AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Akreditasyon? (YETKİNLİK)
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24 Kalite yönetimi.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Uzaktan Eğitimde Akreditasyon
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
MUHARREM AKMAN KİMYA TEZSİZ AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI (YARARLARI VE SÜREÇLERİ)
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AB VE AKREDİTASYON MUSTAFA ÇÖL
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Toplam Kalite Yönetimi
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Standardizasyon.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
SİCİL PERFORMANS.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI Hazırlayanlar:Dr.Ozan TURAMANLAR Dr.Yaşar SIVACI Danışman:Prof.Dr.Mustafa ERGÜN

TANIM-1 Bir öğretim kurumunun yada öğretim kurumu tarafından uygulanmakta olan herhangi bir programın, ulusal ve/veya uluslararası düzeyde belirli performans standartlarına (kalite,verimlilik,etkinlik vb.) sahip olduğunu ortaya koymayı amaçlayan ve böylece yüksek öğretime talepte bulunanlar ve aynı zamanda kamuoyu nezdinde güven tesis etmeye yönelik bir sistemdir

TANIM-2 Akreditasyon,hem öğretim kurumunun kendi kendini dönemsel olarak değerlendirmesine(kurumsal özdeğerlendirme) hem de öğretim kurumunun kurum- dışı bağımsız akreditasyon ajansları tarafından dönemsel değerlendirilmesine imkan veren bir gönüllü kalite güvence sürecidir Başka bir ifade ile akademik kalitenin iyileştirilmesi,saydamlık ve hesap verme sorumluluğunun aracıdır

TEMEL ÖZELLİKLERi-1 Öğretim kurumlarının performans standartları açısından kendi kendilerini değerlendirmelerine ve aynı zamanda bağımsız akreditasyon kuruluşlarınca dış değerlendirme yapılmasına imkan verir Öğretim kurumunun güvenilirliğini ve tanınmasını sağlayan bir sistemdir Kurumun belirli mükemmeliyet standartların sahip olduğunu belgeleyen saygın bir sertifikanın verilmesi sürecidir

TEMEL ÖZELLİKLERi-2 Bir defaya mahsus bir işlem değildir,tam aksine uzun dönemli ve periyodik olarak iç-dış değerlendirmelere dayanır Öğretim kurumunda kalitenin sürekli kalitenin geliştirilmesini amaçlayan bir süreç ve kalite güvencesi sağlayan bir araçtır Ayrıca öğretim kurumunda dürüstlük ve etik standartları yerleştirmeyi amaçlayan bir sistemdir

TEMEL ÖZELLİKLERi-3 Yapılması gönüllü(isteğe bağlı) bir işlemdir,dışarıdan kamusal otoritelerden bu sürece dahil olunması yönünde bir baskı yada zorlama söz konusu değildir Kamusal otoritelerce belirlenen düzenlemelerin aksine hükümet-dışı kontrol mekanizmasının geçerli olduğu bir kendi kendini düzenleme sürecidir

TEMEL ÖZELLİKLERi-4 Bir kurumun belirli standartları karşılaması ve bunları tutarlı bir şekilde sürdürmesidir Akredite edilmiş olan kurum ve programların, önceden tespit edilmiş mükemmeliyet standartlarını karşılayacağını veya bu beklentileri aşacağını garanti eder

AKREDİTASYON TÜRLERİ Kurumsal Akreditasyon Programa Dönük Akreditasyon(Uzmanlaşmaya Yönelik Akreditasyon)

Kurumsal Akreditasyon Kurumsal kaliteyi minimum standartlarda garantilemeyi amaçlayan bir akreditasyon işlemidir Öğretim kurumunun idari,mali ve akademik kapasitesi bir bütün olarak değerlendirilir

Programa Dönük Akreditasyon-1 Öğretim kurumu tarafından uygulanan herhangi bir programın(lisans eğitimi,yüksek lisans eğitimi veya doktora eğitimi) kalite ve mükemmeliyet standartlarına uygun olduğunu ortaya koymayı amaçlayan bir akreditasyon türüdür

Programa Dönük Akreditasyon-2 Sadece belirli bir akademik programı(eğitim,mühendislik,hukuk,işletme vb.) kalite standartları yönünden değerlendirir ve uygunluk sağlandığı taktirde akredite işlemi gerçekleşmiş olur

AKREDİTASYONUN AMAÇLARI-1 Eğitim-öğretim ve araştırmaların niteliğini arttırmak,sistematik bir yaklaşımla sürekli geliştirerek kaliteyi güvence altına almak Öğretim kurumlarının hizmet sunduğu öğrencilere ve tüm paydaşlara eğitim-öğretimin kalitesinin belirli standartlara dayalı olarak yürütüldüğünün güvencesini vermek;öğrencileri ve paydaşları kalitesiz eğitim sunan kurumlar konusunda bilgilendirmek

AKREDİTASYONUN AMAÇLARI-2 Öğretim kurumlarının karşılıklı birbirlerini tanıma sürecini kolaylaştırmak ve hızlandırmak Diplomaların ve ünvanların karşılaştırılabilirliğine yardımcı olmak Öğrenci ve öğretim görevlilerinin kurumlar arasında değişimini kolaylaştırmak

