TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Kalite Kavramı.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Maliyet Düşürme ve Breakthrough Kaizen Projelerinin Uygulamalarında Başarılı Olup Elle Tutulur Neticeler Almak İçin Yapılması Gerekenler.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
24 Kalite yönetimi.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI VE KALİTE ÖNCÜLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TKY UYGULAMASI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SIFIR HATA.
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sunum transkripti:

TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI HAZIRLAYAN: ZERRİN MÜÇEK 27739179814

Phil Crosby en çok 1960’ ların başında yüklendiği çok amaçlı füzelerin kalite projelerini ve daha sonra ITT’ nin kalite direktörlüğünü yürütürken geliştirdiği sıfır hata görüşüyle tanınır. 1979’ da Crosby bu fikrini geniş bir yardımcı operatörle formüle etmiştir. Crosby birçok kitap yazmıştır. Bunların belkide en önemlisi “Qualıty is Free” “Kalite Serbestliktir” kitabı bir milyon adet satmıştır. Crosby’ ye göre kalite, yerine (ihtiyaca) göre kullanımdır ve gereksiz kullanım maliyetiyle değerlendirilir.

Crosby insanlarla konuşurken düşük kalite veya yüksek kalite deyimlerinden çok, uygun veya uygunsuz (kullanışlı veya kullanışsız) terimlerini kullanmayı tercih etmektedir. Crosby, mutlak doğrular olarak adlandırdığı dört yeni kalite yönetim maddesini aşağıdaki gibi belirtmiştir -Kalite, ihtiyaçlara uygunluk olarak tanımlanır, mükemmellik değil. -Kalite, önleme ile başarılır, değerleme ile değil. -Kalite başarı standardı, sıfır hatadır. -Kalite uygunluk fiyatı ile ölçülür, indekslerle değil.

Ona göre organizasyonlar her yapılan yanlış ve hataları tedavi etmek için yılda milyonlarca dolar harcıyorlar. Toplam kalite felsefesine önemli katkılarda bulunan bir yönetim düşünürü olarak kabul edilmektedir. Toplam kalite alanında “kalite maliyeti” kavramını geliştirdi. Crosby, “hata önleme” nin ürün dizaynı aşamasından başlamak suretiyle olabileceğini savundu.

Önleme(prevention), Crosby’ e göre “Yaşam Boyu Başarılı Organizasyon” (Eternally Successful Organizaton) yaratmanın en önemli koşuludur. Kaliteden söz edilince “düşük kalite” yada “yüksek kalite” ayırımı yapmak anlamsızdır. Kalite standardı “uygun” yada “uygun olmama” şeklinde yapılmalıdır. Crosby’ e göre kalitede tek performans standardı “sıfır hata” dır.

Crosby’ e göre, organizasyonun kaliteyi sürekli olarak geliştirebilmesi için bazı şartlar gereklidir. Crosby bu konuda 14 ilkeden sözetmektedir. 1.Yönetimde kararlılık: Organizasyonda yönetimin kaliteye önem verdiği ve bu amacında kararlı olduğu açık bir şekilde ortaya konulmalıdır. 2.Kalite geliştirme grubu: Organizasyonda her departmanda kıdemli ve tecrübeli kimselerden oluşacak kalite geliştirme çalışma grupları oluşturulmalıdır.

3.Kalitenin ölçülmesi: Organizasyonda kalite ile ilgili mevcut ve potansiyel problemleri tespit etmek için süreçler kontrol edilmelidir. 4.Kalite değerlendirmesinin maliyeti: Kalite geliştirilmesinin maliyeti hesaplanmalıdır. 5.Kalite konusunda bilinçlenme: Organizasyonda tüm çalışanlar arasında kalitenin geliştirilmesinin önemli ve gerekli olduğu bilinci yerleştirilmelidir. 6.Hataları düzeltme: Daha önceki aşamalarda ortaya çıkan problemleri çözmek için önlemler alınmalıdır.

7.Sıfır hata için bir komite kurulması: Organizasyonda sıfır hataya ulaşılması için sürekli görev yapacak bir komite oluşturulmalıdır. 8.Denetçilerin eğitimi: Kalite geliştirme ve kalite kontrolü konusunda denetim elemanlarının eğitimi sağlanılmalıdır. 9.Sıfır hata günü: Organizasyonda çalışanların konunun önemini anlayabilmeleri için Sıfır Hata Günü belirlenmeli ve kutlanmalıdır.

10.Amaçları saptama: Çalışanların hem bireysel hemde çalıştıkları grup içerisinde gelişmeyi amaç edinmelerine yardımcı olunmalıdır. 11.İletişim: Çalışanların karşılaşılan problemler ile ilgili olarak yönetim ile iletişim kurabilmeleri sağlanılmalıdır. 12.Çalışanların takdir edilmesi: Kalite geliştirme çalışmalarına katılanlar takdir edilmelidir.

13.Kalite Konseyi oluşturulması: Düzenli aralıklarla organizasyonda kalite geliştirme çalışmalarının gözden geçirilmesi ve iletişim sağlanması için bir Kalite Konseyi oluşturulmalıdır. 14.Yapılan çalışmaları tekrarla: Kalite geliştirme çalışmalarının hiçbirzaman sona ermeyeceği bilincinin çalışanlar arasında yerleşmesi için organizasyonda yapılan çalışmalar tekrarlanmalıdır.

Kalite yönetimindeki problem, insanların onun hakkında ne bilmediği değildir. Problem, onların bildiklerini sandıkları şeydir. Philip B. Crosby Kaliteye önlem alarak ulaşılır. Aşı hastalığı tedavi etmenin yoludur. Aynı şey organizasyonlar için de geçerlidir.

Kaliteli olmayan şeyler daha fazla paraya mal olur. Philip B. Crosby “İlk başlangıçta doğruyu yap” ilkesini çalışanlara açık bir şekilde anlatmalıdırlar.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER