MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Değerler Eğitimi Özgüven.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
Halk Kütüphaneleri. Halk kütüphaneleri, kadın-erkek, her yaştan her düzeyde ve her meslekten okuyucunun çeşitli konulardaki fikir ürünlerinden ücretsiz.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
Kitle İletişim Araçları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
İletişim Araçları.
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
E-Posta Nedir?.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
Sözlükte "iletişim" ne demek?
GENÇ KIRMIZI 2014 YARIŞMA BRİEFİ
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Modül 5 FACEBOOK.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Modül 5 FACEBOOK. Profil ve gizlilik Gizlilik ayarları Şimdi de Facebook hesabınızın gizliliğini koruma yollarını öğrenelim. Daha önce “Ben kimim” modülünde.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İletişim Bilimine Giriş
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
KÖTÜ AMAÇLI YAZILIMLAR
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
İletişim Araçları.
CLASS DOJO.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Analitik Düşünme Analitik düşünmek  sofistike bir problemi/durumu/konuyu  alt problemlere/durumlara/konulara ayırdıktan sonra her bir alt konunun ana.
Bilgisayarların birbirine bağlanması ve bir ağ oluşturmasının temel amacı veri alışverişi yapabilmekti. Yani bir nevi haberleşmeyi sağlamaktı.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -

Medya Okuryazarı Nasıl Biridir? Medya okuryazarı medya araçlarını tanır. Yani gazete, radyo, televizyon, İnternet, dergi gibi medya araçlarının özelliklerini ve işlevlerini bilir. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Nasıl Biridir? Medya okuryazarı medya araçlarına ulaşır. Yani ihtiyaçlarına en uygun medya aracını belirler. Bunlara nereden ve nasıl ulaşacağını bilir. Medya okuryazarı medya mesajlarını anlar. Yani medya araçlarıyla iletilmek istenen mesajları fark eder ve anlar. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Nasıl Biridir? Medya okuryazarı medya mesajını değerlendirir ve çözümler. Yani medya mesajlarını farklı bilgi kaynakları ve bilgilerle, kendi kültür ve değerleriyle karşılaştırıp çözümler. Eleştirel bir gözle değerlendirip anlamlandırır. Medya okuryazarı iletişim kurar. Yani medya içeriği ile ilgili değerlendirmelerini, hem o içeriği oluşturanlarla hem de başka insanlarla paylaşır. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarlığı Süreci Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Ne Yapar? Çeşitli bilgi kaynakları arasından ihtiyaç duyduğu bilgileri seçer. Medya ve içerik seçiminde tercihler yapabilir. İstediği bilgilere ulaşır. Ulaştığı bilgileri anlar. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Ne Yapar? Elde ettiği bilgilerdeki olumlu-olumsuz, doğru-yanlış, iyi-kötü yönleri tespit eder. Gerçekle gösterilen arasındaki farkı fark eder. Mesajlar karşısında sadece alan değil aynı zamanda veren bir taraf olarak aktif olur. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Ne Yapar? Kendisine sunulan içerikleri eleştirebilir ve onları değiştirebilir. Medyayı gerektiğinde ve gerektiği kadar takip edebilir. Medyanın olumlu ürünlerinden yararlanır. Medyanın olumsuz ürünlerinden korunur. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Ne Yapar? Çevresini olumlu medya ürünlerinden haberdar eder. Çevresini olumsuz medya ürünleri konusunda uyarır. Medyayı olumlu ya da olumsuz ürünleri konusunda denetler ve bu konuda geri bildirimde bulunur. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Olmak Neden Önemli? Neredeyse bir medya çalışanı kadar medyayı takip ediyoruz. O hâlde medyayı neredeyse onlar kadar iyi okuyup yazabilmeliyiz. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Olmak Neden Önemli? Medya okuryazarı İnternet’i kullanarak, mektup göndererek, telefon açarak, e-posta göndererek medya içeriğinin oluşmasında katkıda bulunabilir. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Olmak Neden Önemli? Medya okuryazarı medya konusundaki fikir-lerini aile bireyleriyle paylaştığında herkesin söz konusu mesajlara karşı duyarlılığı artacak-tır. Böylelikle aile bireyleri olumsuz mesaj ve içeriklere karşı bir bilinç kazanacaktır. Olumlu mesaj ve içeriklerin ise etkisi daha güçlü olacaktır. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı

Medya Okuryazarı Olmak Neden Önemli? Medya okuryazarlığı medyanın rolünün toplumda anlaşılmasını sağlarken aynı zamanda demokratik bir toplumda bir vatandaş için gerekli olan araştırma ve kendini ifade etme yeteneklerinin kazanılmasını da sağlar. Medyayı Tanımak – Medya Okuryazarlığı