AKREDİTASYONUN AMAÇLARI-3 Mezunların meslek yaşamına girişlerinde temel standartları belirlemek En yüksek standartların garanti edilmesi gerektiğinde bir “mükemmeliyet etiketi” sağlamak ve karşılaştırma yapmayı ve üst düzey işbirliğini kolaylaştırmak Devlet yardımları için öğretim kurumlarının akreditasyon sürecinden geçmiş olmaları koşulunun aranması halinde bu sürecin iyi işlemesine araç olmak

AKREDİTASYONUN AMAÇLARI-4 Sınır ötesi öğretimin giderek yaygınlaştığı bir çağda farklı ülkelerde sürdürülen öğretim kurumları ve programları hakkında hizmete talepte bulunanları bilgilendirmek; bir başka deyişle eksik enformasyon sorununu kısmen ortadan kaldırmak

AKREDİTASYONUN YARARLARI-1 Tanınma ve mükemmeliyet standartlarını sağlayıp sağlamadığı konusunda bilgilendirir Özel sektöre kaliteli insan gücü istihdamı yönünden kolaylık ve güven sağlar Öğretim kurumları arasında kredi transferi işlemleri kolaylaşır Kaliteyi güvence altına alır

AKREDİTASYONUN YARARLARI-2 Öğrenci ve öğretim elemanlarının değişim programlarının uygulanmasını kolaylaştırır Öğretim kurumlarının saygın bir kuruluş tarafından akredite edilmesi veli ve öğretmenlerin okula yönelik güvenini arttırır Yüksek öğretim kurumlarında çalışanlara sorunları ortaya koyma ve çözüm üretme olnağını verir, çalışanların süreçlere katılımını teşvik eder

AKREDİTASYONUN YARARLARI-3 Öğretim kurumlarında kurum içi iletişimi geliştirir Kuruma dışarıdan detaylı ve tarafsız bir değerlendirme imkanı sağlar Kuruma gelecekle ilgili planlama olanağı sağlar Üst yönetime ve idarecilere önceliklerin tespitinde yol gösterir Uluslararası derece ve diplomalar arasında uyum sağlar ve geçerliliğini karşılaştırmayı kolaylaştırır

AKREDİTASYONUN YARARLARI-4 Öğretimin uluslararasılaşmasını ve kültürlerarası işbirliğini sağlar Öğretim kurumlarında mali yönetimin ve bütçe sürecinin iyileştirilmesine olanak sağlar Kurum politikalarının belgelendirilmesini ve prosedürlerin geliştirilmesini teşvik eder Kurumda tutarlı ve kapsamlı uygulamalar yapılmasına yardım eder

AKREDİTASYON SÜRECİ Standartların tesbit edilmesi Özdeğerlendirme ve hazırlık raporu Dışdeğerlendirme-ziyaret ve rapor İzleme Akreditasyon kurumu tarafından kararın verilmesi Periyodik gözden geçirme

STANDARTLARIN TESBİT EDİLMESİ Öğretim kurumu değerlendirmeye imkan verecek mükemmeliyet standartlarını belirler

ÖZDEĞERLENDİRME VE HAZIRLIK RAPORU Akreditasyon sürecine tabi olmak isteyen öğretim kurumu süreç hakkında ön hazırlık çalışmaları yapar,kurum içi özdeğerlendirme faaliyetlerini tamamlar,başarılarını ortaya koyan belgeler ve dökümanlar hazırlanır ve rapor haline getirilir

DIŞ DEĞERLENDİRME-ZİYARET VE RAPOR Akreditasyon kurumunun görevlendirdiği uzman kişiler, ilgili yüksek öğretim kurumunu performans standartları yönünden konumunu ve statüsünü gözden geçirir Buna yerinde yada dış değerlendirme denir Akreditasyon kurumlarında değerlendirme faaliyetleri alanında uzman akademik ve idari personel tarafından gerçekleştirilir

İZLEME Öğretim kurumu belirli bir süre yakın izlemeye alınır ve istenen standartlara uyum sağlayıp sağlamadığı gözlemlenir

AKREDİTASYON KURUMU TARAFINDAN KARARIN VERİLMESİ Önceki adımlar tamamlandıktan sonra, akreditasyon kurumu akreditasyona tabi kurumun mükemmeliyet standartları yönünden statüsünü onaylama veya reddetme kararı verir

PERİYODİK GÖZDEN GEÇİRME Akreditasyon statüsünü alan öğretim kurumu belirli periyotlarla yeniden dış değerlendirmeye tabi tutulur Sürekli izleme ve dış değerlendirmenin amacı akredite edilmiş kurumun gerekli standartları korumasını garanti altına almaktır

AKREDİTASYON SÜRECİNİN İYİ İŞLEMESİ İÇİN Yaygın,anlaşılır ve desteklenen açık bir ulusal standartlar bütününün olması Standartları iyi bilen,ziyaret için belirlenmiş bir protokolü izleyen ve standartlara dayalı olarak adil yargılara varan bir eğitilmiş uzman değerlendiriciler topluluğunun olması Standartlara dayalı olarak kararlar verilmesini sağlayan bir karar oluşturma süreci ve bu süreci işleten bir karar merciinin olması

ÖĞRETİMDE AKREDİTASYON STANDARTLARI ÖĞRENCİLERE YÖNELİK STANDARTLAR EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN AMAÇLARINA YÖNELİK STANDARTLAR PROGRAM ÇIKTILARI VE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK STANDARTLAR ÖĞRETİM KADROSUNUN KALİTESİNE YÖNELİK STANDARTLAR ALTYAPIYA YÖNELİK STANDARTLAR PROGRAM KRİTERLERİ