Prof. Dr. Petek Aşkar Sosyoloji Bölümü İzmir Ekonomi Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Advertisements

Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
MERHABA.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
ELEKTRİK DEVRE TEMELLERİ
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Petek Aşkar Sosyoloji Bölümü İzmir Ekonomi Üniversitesi ÖĞRENME ÇIKTILARI Prof. Dr. Petek Aşkar Sosyoloji Bölümü İzmir Ekonomi Üniversitesi

Bu seminerin sonunda katılımcılar: Öğrenme çıktısını tanımlayabilecek Öğrenme çıktılarının süreçteki yerini açıklayabilecek Öğrenme çıktılarının özelliklerini sıralayabilecek Kendi dersi ile ilgili öğrenme çıktılarını oluşturabilecek Mevcut öğrenme çıktılarını değerlendirebilecektir. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

İçerik Öğrenme Çıktısı ( ÖÇ) Nedir? ÖÇ ‘nin Bologna Sürecindeki Yeri Nedir? ÖÇ’lerin özellikleri nelerdir? ÖÇ’lerin Sınıflandırılması ( Taksonomiler ) ÖÇ Örnekleri ÖÇ’lerin Yazımı ve Değerlendirilmesi ÖÇ’lerin Öğrenme Sürecindeki Önemi 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

“Öğrenme Çıktısı” nedir? Öğrenme çıktısı, bir öğrenme etkinliğinin ( dersin) sonunda öğrencinin ne yapabileceği ile ilgili beklentilerin yazıldığı ifadelerdir.  Öğretim sürecinde ve sonunda, bireylerin sahip olması beklenen bilgi, beceri, yetenek, değer ve tutumları gösteren ifadelerdir. Öğrencilerin neleri bileceği, neleri yapabileceği ve nelere yetkin olacağının ifadesidir. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

“Öğrenme Çıktısının” Bologna Sürecindeki Yeri Bologna, öğrenen odaklı bir yaklaşımla, öğretim üyesinin yapması gerekenlerden değil, öğrencinin kazanması beklenenlerden yola çıkarak öğretim üyesinin buna göre yapması gerekenleri tarif etmeye çalışmaktadır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ’lerin özellikleri Her bir ifade için bir fiil belirtilir. Gözlenebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir. Öğrencinin kazanması beklenenleri ifade eder. Bir ders ya da modül için 5-8 arasındadır. Program yeterlilikleri ile ilişkilendirilir. ( bilmek, anlama, öğrenmek, aşina olmak, haberdar olmak, bakış açısı geliştirmek) doğru değil. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

