11 2009- 2010 E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M YILI BU BEN İ M ESER İ M MATEMAT İ K FEN PROJE ÇALI Ş MASI GAZ İ KEMAL B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ KÜTAHYA PROJENİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayanlar: Berrin Önürme Makbule Özge Özen Esma Erdoğan
Advertisements

MATEMATİK DERSİ PROJE ÖDEVİ
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
DOĞAL SAYILAR.
ATIK KAHVE TELVELERİNDEN DOĞAL GÜNEŞ KORUYUCU LOSYON HAZIRLANMASI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
2010 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ ÖSYS Birinci Aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Puan TürüTürkçeSosyal Bilimler Temel Matematik Fen.
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Ebeveynlerin Sağlıkla İlgili Görüşleri ve Hemşirelerden Beklentileri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
Malign Mezotelyoma da kanser belirteçlerin rolü: Retrospektif bir çalışma Abdullah Çetin Tanrıkulu, Abdurrahman Abakay, Özlem Abakay, Cengizhan Sezgi,
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
ANNELER GÜNÜ ETKİNLİKLERİ
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Ders: Fen ve Teknoloji Sınıf: 4 Konu: Işık Kazanım:
FEN ve TEKNOLOJİ / FOTOSENTEZ DENEYLERİ
LEKELERE TURP GİBİ ÇEVRECİ ÇÖZÜM!..
GEÇMİŞTEN GELECEĞE KÜLTÜR KORİDORLARI PROJESİ
4 X x X X X
Çevremizdeki Canlılar
FEN VE TEKNOLOJİ KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ÖZCAN PALAVAN.
İZMİR YÖNELİŞ KOLEJİ. TEMANIN ADI: BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK ÇALIŞMANIN ADI: MEŞE PALAMUDU EKİMİ ÇALIŞMANIN UYGULANDIĞI YAŞ: TÜM OKUL (ANASINIFI )
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
RÜZGAR ENERJİSİ Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü Cihan DÜNDAR
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
NAZ İ LL İ ZAFER ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI SEVIYE BEL İ RLEME SINAVI SUNUSU.
FEN BİLİMLERİ DERS KİTABININ İNCELENMESİ
Çevremizdeki Canlılar
FEN VE TEKNOLOJİ ÜNİTE:VÜCUDUMUZUN BİLMECESİNİ ÇÖZELİM
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
BİR BİTKİDE ÇİÇEKLİ ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
DERS :ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME KONU :KARIN OLUŞUMU
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Özet (50 pt) Problem (50 pt) Konu Araştırması (50 pt) PROJE ADI (70 pt) Kullanılan Materyeller (50 pt) Uygulanan Prosedür (50 pt) Analiz Sonuçları (50.
FASULYE DENEYİ Zeynep KAYA.
Mısır Büyümesinde C Vitamininin Etkisi
5/… BÖLGEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER Ad, Soyad, No
Bilimsel Süreçler Temel Süreçler Nedensel Süreçler Deneysel süreçler
Biyoloji Ödevi Hazırlayan: Doğukan Arslan. Deneye 13 Ekim 2014 Pazartesi günü başladım. Tohumları 3 cm derine ektim. Haftada 3 gün (Pazarte- si, Çarşamba.
KiMYA PERFORMANS ÖDEVi
Tarım Türleri Öğrenme Hedefleri Tarımın Farklı Türlerini Tanımlamak
GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ
Biyoyakıtlar ve Gelişim Süreçleri
MELEZ ÜÇGÜL ( Trifolium hybridum L.)
OKSİJENLİ SOLUNUM FOTOSENTEZ İLİŞKİSİ
Hazırlayan :Muzaffer ALTINDAL 1/B SINIFI
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
PLEVNE İLKÖĞRETİMOKULU
TEKNOLOJİ TASARIM ADIM: TUĞÇENUR SOYADIM: GÖYDENİZ SINIF: 8/E NO:973 KONU: RÜZGAR ENERJİSİ ÖĞRETMEN: CANER EVGLÜLÜ HAZIRLAYAN: TUĞÇENUR.
TOHUM ÖZELLİKLERİNDEKİ VARYASYON
İYİ TARIM UYGULAMALARI NEDİR?  İnsan sağlığına zararlı maddelerin, fiziksel kalıntılar barındırmayan,çevreyi olumsuz şekilde etkilemeyen, doğal.
BİTKİSEL ENERJİ KAYNAKLARI. Bitkisel enerji kaynağı nedir? Günümüzde hemen hemen her bitkisel kaynağının ana enerji kaynağı güneştir. Çünkü bitkilerin.

