve Değerlendirme Yazar;Şeref TAN Sunuyu Hazırlayanlar ;Nil ERTEKİN, 2005 Slaytları Yeniden Düzenleyen; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız

ÖĞRETİM KURAM VE MODELLERİ CARROLL’ın Okullarda öğrenme modeli: Eğer okulda öğrencilere başarılı ve tatmin edici bir düzeyde öğrenme deneyimi isteniyorsa öğretim stratejileri ve değerlendirme kurallarında olduğu kadar öğrencilerin tutumlarında, öğretmende ve yöneticilerde önemli değişiklikler mutlaka yapılmalıdır. Carroll, modelin öğelerini zaman kavramıyla açıklar. Herkes belli bir konuyu öğrenmede ihtiyaç duyduğu zamanı o konuyu öğrenmeye ayırsa, yeterli öğrenme düzeyine ulaşır.Okulda öğrenme modelinin 5 öğesi vardır.

1)Yetenek: Öğrenilecek bir malzemenin tam öğrenilmesi için, öğrenen kişinin ihtiyaç duyduğu zaman miktarı olarak tanımlamaktadır.

2) Öğretimin kalitesi: Öğretimin kalitesini, sununun, açıklamanın ve öğrenilecek içeriğin düzenlenmesinin, öğretimin verildiği öğrenci grubu için en uygun duruma yaklaşma derecesi olarak tanımlar.

3) Öğretimi Anlama Yeteneği: Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kast edilmektedir.Herhangi bir konunun anlaşılması için ana temel teşkil eden konular önceden verilmelidir. Öğrencilerin anlama yetenekleri açısından farklılıklarının öğrenme düzeylerine olumsuz etkilerini gidermek için 2-3 kişiden oluşan grup çalışması, tutor yardımı, destekleyici nitelikte alternatif ders kitapları, öğretimde görsel öğelerin kullanımının arttırılması ve bireysel öğretim programlarından yararlanmak gerekir.

4) Sebat: Carroll sebatı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır. 5) Öğrenmeye verilen süre: Okulda derslerin öğretimine ayrılan süre tüm grup içindir ve sabit bir süredir. Bu süre bazı öğrenciler için az bazıları için fazla gelebilir.

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ: Blom’un tam öğrenme stratejisinde,öğretim verilecek grupla ilgili bazı ön hazırlıkların yapılması, öğretim sürecinin nasıl yapılacağının geliştirilmesi ve bazı çıktıların değerlendirilmesi gerekir. Bloom‘a göre okulda öğrenmede can alıcı bir öneme sahip olan 3 değişken vardır; 1) Öğretilmesi hedef alınan becerilerin öğrenilmesi için gerekli ön öğrenmelerin önceden gerçekleşmiş olma derecesi, 2) Öğrencilerin kendini öğrenmeye vermiş ye da sürece katılmış bir duruma getirilme derecesi, 3) Öğretimin uygulamaya dönüşen hali ile öğrenci ihtiyaçlarına uygunluk derecesi.

GARDNER’İN ÖĞRETİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI Gardner zekayı “bir veya daha fazla kültürel yapıda değeri olan bir ürüne şekil verme yada problemleri çözme yeteneğidir.Gardner’in ortaya koyduğu çoklu zeka kuramı zekayı 8 alana ayrılmaktadır.

1) Dil zekası: Bir dili kullanabilme yeteneğidir. O dilde okuyabilme, yazabilme, konuşabilme, dinleyebilme gibi becerilerle yeteneği ifade eder.

2) Mantık-Mekanik zeka: Sayısal ve akıl yürütme becerileri ile ilgili zeka alanıdır.Sayısal ve mantıksal karmaşık ilişkileri kavrama ve soyut problemler yeteneği gerektirir.

3) Görsel-Uzamsal zeka: Bu zeka alanı görselleştirilmiş nesneleri doğru olarak algılayabilme ve yeni görsel yaşantılar oluşturabilme becerisidir.

4) Müziksel zeka: Müzikle ilgili becerilerin gelişmiş olmasıdır.Müzik, ses perdesi veya uzunluğu, ritim ve ton öğelerini kullanarak konuşulan bir dil olarak tanımlanır.

5) Bedensel-Kinestetik zeka: Bedenin psikomotor becerilerin icrasında çok etkili bir şekilde kullanabilme becerisinin gelişmiş olduğu zeka türüdür.

6) Sosyal zeka: Sosyal ilişkileri iyi kavranması ve sosyal ilişki kurma kurma yeteneğinin gelişmiş olmasını gerektiren bir zeka türüdür.

7) Özedönük zeka: Kişinin kendisine yönelik algılarıyla ilgilidir. Kişinin kendini tanıması ve kendini geliştirmeye yönelik yatırımlarda bulunabilmesine yönelik bir zeka türüdür.

8) Doğacı zeka: Doğal çevreyi tanıyabilme ve anlayabilme yeteneğinin gelişmiş olduğu zeka türüdür.