“Öğrenme Çıktısının” Bologna Sürecindeki Yeri- Öğrenci Kazanımları için Bir Çerçeve Avrupa Yeterlilikleri Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Yeterlilikler Çerçevesi Program Yeterlilikleri/ Çıktıları Ders ile ilgili Öğrenme Çıktıları, buna bağlı olarak iş yükü ve AKTS kredisi 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Alan Yeterlilikleri Bilgi------- Kuramsal Uygulamalı Beceriler--- Bilişsel Uygulamalı Yetkinlikler— Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana özgü Yetkinlik 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Temel Kavramlar- Bilgi Bilgi ( Knowledge) : Herhangi bir disiplin ile ilgili olgu, kavram, ilke ve uygulamalardır. Bilgi teorik ve uygulamalı olarak tanımlanmıştır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Temel Kavramlar- Beceri Beceri ( Skill) bilişsel ve uygulamalı olarak ele alınmıştır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Beceriler-Bilişsel Çelişki Gidermek Gözlemlemek Özetlemek Çözümlemek Sınıflandırmak Bilgi Toplamak Karşılaştırmak Karar Vermek Değerlendirmek Kontrol etmek Genellemek Problem çözmek Ürün geliştirmek Sorgulamak 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Beceriler-Uygulamalı El becerisi ve yöntem Materyal, araç gereç kullanma 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Temel Kavramlar-Yetkinlik Yetkinlik (Competence): Bilgiyi, beceriyi, kişisel ve metodolojik becerileri, iş ve çalışma ortamları ile mesleki ve kişisel gelişim konusunda kullanabilme yeteneği Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği :Kendi davranışının sorumluluğunu kabul eder. Bağımsız olarak çalışma isteğine değer verir. Öğrenme yetkinliği- Öz düzenleme becerileri...Hedef belirleme, Kendini güdüleme, gözlemleme, kendini değerlendirme, kontrol etme, dikkatini toplama, strateji geliştirme İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana özgü yetkinlik 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ- Sınıflandırılması (Taksonomiler ) Bugün konumuz olan “öğrenme çıktıları” aslında yeni bir kavram değil. Farklı terimler kullanılsa da 50-60 yıldır eğitim alan yazınında bulunmaktadır. Öğrenme çıktılarının sınıflaması ve taksonomik bir yaklaşımın izlenmesi Bloom tarafından başlatılmıştır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Bloom Taksonomisi-Bilişsel Alan Hatırlama Anlama Uygulama Analiz Değerlendirme Yaratma 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Program Yeterlilikleri Çerçevesi-Bloom İlişkisi Bilgi------Hatırlama ------ Anlama . Beceriler-- Uygulama -----Analiz -----Değerlendirme ----- Yaratma 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ Örnekler 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ1 : İki ........... karşılaştırabilecektir. Karşılaştırmada yapılması beklenenler Özellik belirleme Benzerlikleri listeleme Farklılıkları listeleme 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ2: Alanı ile ilgili verilen bir problemi çözebilecektir. Problem çözümünde yapılması beklenenler: Çözümleme Gözlemleme Ölçme Strateji Geliştirme Karar verme Uygulama Kontrol etme 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Analiz. ÖÇ3: Verilen bir ........ çözümleyebilecektir. Çözümleme için yapılanması beklenenler: Bir bütünü parçalara ayırma Parçaları çeşitli özelliklere göre sınıflama Parçalar arasındaki ilişkiyi belirleme Bir bütündeki bakış açısını, değerleri, niyeti ayırt etme 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ4: Bir ........ değerlendirebilecektir. Değerlendirmede yapılması beklenenler: Çözümleme Gözlemleme Ölçüt belirleme Yargılama 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ5: Bir ürün geliştirebilecektir. Ürün geliştirmede yapılması beklenenler : Tasarlama Planlama Meydana getirme Deneme ve test etme 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Biçimsel ...... tanımlar, açıklar, değerlendirir, yorumlar ......tanımlayabilme, açıklayabilme, değerlendirebilme, yorumlayabilme .......tanımlayabilecektir, açıklayabilecektir, değerlendirebilecektir, yorumlayabilecektir* ---------defines, explains, evaluates, interpretes Ability to define, ability to explain, ability to evaluate, ability to interpret ..... will be able to define, will be able to explain, will be able to evaluate* ( IEU formatı) 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Mevcutların değerlendirilmesi 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil Bu dersi tamamlayan öğrenciler .... genel terminolojisine ve .....kavramların bilgisine hakim olacaklardır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil ..........ilgi alanlarını kavrayacak ve ......konu ve problemler arasındaki ilişkiyi kurabileceklerdir. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun ...........konuların ve problemlerin analizinde kendine özgü bir analitik şablon geliştirebileceklerdir. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil .............genel terminolojinin ve kavramlarının farkında olacaktır. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun ................. sembolik sisteminin analizini yapabilecektir. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil .............yer alan temel kavramların anlaşılması 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil ...............yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Uygun değil ................. gelişim özelliklerini anlama 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Düzeltimesi gereken metin Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: gerçek hayattaki sistemlerin toplu öğeli devreler ile modellenme yöntemlerini anlamalı, bindirme özelliği, Thevenin ve Norton teoremleri gibi ağ teoremleri kullanılarak DC direnil devrelerin analizini yapabilmeli, dirençler, kapasitörler, indüktörler ve işlemsel yükselteçleri içeren devreleri analiz edebilmeli, Laplace dönüşümlerinin sdüzleminde devre analizi amacıyla nasıl kullanıldığını öğrenmeli, Laplace dönüşüm tekniklerini kullanılarak temel RC, RL, ve RLC devrelerinin analizini yapabilmeli, temel laboratuvar donanımının kullanımını, basit elektrik devrelerinın kurulması ve laboratuvar içinde ölçümler yapmayı öğrenmelidir   07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Düzeltilmiş Metin 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Elektrik ve elektronik sistemlerinin dağıtık devre elemanları ile modellenme yöntemlerini açıklayabilecek, Temel devre elemanlarının gerilim-akım ilişkilerini hesaplayarak belirleyecek, Devre çözümleme yöntemlerini (düğüm gerilimi, döngü akımı) kullanarak gerilim ve akım kaynakları ile dirençler içeren devreleri analiz edebilecek, Bindirme özelliği, Thevenin ve Norton teoremleri gibi ağ teoremleri kullanarak gerilim ve akım kaynakları ile direnç içeren devrelerin analizini yapabilecek, İşlemsel yükselteçler içeren devreleri analiz edebilecek, Türevsel denklemleri kullanarak RC ve RL devrelerinin analizini yapabilecek, Basamak ve sinüzidal giriş kaynakları ile beslenen RC ve RL devrelerinin analizini yapabilecek, Fazör kullanarak RLC devrelerinin analizini yapabilecek, Basit elektrik devreleri kurabilecek, Temel laboratuvar donanımını kullanarak laboratuvar içinde ölçümler yapabilecektir.   07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

ÖÇ’lerin Öğrenme Sürecindeki Yeri Öğrenci ve öğretim üyesi arasında bir dil birliği oluşur. Öğrenci, kendinden bekleneni bilir. Öğretim üyesinin nasıl bir öğretme ortamı hazırlayacağı ve nasıl değerlendirme yapacağının temellerini belirler. Öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliği için zemin hazırlar. 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ

Teşekkürler 07.04.2017 P. Askar 14.12.2010 IEÜ