TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

TURİZM SAKTÖRÜNDE PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
STRES YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
SİNERJİK YÖNETİM MELİS ŞENSOY BURCU ŞAHİN SERAY ÇELİK.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
OKUL KÜLTÜRÜ.
KURUMSAL İLETİŞİM Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
10. Sınıf 37 nolu kazanım etkinliği
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
Değişim Sizi Yönetmesin !..
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÖNCE HUZUR Gelecek Elimizde.... VİZYON İÇİN SLOGANIMIZ: GELECEK ELİMİZDE... HAYAT İÇİN SLOGANIMIZ: MANAS ÜNİVERSİTESİ. HUZUR İKLİMİ. Önce Huzur.
Bir Liderlik Perspektifi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kişisel Rehberlik.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İLETİŞİM TÜRLERİ.
Davranış Bilimlerine Giriş
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
KURUM KÜLTÜRÜ.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
GRUP İLETİŞİMİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR Prof. Dr. İsmail Üstel

“Takım” Nedir? Tüm Enerji ve Birikimlerini Ortak ve Sahiplenilen Hedefler Rotasında Tanımlanmış Rol Dağılımı Çerçevesinde Karşılıklı Sorumluluk Anlayışıyla Yapıcı ve Kalıcı Etkileşmeler Bağlamında Beyinlerinin ve Yüreklerinin Katılımıyla Sinerjik Biçimde Seferber Etmiş Olan Bir Grup İnsandır.

Takım Çalışmasının Üstünlükleri Konulara Çokyönlü Yaklaşım Etkileşimli Bireysel Gelişim Yaratıcı Sorun Çözme Kapasitesi Karar Kalitesinin İyileşmesi Bireysel Motivasyonun Tetiklenmesi Kurumsal İletişime Katkı “Biz Kültürü”nün Pekişmesi

Takım Gelişimi Evreleri Oluşum – Oriyentasyon Dalgalanma – Çalkantı Durulma – Netleşme Kalıcı – Yapıcı Birliktelik

Takım Dinamikleri Etkileme Değil, Etkileşme İletim Değil, İletişim Seyircilik Değil, Katılımcılık Kendine Saklama Değil, Paylaşma Güvensizlik Değil, Karşılıklı Güven Yalnızlık Değil, Sahiplenme-Sahiplenilme Yalıtılmışlık Değil, Kurumdaşlık

Takımdaş Yükümlülükleri Takımın Hedefine Odaklanmak Kişisel Öncelikleri Ön Plana Taşımamak Güçbirliğine Katkıda Bulunmak Takım Arkadaşlarını da Geliştirmek Başarısızlığı Ortak Göğüslemek Görüş Ayrılıklarını Çatışmaya Tırmandırmamak

Takım Kaptanı Sorumluluk Eksenleri Göreve İlişkin Takımdaşlara Dönük Takım Ruhuna Yönelik

Takım Çalışması – Öncelikli Sorunlar Liderlik Yetmezliği Kurum Kültürü Uyumsuzluğu Rol Belirsizliği / Çatışması İletişim Kazaları Motivasyon Çökmeleri Psikolojik Gerginlikler

Takımda Karşılaşılan Psikolojik Gerginlikler Bireysel “Kimya”ların Geçimli Olmaması Ön Yargıların Psikolojik Yansımaları Katı-Kalıpçı Yaklaşım Sıkıntıları “Aidiyet” Beklentisinin Karşılanmaması Statü / Rol Algısı Nedenli Sorunlar Geçmişten Gelen “Sabıkalar”