Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
KOŞUL İFADELERİ onbirc.com/133.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
VERİ TABANI ve YÖNETİMİ
RAID Nedir?.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Hikaye Anlatımı.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Yazılım Proje Yönetimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Tasarım Aşamaları.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
VERİTABANI ve YÖNETİMİ
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
HİKAYE ANLATIMI.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
İZİNLİ PAZARLAMA.
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı

Gülşen SERT BTÖ Genel Açıklama Oyun geliştirme takımı büyüdükçe (5’ten 10’a, 10’dan 20’ye, …), oyunun focus’unu devam ettirmek de zorlaşır. Doküman geliştirmek “dizginleri elinizde tutmak” için gereklidir. İyi dokümantasyon, üretim aşamasında da, oyun tasarımının düzenlenmesinde faydalıdır.

Gülşen SERT BTÖ Eğer bir, geliştirme firmasında çalışıyorsanız ya da bir yayıncıysanız, profesyonel bilgisayar oyunlarında dokümantasyon şarttır (ticari olarak gereklidir).

Gülşen SERT BTÖ Oyununuzu Belgelendirin Modern bilgisayar dünyasında tasarım dokümanı, sanat kural kitabı, teknik tasarım dokümanı gibi birçok çeşit doküman vardır. Hepsiyle çalışamayız ama önemli olan ne içerdiklerini bilmek, birbirleriyle olan ilişkilerini anlamaktır.

Gülşen SERT BTÖ Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal) Kavram dokümanları, bir oyun fikrini yayıncıya ya da idarecilere satmak (kabul ettirmek) için yazılırlar. Oyunun pazarda nasıl yer alacağı, bütçe ve geliştirme takvimi, hangi teknolojinin kullanılacağı, oyun için çalışması olası kişilerle ilgili kısa bilgi, gameplay’le ilgili bazı açıklamalar yer alır.

Gülşen SERT BTÖ Oyunun asıl geliştirilme sürecinde çok fazla kullanılmazlar, ama tasarım dokümanı ya da sanat kural kitabı için başlangıç noktası olabilirler. Oyun Teklif Belgesi (Pitch Document, or Proposal)

Gülşen SERT BTÖ Rekabet Analizi Oyunu satmak için kullandığınız diğer bir dokümandır. Genellikle kavram dokümanının kısa bir özetini ile tasarlanmakta olan oyunun benzersiz (unique) özelliklerini içerir. Ayrıca, piyasada var olan oyunların da bir listesi yapılır ve onların da performanslarından bahsedilir (satış rakamları, gözden geçirme ortalamaları gibi). Daha sonra, tasarlanmakta olan oyun ile diğerleri karşılaştırılır.

Gülşen SERT BTÖ Tasarım Dokümanı (Ch.-19) Özellikle büyük takım projelerinde hayati önem teşkil eder, takım elemanlarına yol gösterir. İyi yazılmış bir tasarım dokümanı, eğer tasarım ekibi değişirse yine hayati önem teşkil eder (kalınan yerden devam edebilmek açısından).

Gülşen SERT BTÖ Oyun mekaniğinin detaylarını (örneğin oyuncuların oyun içinde neleri nasıl yapabilecekleri gibi) içerir. Oyunun hikayesinin temel bileşenlerini, farklı düzey ya da dünyalarını içerir. Ayrıca, oyuncunun etkileşim kuracağı farklı karakterlerin, ögelerin ve nesnelerin listesini de içerir. Tasarım Dokümanı

Gülşen SERT BTÖ Teknik tasarım dokümanı gibi değildir yani oyunun kodlarını içermez. Kavram dokümanı gibi değildir yani iş takvimini, bütçeyi ya da diğer proje yönetim bilgilerini içermez. Tasarım Dokümanı

Gülşen SERT BTÖ Akış Şeması (Flowchart) İki önemli kullanım yeri vardır: 1.Oyun dışı mönülerde, oyuncunun nasıl dolaştığını (navigation) izlemektir. Bu oyuna yeni başlamış bir oyuncu ya da kaydettiği oyunu açan oyuncu olabilir. 2.Özellikle düzey tabanlı oyunlarda, oyuncuların oyun içinde hareket ettikleri alanları haritalandırmak için kullanılırlar.