KONUSU : HİCAZ MAKAMI HAZIRLAYAN: ŞEVİN KOÇ SINIF:10/B NO:31.
DÜNYA, AY, GÜNEŞ VE EVRELERI. AYıN EVRELERI AY HAKKıNDA ILGINÇ BILGILER.
6.1.3.D1 Dosyalarım Nereye Gitti?
FEN BİLİMLERİ BİLGİ YARIŞMASI
ELEKTİRİK NASIL DAHA VERİMLİ ELDE EDİLİR. Enerji kaynaklarının hepsi bize yaşantımızı devam ettirmek için gerek duyduğumuz enerjiyi sağlarlar.Enerji kaynakları:
Sunum transkripti:

E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M YILI BU BEN İ M ESER İ M MATEMAT İ K FEN PROJE ÇALI Ş MASI GAZ İ KEMAL B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ KÜTAHYA PROJENİN ADI: NE SİHİRDİR, NE KERAMET MÜZİK MAKAMLARINDA MARİFET PROJE NO: DANIŞMAN ÖĞRETMEN: FATİH BOZYİĞİT (Eğitim Bilimleri Uzmanı- Fen ve Teknoloji Öğretmeni PROJEYİ HAZIRLAYAN ÖĞRENCİ: AYBARS ARISOY

2 PROJENİN AMACI: Bu çalışmada musiki makamlarının tohum ve bitki gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi, bu etkinin olumlu veya olumsuz yönde olup olmadığı ve eğer olumlu yöndeyse bu gelişmenin boyutlarının incelenmesi ve gözlenmesi amaçlanmıştır.

3 PROJENİN ÖNEMİ: Bu çalışma; tarım ve hayvancılık alanlarının yaygın olduğu ülkemizde daha verimli, daha ekonomik ve kimyasal maddeler kullanılmadan, doğal olarak ürün alımı bunun sonucunda da sağlıklı nesillerin yetiştirilmesi açısından önemlidir.

4 YÖNTEM: Projede kontrollü deney prensipleri uygulanmıştır. Buna göre; aynı atadan alınmış tohumlara (kuru fasulye, mısır ve nohut) iki güne bir 1 ml su verilmiş, güneşten aynı zamanlarda aynı oranda aynı yerde yararlanılmış ve iki güne bir 30 dakika ilgili makamlar ( Saba Makamı, Rehavi Makamı, Pentatonik Melodiler, Hicaz Makamı, İmprovize- Baksi Dansı ve Nihavent Makamı ) dinletilmiştir. Belirli zaman aralıklarında da tohumların boyları ölçülmüştür.

5 BULGULAR ve SONUÇ: Tohumdan çatlama konusunda Hicaz makamı dinletilen tohum birinci olmuştur. Büyüme aşamasında ise Pentatonik ve İmprovize makamlarını dinleyen tohum daha önde gitmiştir. Özellikle rehavi makamını dinleyen tohum ise gelişim bakımından geride kalmıştır. Saba makamını dinleyen tohum ise geç çimlenmiştir. Musiki Makamları 3. gün6. gün9. gün12.gün15.gün18.gün Saba Yeni çimlendi 1,52,84,97,8 9,5 Rehavi 0,512 2,5 2,8 3,4 Pentatonik 1 35, 5 810,5 12 Hicaz 233,55,48,2 9,7 İmprovize- Baksi dansı 135,88,410,5 12,5 Nihavent 0,5135,57,2 8