DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
Advertisements

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
AVRUPA BİRLİĞİ, AB DEĞERLERİ VE AB’DE DEMOKRASİ
Sütçü İmam Üniversitesi
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
Yrd. Doç. Dr. Yaprak Gürsoy İstanbul Bilgi Üniversitesi,
1. PLANLAMA ÇALIŞMALARI PLANIN AMACI : Hazırlanacak kalkınma planları sınırlı doğal kaynaklardan en etkin ve optimal bir biçimde faydalanmayı temin etmek,
AVRUPALI SEÇKİN DESTİNASYONLAR European Destinations Of Excellence (EDEN)
İYİ YÖNETİŞİM.
DOĞAL AFETLER DEPREM Hazırlayan:H.Özden Özdemir
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
SAN-TEZ Bilgilendirme ve Tecrübe Paylaşım Günü
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Korunan Alan Kavramı Doç. Dr. Nilgül KARADENİZ
6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
GELENEKSEL KENT DOKULARININ YENİ GELİŞME ALANLARIYLA BULUŞMASI
TÜRKİYE’DE İLLER BAZINDA BİNA İNŞAATI VERİLERİ YARDIMIYLA GIS ORTAMINDA YAPILAŞMANIN ŞEHİRLERE ETKİSİNİN İNCELENMESİ.
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Kent merkezi planlama ve tasarım ilkeleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
II. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
DÜNYAMIZIN YAPISI (KITALAR)
Karşılaştırmalı Eğitim
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PLANLAMADA YOGUNLUK Kent bilimleri terimleri sözlüğüne göre,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Sunum transkripti:

DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU İ.T.Ü FEN BİLİMLERİ ENSTÜTÜSÜ ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI ŞEHİRSEL TASARIM PROGRAMI “SULTANAHMET AKBIYIK MAHALLESİNDE KORUMA YAKLAŞIMLARININ, POTANSİYELLERİN VE SORUNLARIN İRDELENMESİ” YÜKSEK LİSANS TEZİ 502011452 SİNAN PEHLİVANOĞLU DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU

İÇERİK: I. GİRİŞ II. GENEL TANIMLAR, DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE KORUMA YAKLAŞIMLARI 2.1. Genel Olarak Koruma Kavramı 2.2. Dünyada Koruma Yaklaşımları 2.2.1. Dünyada çevre ve koruma kavramlarının ortaya çıkışı, hedefler ve ilkeler 2.2.2. Dünyada koruma konusunda etkili kuruluşlar 2.2.2.1. Avrupa Konseyi 2.2.2.2. UNESCO 2.2.2.3. ICOMOS 2.2.2.4. ICCROM 2.2.3. Dünya ve Avrupa’da korunacak eser seçimindeki kriterler 2.2.4. Avrupa’da tarihi kent merkezi koruma yaklaşımlarına örnekler ve Türkiye’deki yaklaşımlarla karşılaştırılması

2.3.2. Türkiye’de Dünya Miras Listesi’ne alınan bölgeler 2.3. Türkiye’de Koruma Yaklaşımları 2.3.1. Türkiye’de çevre ve koruma kavramlarının gelişimi, hedefler, ilkeler ve yaklaşımlar 2.3.2. Türkiye’de Dünya Miras Listesi’ne alınan bölgeler 2.3.3. Türkiye’de koruma konusunda yaşanan sorunlar

III. SULTANAHMET AKBIYIK MAHALLESİNDE KORUMA YAKLAŞIMLARININ İRDELENMESİ 3.1. Sultanahmet’in İstanbul ve Tarihi Yarımada İçinde Yeri ve Önemi 3.2. Sultanahmet’in Tarihsel Gelişimi 3.3. Çalışma Alanı Sultanahmet’te Kullanılan Araştırma Yöntemleri 3.4. Fiziksel Analizler 3.2.1. Sultanahmet Akbıyık Mahallesi’nin konumu ve genel özellikleri 3.2.2. Önemli yapılar 3.2.3. Ticaret 3.2.4. Ulaşım 3.2.5. Plan – cephe düzenleri 3.2.6. Bina yapım cinsleri ve bina durumları 3.5. Bölgede Alınmış Önemli Plan Kararları ve Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Kararları

3.6. Sosyal Analizler 3.6.1. Sultanahmet Akbıyık Mahallesi’nde yaşayan halkın toplumsal yapısı 3.6.2. Sultanahmet Akbıyık Mahallesi’nde çalışanların durumu 3.6.3. Sultanahmet Akbıyık Mahallesi’nde yaşayanların ve çalışanların koruma konusuna yaklaşımları 3.7. Sultanahmet Akbıyık Mahallesindeki Potansiyeller ve Sorunlar 3.7.1. Fiziki Açıdan Potansiyeller ve Sorunlar 3.7.2. Plan ve Kurul Kararları Açısından Potansiyeller ve Sorunlar 3.7.3. Sosyal Açıdan Potansiyeller ve Sorunlar IV. SONUÇ VE ÖNERİLER 4.1. Hedef ve Öneriler 4.2. Sonuç

İZLENECEK YOL ŞEMASI KORUMA - KENT KİMLİĞİ TANIMLARININ İRDELENMESI DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE KORUMA YAKLAŞIMLARININ İRDELENMESİ TARİHİ MERKEZ KORUMAYA ÖRNEK OLARAK YURTDIŞINDAN BAZI ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ SULTANAHMET’TE KENT KİMLİĞİ VE KORUMA YAKLAŞIMLARININ İRDELENMESİ FİZİKSEL ANALİZLER SOSYAL ANALİZLER SONUÇ

ÖZET Bu çalışmanın amacı, koruma konusunda dünyada ve Türkiye’deki yaklaşımları irdeleyerek daha sonra Türkiye ve İstanbul’da tarihi ve kültürel açıdan önemli bir yeri olan Sultanahmet’i inceleyip burada koruma konusundaki sorunları saptayarak, tarihi çevre koruma konusunda yaşanan problemlere ışık tutmak ve çözüm konusunda öneriler getirmektir.

Çalışmada önce, koruma kavramı üzerinde durulmuş, daha sonra dünyada koruma konusunda gelişmeler, hedefler ve ilkeler incelenmiştir. Ardından, Türkiye’de koruma konusunda gelişmeler, yapılan çalışmalar ve sorunlar irdelenmiştir. Bu incelemelerden sonra, çalışma alanı olan, İstanbul’un Dünya Miras Listesi’nde yer alan tarihi alanlarının önemli bir parçası Sultanahmet’in incelenmesine geçilmiştir. Sultanahmet Akbıyık Mahallesi’nde koruma konusundaki sorunları belirlemek ve tarihi eserlerin muhafaza edilerek gelecek nesillere ulaşabilmesi için yapılması gerekenleri belirleyebilmek için fiziksel ve sosyal analizler yapılmıştır.

Fiziksel analizler bölgenin fiziksel özelliklerini incelemeye yarayan tespit çalışmalarını, sosyal analizler ise bölgede yaşayan ve çalışanlar ile yapılan anket çalışmalarını içermektedir. Bütün bu analiz çalışmalarından, koruma konusunda Türkiye’de oldukça önemli bir bölge olan Sultanahmet’te de önemli koruma sorunlarının bulunduğu saptanmıştır. En önemli sorun, koruma bilincinin tam olarak yerleşmemesinden dolayı, bakımsızlık veya hatalı kullanım nedeniyle pek çok tarihi eserin zarar görmesidir. Bu konuda çözümler ve öneriler, tez kapsamında yer almaktadır.