Gülşen SERT BTÖ Hikaye Kural Kitabı Tasarım dokümanında, oyunun hikayesinin bir kısmı bulunabilir ancak oyunun farklı karakterleriyle asıl kompleks hikayesinin ya da evrenin herhangi bir yerinde geçen spesifik hikayesinin bulunacağı yer hikaye kural kitabıdır. Oyunun arka plandaki hikayesinin de işlendiği yerdir. Örn., bir karakteri seslendirecek kişi buradan yararlanır. Böylece oyunun tutarlı olmasını sağlanır.

Gülşen SERT BTÖ Senaryo Eğer oyunun bir hikayesi varsa; oyuncular karakterlerin konuşmalarını duymak ya da sonraki görevleri okumak isteyebilirler. Diyaloglar ya da diyalogların geçtiği yerler oyunun senaryosuna uygun olmalıdır. Eğer oyunda film gibi sahneler varsa, oyunun senaryosu da filme benzemelidir ve diyaloglara odaklanmalıdır.

Gülşen SERT BTÖ Oyunların doğrusal olmayan yapılarından dolayı, senaryoları da film ya da televizyon senaryolarından farklıdır. Oyuncular non- player karakterlerle (NPC) konuştuklarında ya da roll playing game (RPG) ya da macera oyunu oynadıklarında, senaryoların oluşturulmasında IF, THEN, ELSE ya da SWITCH gibi yapılar kullanılır. Senaryo

Gülşen SERT BTÖ Sanat Kural Kitabı Tasarımcı tarafından değil, baş sanatçı tarafından başlıca kavram taslakları ve diğer kaynaklar temel alınarak oluşturulur. Oyunun hikayesi ve karakterleriyle uyumludur. Oyunun tüm detaylarıyla kapsamlı bir şekilde görüldüğü, hissedildiği yani tanıtıldığı yerdir.

Gülşen SERT BTÖ Oyun Ânı Düz yazı şeklinde yazılan ve oyuncunun oyun esnasında ne yaptığını anlatan, oyunla ilgili spesifik detayların verildiği 1-3 sayfalık dokümandır. Oyun geliştirme sürecinin ilk başlarında yazılır. Bu dokümanın fonksiyonundan bütün takım elemanları farkında olursa, projenin başlangıcından itibaren çok faydalı bir araç olur.

Gülşen SERT BTÖ Storyboard Bir televizyon reklamının her sahnesinin elle ayrı ayrı çizimi ( Takımın üyelerine, birileri sorun yaşamadan ya da teslim etmeden önce geribildirim sağlayarak düzeltme imkanı sunar. Oyun motorunun hazır olmadığı durumlarda, kavram taslağı ya da model olarak kullanılabilir.

Gülşen SERT BTÖ Teknik Tasarım Dokümanı( TTD) Tasarım dokümanının, teknik boyutudur. Yani; tasarım dokümanı oyunun işlev/fonksiyon kısmına odaklanırken, TTD ise bu işlevsel kısmın nasıl gerçekleştirileceğinden bahseder. TDD, genellikle takımdaki baş programcı tarafından yazılır ve diğer programcılar da bunu referans olarak kabul ederler.

Gülşen SERT BTÖ İş Takvimi ve İş/Pazarlama Dokümanı Tasarım dokümanı, oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir. Tasarım dokümanı, oyunun nasıl reklam edileceği ya da nasıl perakende satılacağıyla ilgili değildir. İş takvimi ve iş/pazarlama dokümanları da tasarım dokümanı içinde yer almazlar.

Gülşen SERT BTÖ Standart Dokümantasyon Yoktur Oyun tasarımına kılavuzluk etmek ya da yardımcı olmak amacıyla farklı şirketler farklı dokümantasyon standartları kullanabilirler. Yayıncılar oyun geliştirme ekibinin yaptıklarının iyi bir fikir olduğuna dair dişe dokunur kanıtlar beklerler bu nedenle de dokümantasyon önemlidir.

Gülşen SERT BTÖ Dokümantasyonun Avantajları İyi dokümantasyon oyununuzun daha iyi olmasını sağlar (tek çalışsanız da, takımla çalışsanız da). Bazı oyun geliştiriciler, takımdaki herkesin dokümanlara istedikleri zaman ulaşabilmesi, değiştirebilmesi ve güncelleyebilmeleri için web tabanlı uygulamaları kullanmaya başladılar (örn., Wiki).

Gülşen SERT BTÖ Oyun tasarımcısı olarak, dokümantasyon türlerinden herhangi birini üzerine çalışmanız gerekebilir. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey çok ciddi bir şekilde; dokümanların her birinin oyunun vizyonu ve focus’u ile aynı çizgide kalmasını sağlamaktır. Dokümantasyonun Avantajları