 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
9 Kasım 2007 Fuat Öksüz H.Ö. Sabancı Holding A.Ş. Denetim Daire Başkanı Küresel Birikimlerle Ulusal Değerler Yaratmak “Küreselden Ulusala, Ulusaldan Küresele”
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kıyaslama ve URGE Projelerinde Kıyaslamanın Önemi
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
KIYASLAMA BAŞKALARINDAN ÖĞRENMEK. TAMAMLANAN KIYASLAMA GRUP PROJELERİ 1999 – – PERFORMANS YÖNETİMİ 1999 PERFORMANS YÖNETİMİ 2000 MÜŞTERİ.
CAOBISCO Avrupa Çikolata, Bisküvi ve Şekerleme Endüstrileri Derneği FILIPPO CERULLI, Başkan CAOBISCO.
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Süreç Yönetimi.
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha üretim yapabilme ve yapılan kaliteli üretimin dağıtımının etkili bir biçimde idari tecrübeyle sağlanmasını amaçlamaktadır.  EFQM üyelerine bilgi, aktif çözüm ve iş potansiyelini koruma gibi hizmetler vermektedir.

 Biz bir çok seviyelerde çalışma grupları, çeşitli şekillerdeki kalite geliştirme, disiplin ve mükemmellik seviyelerindeki iş sahaları desteğini Avrupa Kalite Ödülünü yönlendirerek prestijimizi tanıtmaktayız.  EFQM kar amaçlı bir üyelik kuruluşu değildir.

 EFQM Avrupa’nın başlıca 14 şirketinin başkanları tarafından 1988 yılında kuruldu. (Bosch, BT, Bull, Ciba-Geigy, Dassault, Electrolux, Olivetti, Sulzer, Philips, Renault, Volswagen, Fiat, KLM, Nestle. )  Bu atılgan idari işgücü şimdi 800 üyeden daha fazlasını oluşturmaktadır.

 Kalite ödüllerinin en eskisi ve tanınmışı Japonya’da 1951 yılında başlatılan “Deming Ödülü”dür. Bunu sırasıyla ABD’da 1988’de “Malcolm Baldridge Ulusal Kalite Ödülü”, Avrupa’da EFQM (Avrupa Büyük Ödülü) izlemiştir.  Ticari mükemmellik için Avrupa Modeli şimdi Avrupa Kalite Birliği olarak geçmektedir. EFQM 1992’ de Avrupa Kalite Ödülü ile ilk kez tanıştı.

 Avrupa Organizasyonlarının gelişim aktivitelerini desteklemek, esas müşteri tatmini, işçi tatmini ve bunların ticari – sosyal çevre sonuçlarını analiz ederek mükemmele ulaşmak.  Avrupa organizasyonları yöneticilerini, Toplam Kalite Yönetiminde rekabetçi avantajlarla dünya çapında desteklemek.

 Bugün dünya çapında 38 ülkeden 800’ ün üzerinde üyemizi temsil etmekteyiz. Üyelerimiz büyük, orta ve küçük çapta ticarethaneler. EFQM’in üyeleri; dünyaca ünlü ve başarılı markalardan oluşan şirketler topluluğudur.  EFQM ayrıca Akademik enstitüleri, Araştırma Enstitüleri, Yönetim Komiteleri, Ulusal Ticari Geliştirme Birliği ve Ulusal Ortaklık Organizasyonlarını da içermektedir.

 EFQM’ in Yönetim Komitesinin yürütme organı 20 organizasyon üyesinden oluşmaktadır. Her biri 4 sene görevde kalacak şekilde seçilir. Aslen 5 yıl görev süresidir fakat 4 sene sonunda dönem oyuna gidilir ve erken seçim yapılır.Yönetim Komitesi başkanı 3 sene için seçilmektedir. Komite senede 2 kez toplanır.

 Komitenin yürütme organı; organizasyonun 20 asil üyesinden oluşmaktadır. Bu üyelerde ticari mükemmellik, toplam kalite ve sorumluluk anlayışı ön plandadır.  Komite EFQM’ in başarısını desteklemek, stratejik yönlendirme, ticari projeler, monitör planları yönlendirme gibi mevzuatları içerir.  Yönetimdeki yürütme organı kendi içinde yılda 4 kez toplanır ve rapor verir.

 Avrupa Kalite Ödülü sürecini yöneten Avrupa Kalite Yönetim Vakfı’nın (EFQM) hedefi Avrupalı kuruluşların sürdürülebilir bir mükemmellikle yönetilmesini sağlayacak toplam kalite yönetimi anlayışının yaygınlaşmasını kolaylaştırarak Avrupa’nın rekabet gücünü yükseltmeye yardımcı olmaktır.  Bu amaçla aralarında Türkiye’nin de bulunduğu çeşitli ülkelerin yöneticileri ve yönetim uzmanları ile birlikte mükemmellik modeli oluşturulmuştur.

 1992 yılından beri kullanılan mükemmellik modeli sadece Avrupa da değil Japonya’dan Avustralya’ya, Hindistan’a ve bir çok ülkede yaygınlaştırılmıştır.  Mükemmellik modeli TKY’nin ya da mükemmellik kültürünün belli başlı boyutlarını tanımlayan, bir yönetim çerçevesini sunar.  Bu modele sektör, büyüklük ya da gelişmişlik düzeyinden bağımsız her tür kurum ve kuruluş uygulayabilir.  Mükemmellik modeli kuruluşlara mükemmelliğe giden yolda nerede olduklarını gösteren, darboğazlarını saptamalarına yardımcı olan ve uygun çözümlerin kullanımını destekleyen pratik bir yönetim aracıdır.

GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK VE ÖĞRENME LİDERLİK %10 SÜREÇLER %14 Çalışanlar %9 Politika ve Strateji %8 İşbirlikleri ve Kaynaklar %9 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar %9 Müşterilerle İlgili Sonuçlar %20 Toplumla İlgili Sonuçlar %6 TEMEL PERFORMAN S SONUÇLARI %15

 EFQM Mükemmellik Modeli, 5’i girdi, 4’ü sonuç kriteri olmak üzere dokuz ana kriterden oluşmaktadır. 9 ana kriter 32 alt kriter ile desteklenmektedir.  Girdi kriterleri kuruluşun yaptığı faaliyetleri içerirken, sonuç kriterleri ise o kuruluşun neler gerçekleştirdiğini göstermektedir.  EFQM Mükemmellik Modeli’nin başarılı bir biçimde uygulanabilmesi ancak Toplam Kalite temel kavramlarının iyi bir şekilde anlaşılmasıyla mümkündür.

 1. Liderlik 1a – Liderler kuruluşun misyon, vizyon ve değerlerini nasıl oluşturmakta ve bir Mükemmellik kültürü doğrultusunda nasıl örnek olmaktadır. 1b – Liderler Kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması, bu sistemin yaşama geçirilmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi çalışmalarında kişisel olarak nasıl rol almaktadırlar. 1c – Liderler müşterilerle, işbirliği yapılan kuruluşlarla ve toplumun temsilcileri ile ilişkileri nasıl yürütmektedir. 1d – Liderler kuruluşun çalışanlarını nasıl motive etmekte, desteklemekte ve tanımaktadırlar. 1e – Liderler kurumsal değişim ihtiyacını nasıl belirler ve değişime öncülük etmektedirler.

2. Politika ve Strateji 2a – Politika ve strateji, paydaşların mevcut durumundaki ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini nasıl temel almaktadır. 2b - Politika ve strateji, performans ölçümü, araştırma, öğrenme ve yaratıcılıkla ilgili çalışmalardan elde edilen bilgileri nasıl temel almaktadır. 2c - Politika ve strateji, nasıl oluşturulmakta, gözden geçirilmekte ve güçlendirilmektedir. 2d - Politika ve stratejinin yayılımı, kilit süreçler çerçevesi içinde nasıl gerçekleştirilmektedir.

 3. Çalışanlar 3a – İnsan kaynakları nasıl planlanmakta, yönetilmekte ve iyileştirilmektedir. 3b – Çalışanların bilgi birikimleri ve yetkinlikleri nasıl belirlenmekte, geliştirilmekte ve sürdürülmektedir. 3c – Çalışanların katılımı ve yetkelendirilmesi nasıl sağlanmaktadır. 3d – Çalışanlar ile kuruluş arasında nasıl bir diyalog söz konusudur. 3e – Çalışanlar nasıl takdir edilmekte, tanınmakta ve gözetilmektedir.

 4. İşbirlikleri ve Kaynaklar 4a – Kuruluş dışı işbirlikleri nasıl yönetilmektedir. 4b – Finansal kaynaklar nasıl yönetilmektedir. 4c – Binalar, donanım ve malzemeler nasıl yönetilmektedir. 4d – Teknoloji nasıl yönetilmektedir. 4e – Bilgi ve bilgi birikimi nasıl yönetilmektedir.

 5. Süreçler 5a – Süreçler sistematik olarak nasıl tasarlanmakta ve yönetilmektedir. 5b – Süreçler, müşterileri ve diğer paydaşları tam olarak tatmin etmek ve onlar için giderek artan bir değer yaratmak amacıyla gerektiğinde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak nasıl iyileştirilmektedir? 5c – Ürün ve hizmetler müşteri gereksinim ve beklentileri temel alınarak nasıl tasarlanmakta ve geliştirilmektedir. 5d – Ürün ve hizmetler nasıl üretilmekte, sunulmakta ve servisi sağlanmaktadır. 5e – Müşteri ilişkileri nasıl yönetilmekte ve geliştirilmektedir.

 6. Müşterilerle ilgili Sonuçlar 6a – Algılama ölçümleri 6b – Performans göstergeleri  7. Çalışanlarla İlgili Sonuçlar 7a - Algılama ölçümleri 7b – Performans göstergeleri

 8. Toplumla İlgili Sonuçlar 8a – Algılama ölçümleri 8b - Performans göstergeleri  9. Temel Performans Sonuçları 9a – Temel performans çıktıları 9b – Temel performans göstergeleri

 Başvuran kuruluşlar toplam 1000 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca her kriterin belirlenmiş bir katsayısı vardır.  Değerlendiriciler kriterleri değerlendirirken puanlandırma sürecini kullanırlar. Girdiler ve sonuçlar için ayrı ayrı boyutlar dikkate alınır

 1996 BRİSA A.Ş.(Büyük Ödül) NETAŞ A.Ş.(Başarı Ödülü)  1997Büyük Ölçekli Kuruluşlar Kategorisi NETAŞ A.Ş.(Başarı Ödülü)  1997 KOBİ Kategorisi BEKSA A.Ş.(Büyük Ödül)  1998 KOBİ Kategorisi BEKO TİCARET (Büyük Ödül)

 2000 Büyük Ölçekli Kuruluşlar Kategorisi ARÇELİK A.Ş.(Başarı Ödül) ECZACIBAŞI VİTRA (Başarı Ödülü)  2003 Operasyonel Birim Kategorisi BOSCH A.Ş. (Büyük Ödül)  2003 Kamu Kategorisinde Avrupa Başarı Kalite Ödülünü İlk Kazanan Kamu Kuruluşu KOCAELİ SANAYİ ODASI almıştır.  1998 yılında Avrupa Kalite Vakfına kabul edilen ilk Türk Üniversitesi SABANCI ÜNİVERSİTESİ olmuştur.