TIPTA İNSAN BİLİMLERİ. Toplum, hekimden tanı koymada bilgili ve uygulamalarda becerikli olmasının yanında hastasının duygusal gereksinimlerine duyarlı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Heykel HAZIRLAYAN: Beyza Ak.
Advertisements

TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
İYİ HEKİMLİK UYGULAMALARI: Hacettepe Örneği Dr
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
30 Ekim-2 Kasım 2014 ANTALYA, TÜRKIYE
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği Ana Bilim Dalı
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
MESLEKİ YÖNELİM ENVANTERİ
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
İNSAN BİLİMLERİNDE TIP YA DA TIP-KÜLTÜR SANAT: MENDERES DENEYİMİ
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ Anlaşılır Dile Çevirme ve Temel Gereksinimler.
PSİKİYATRİYE GİRİŞ PSİKANALİTİK KURAM.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Varoluşçu eğitim felsefesi
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
Kapsamlı Sağlık Bakımı
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
SANAT EĞİTİMİ.
BBY 156 Bilgi Erişim Dizinleme Dizinleme İrem Soydal ~ Yurdagül Ünal
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
Etik Türleri.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
Öğrenci Dekanlığı Pervin Merdan Öğrenci Dekanı
YETENEK VE İLGİ ALANLARI.
H a s t a H a k l a r ı Y o l c u l u ğ u D r. H ü s e y i n Ç e t i n a l p İ z m i r İ l S a ğ l ı k M ü d ü r l ü ğ ü H a s t a H a k l a r ı İ l K.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
İÇ SINAVI.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
T.C. UŞAK ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
ALAN – DERS SEÇİMİ.
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
Programdan Sorular.
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

TIPTA İNSAN BİLİMLERİ

Toplum, hekimden tanı koymada bilgili ve uygulamalarda becerikli olmasının yanında hastasının duygusal gereksinimlerine duyarlı ve yardımcı olmasını da beklemektedir.

TIPTA İNSAN BİLİMLERİ Hekimlerden beklenen sağlığı neyin etkilediğini, sağlıkta eşitsizliği ve bunun hastalıklara etkisini değerlendirebilen ve hastasını bu yaşantısı içinde kabul eden bir yaklaşımda olmasıdır.

TIPTA İNSAN BİLİMLERİ Burada hastanın ve hekimin olay, kişi ve durumları algılama biçimleri ve kendi imgelemleri etkili olacaktır.

TIPTA İNSAN BİLİMLERİ Tıpta insan bilimleri, insan davranışlarının anlamını irdeleyen ve deneyimlerini kaydeden çalışmaları içerir. İnsanı farklılaştıran ve benzeştiren yaşanmışlıkları açısından onun dünyasını sorgular. Bu çalışmalar tıbba açılan farklı ve özel pencerelerdir.

AMAÇ Hasta için yaşamın anlamını değerlendirebilmek. Hekimlik sanatını anlayabilmek. Hekimin kendisini görebileceği bir ayna oluşturmak. Hekimliğin insani boyutunu kavramak. Genel anlamda tıbbi etkinliği arttırmak.

ÖĞRENİM HEDEFLERİ Bu amaçlara ulaşmada öğrencilerin Anlatım becerilerini geliştirebilmeleri, Tıp metinlerini daha iyi yorumlayabilmeleri, Empati geliştirebilmeleri ve insancıl değerlerle birleştirebilmeleri, Kendi yaratıcılıkları ve içbakışlarını değerlendirme kapasitesi kazanabilmeleri, Ahlaki ve kişilik gelişmelerine katkı yapabilmeleri, Yaratıcı uygulamalara zaman ayırarak yoğun iş yaşamına bir soluk katabilmeleri ve rahatlayabilmeleri hedeflenmektedir.

PROGRAM Hekimlik uygulamaları programı; Dönem I’de: Bireysel ilgiler doğrultusunda ‘Tıp ve Sanat’ başlığında öykü, roman, şiir, müzik, resim, heykel, tiyatro, dans, opera ve sinema üzerine, Dönem II’de: Küçük gruplar şeklinde ‘Tıp ve Tarih’ başlığında tarih, inanç, din, hukuk, arkeoloji ve mimari üzerine, Dönem III’de: Küçük gruplar şeklinde ‘Tıp ve İnsan’ başlığında felsefe, sosyoloji, etik, biyoloji, spor, genetik ve teknoloji üzerine araştırmalar.

SONUÇ Araştırmaların her yıl sonunda düzenlenecek öğrenci kongresinde poster ya da sözlü sunum olarak sunulmaları öngörülmektedir.

teşekkürler.