ÇANKAYA İMKB TURİZM ve OTELCİLİK ANADOLU MESLEK LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
T Ü R K E Ğ İ T İ M S İ S T E M İ ve O K U L Y Ö N E T İ Mİ.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Aşağıdaki hangisi klasik kuramcılar arasında yazarlardan yer almaz
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yeni Pazarlama Teknikleri
2. YÖNETİMDE NEOKLASİK (İNSAN İLİŞKİLERİ) YAKLAŞIMI
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
TEST – 1.
İŞLETMELERDE İFLAS.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Örgütsel Davranış ve Çağdaş Yaklaşımlar
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Pazarlama Giriş 1 1.
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
MODERN YÖNETİM DÜŞÜNCESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
YÖNETİM VE YÖNETİCİ ÖZELLİKLERİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
İŞLETMELERDE BÜYÜKLÜK VE KAPASİTE
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?
Neo – Klasik Yönetim Teorisi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÖRGÜT VE YÖNETİM KURAMLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL: Durumsallık Teknoloji
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN.
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İşletme kavramı öncesi dönem 1880 öncesi dönemi kapsar.1880 öncesi dönemde yönetim gereken kuruluşların çok az olması, kendi yönetim anlayışlarına göre.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

ÇANKAYA İMKB TURİZM ve OTELCİLİK ANADOLU MESLEK LİSESİ

Bilimsel Çalışmalar Öncesi Dönem: Eski Mısır'da piramitlerin bir esir ordusunun yardımıyla yapılması, büyük bir eşgüdüm eseri ortaya çıkarılmıştır. Piramitlerin taşları millerce uzaktaki aşağı Nil dolaylarındaki taş ocaklarından çıkarılmış ve orada parçalanarak şekillendirilmiştir. Bu büyük eserin sahibi olan Mısırlıların, yönetimin bazı ilkelerini bildikleri kuşkusuzdur. Eski Babil'de Hamurabi Kanunları yönetsel düşünceye ilişkin birçok izleri yansıtır.

Neo Klâsik Kuramcılar Dönemi: 1920'li yıllarda bilimsel ve genel yönetim kuramlarının varsayımlarını denemek üzere ABD'de Chicago kenti yakınlarındaki Hawthorne kasabasında yerleşik bulunan Western elektrik şirketinde yapılan ve uzun yıllar süren çalışmalar sonucunda oluşmuştur. Elton Mayo'nun yürüttüğü bu araştırmaların en önemli sonucu, insan, doğal grup ve doğal liderleri ile insan ilişkilerinin öneminin yönetsel anlayışta önem kazanmasıdır

Çağdaş Yönetim Kuramcılar Dönemi (Sistem Yaklaşımcıları): Klâsik ve Neoklâsik örgüt kuramcılarının üzerinde durmadıkları bir nokta "Sistem Yaklaşımında" vurgulanmaktadır. Bu nokta, formal bir örgütün kuramsal boyutu ile insan boyutu arasındaki uyuşmazlıktır. Barnard 1938 yılında yayınladığı "yöneticinin İşlevleri" adlı eserinde örgüt ve yönetimin ilk çağcıl ve kapsamlı açıklamalarını yapmıştır. Barnard, örgütü bireylerin gereksinimlerini karşılamayı amaçlayan, iş birliğine dayalı etkileşimlerden oluşan dinamik bir toplumsal sistem olarak tanımlamıştır

Yönetim çeşitli bilim dallarınca farklı biçimde tanımlanabilir. Ekonomistlere göre; toprak, sermaye ve emekle birlikte üretim fonksiyonlarından biridir. Siyasal bilimcilere göre; yönetim, bir otorite sistemi olarak kabul edilir. Toplum bilimcilerine göre, bir sınıf ve saygınlık sistemidir.

Hatta yönetim bilimcilerin bile üzerinde anlaştıkları bir tanım vermek oldukça zordur. Klasik yönetim taraftarları yönetimi; para, makine, metod, insan, araç ve gerecin uyumlaştırılması olarak tanımlarken, davranış bilimciler; kararların alınması ve uygulamaya aktarılması diye belirlerler.

Kar ve riski başkalarına ait olmak üzere, mal ve hizmet üretmek için üretim elemanlarını bir araya getiren ve işletmeyi çalıştırma sorumluluğu olan kişidir. Eğer yöneticiler aynı zamanda işletmenin sahibi iseler, kar ve riski de onlara aittir.

-İnsanları tanıma, insan sevgisi ve iletişim kurabilme - Objektif; adil olma - Mantıklı olma, analiz, sentez ve muhakeme (yargı) gücü - Düşüncelerini konulara ve sorunlara odaklaştırabilme ve açık-seçik ifade edebilme - Teknik bilgi ve tecrübe

- Girişken (insiyatif sahibi), dinamik ve azimli olma - Dış görünüşü ile çevrede kabul görme; tertipli ve düzenli olma - İyi bir “satıcı”olma; fikirlerini ikna yoluyla benimsetebilme - Sorumluluk duygusuna sahip olma - Güçlü irade ve kendine güven duygusuna sahip olma

Yönetim ve Organizasyon Genel ÇevreYakın ÇevreÖrgütiçi ÇevreÖrgütsel Etkinlik 1-Sosyo-kültürel 2-Politik 3-Ekonomik 4-Hukuksal 5-Eğitimsel 6-Dış ülke baskıları 7-Ekolojik baskılar 8-Dinsel baskılar 1-Rakipler 2-Müşteriler 3-İşçi kuruluşları 4-İşveren kuruluşları 5-Tedarikçiler 6-Hissedarlar 7-Kamu idaresi 8-Aracı ve bayiler 9-Yakın çevre halkı 1-İşletmenin amaç ve stratejisi 2-İşletmenin büyüklüğü 3-İşletmenin yaşı 4-İşletmenin yönetim biçim ve anlayışı 5-İşletmenin hukuksal biçimi 6-İşletmenin kullandığı teknoloji 7-Örgüt üyelerinin davranışı 8-Örgütün haberleşme yapısı 9-Biçimsel yapı 10-Yetki ve sorumluluk yapısı 11-Uzmanlaşma, standartlaşma derecesi 12-Kontrol sistemi 13-İş akışı 14-İş tatmini 15-Personel morali 16-Örgüt içi çatışma 17-İş kazaları 18-Personel devri 1-Uzun dönemde dengeli karlılık 2-Satışlarda artış 3-Gelirlerde artış ve büyüme 4-Finansal kaynak yaratabilme ve likidite gücü 5-Patent artışı