Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretmen Nitelikleri Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Kullanılan Teknikler (1)
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SUNU YAPIYORUM Hazırlayan:Merve Özdemir
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Konu Başlıkları Hedef Nedir? Eğitimde Hedefler Hedefler Hedef Türleri Hedef Kaynakları Hedef Alanları Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri) Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Hedefler: Hedef Kaynakları Hedef Kaynakları (İncelenecek Alanlar) Toplumun İhtiyaçları Bireyin Özellikleri Konu Alanının Özellikleri Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Hedef Kaynakları-2 Bir programın geliştirilmesi sürecinde öncelikle “Aday Hedefler” saptanır. Aday hedefler ilk belirlenecek hedeflerdir. Bu hedefler bir komisyon tarafından hazırlanır. Bu hedefler saptanmadan önce: Toplumun ihtiyaçları Bireyin özellikleri/ihtiyaçları ve Konu alanının özellikleri incelenmelidir. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Hedef Kaynakları-3 Toplum: Hedef belirlerken önce toplum incelenmeli. Öncelikle toplumun bireyden bekledikleri incelenir. Kültürel özellikler, toplumun ihtiyaçları, ekonomik yapılar (toplumun bireye sağladığı olanaklar), bireyin toplumda karşılaşacağı güçlükler incelenerek hedeflerin belirlenmesinde yol gösterici olarak kullanılmalı. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Hedefler ve Toplumun İhtiyaçları Hedefler belirlenirken öncelikle toplumun hangi nitelikleri taşıyan bireylere ihtiyacının olduğu sorusu sorulur. Bu soruya verilen yanıtlar doğrultusunda eğitim programlarında değişiklikler yapılır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Hedef Kaynakları-4 Birey: Bireysel farklılıklar, bireyin sahip olduğu özellikler, bireyin ilgisi, zekâsı, bilgisi, sahip olduğu ön öğrenmeler incelenir. Ortak özellikler göz önünde bulundurularak hedefler belirlenir. (Herkese ayrı ayrı eğitim düşünülemez). Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Toplumsal Yaşam ve Bireylerin İhtiyaçları Toplumsal yaşamdaki değişimler bireylerin ihtiyaçlarında da değişmelere yol açmaktadır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Hedef Kaynakları-5 Konu Alanı: Temel özellikler, ana fikirler, olgular belirlenir. Hedeflere bu üç boyut kaynaklık eder. Bütün bunlar bireylere gereksiz bilgi vermemek için yapılmaktadır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Kaynakça Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE

Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE Teşekkürler!!!  Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE