Ö ğ retim Görevlisi: Prof.Dr.Mustafa Ergün Hazırlayan:Ozan Alkoç-Anatomi A.B.D Doktora Ö ğ rencisi-Tıp Fakültesi 063341001 ÖLÇMEDE GÜVENİRLİK:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Doğru- Yanlış Testleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Atatürk’ün Çocukluk Anıları
Puanlama Yönergeleri (Rubrikler)
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
ÖLÇME ARAÇ ve YÖNTEMLERİNİN NİTELİKLERİ
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
ÖLÇME: ARAÇ ve YÖNTEMLERİN
Ölçme AraçlarInda BulunmasI İstenen NİTELİKLER
MERKEZ HAKEM KURULU İL GÖZLEMCİ RAPORLARI EYLÜL 2015.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Ölçeklerde Aranan Özellikler a) Geçerlik b) Güvenirlik c) Kullanışlılık Bu özelliklerden en önemlisi geçerlik, sonra güvenirlik, sonuncusu ise kullanışlılıktır.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Temel Matematik 2 10-Seriler Temel Matematik 2 10-Seriler Ocak 2016 İ stanbul Üniversitesi Prof. Dr. Ergün Ero ğ lu İ Ü İ şletme Fakültesi Sayısal Yöntemler.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ders 5: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
Verilerin Toplanması I
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Ö ğ retim Görevlisi: Prof.Dr.Mustafa Ergün Hazırlayan:Ozan Alkoç-Anatomi A.B.D Doktora Ö ğ rencisi-Tıp Fakültesi ÖLÇMEDE GÜVENİRLİK:

Güvenirlilik aynı zamanda ölçme aracının kararlı ölçme yapma karakterinde olması anlamınıda ta ş ır. Güvenirlik:”Bir ölçme aracında bütün soruların birbiri ile tutarlılığını, ele alınan oluşumu ölçmede türdeşliğini ortaya koyan bir kavramdır”(Özdamar, 1999, s.512)

Güvenirlik,”Sözlerde ve davranı ş larda kararlılık ve tutarlılık olması de ğ il mi?” Hasan Yılmaz ve Ali Murat Sünbül, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme adlı kitabında, güvenirliğin tanımına ilişkin şu soruyu sorar:

Bir ölçme aracı, aynı özelliğe her uygulandığında aynı sonucu verecek tarzda ölçebiliyorsa güvenilirdir.

Bir ölçme işlemine ne kadar fazla hata karışırsa, ölçmedeki tutarlılık ve kararlılık o oranda ortadan kalkacaktır.

Ölçme hatası ile ölçme aracının özelliklerinden biri olan güvenirlik arasında ters bir ilişki vardır.Hata miktarı arttıkça güvenirlik düşer.

Ölçme aracı ile aynı özelli ğ in ölçülmesini iki ve daha fazla tekrarlarız.Ölçme aracı her uygulanı ş ında aynı sonucu veriyorsa güvenilirdir.Ya da her uygulanı ş ında ne oranda birbirine yakın sonuçlar veriyorsa o oranda güvenilirdir. Bir ölçme aracının güvenilir olup olmadığını nasıl anlarız?

A-Bir testin iki e ş de ğ er formunun aynı gruba aynı zamanda uygulanması ile elde edilecek da ğ ılımların korelasyonunu bulma. Güvenirlik katsayısının tayini için izlenen belli başlı 3 yöntem şunlardır:

B-Aynı testin aynı gruba de ğ i ş ik zamanlarda iki defa uygulanı ş ı ile elde edilecek sonuçlarının korelasyonunu bulma. Güvenirlik katsayısının tayini için izlenen belli başlı 3 yöntem şunlardır:

C-Bir testi bir gruba bir defa uyguladıktan sonra, biri di ğ erinin e ş de ğ eri olabilecek ş ekilde iki kısma ayrılması ile, ayrılan kısımlara ait puan da ğ ılımlarının korelasyonunu bulma. Güvenirlik katsayısının tayini için izlenen belli başlı 3 yöntem şunlardır:

Mümkün oldu ğ u kadar az sorulu sınavlardan ziyade daha çok sayıda soruların bulundu ğ u sınavları tercih ediniz. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Ö ğ rencilerinizi do ğ ru ve yeterince tanıyınız.Soruları onların düzeylerini dikkate alarak, aynı zamanda ayırtedici olmasına özen göstererek hazırlayınız. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Sınav süresini sınıfınızdaki zayıf ö ğ rencilerin durumlarını da göz önüne alarak ideal bir miktarda tespit ediniz. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Sorularınızı açık ve anla ş ılır sorunuz.Ne istendi ğ ini analatacak kadar kısa ve yalın ifade ediniz. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Sınavlarınızı ö ğ rencileriniz için bir ölüm-kalım meselesi haline getirmeyiniz.Sınavların onların kendi durumlarını görebilmesinde bir ayna vazifesi gördü ğ üne inanınız, inandırınız. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Objektif puanlanabilen maddeler ile sınav yapınız (aksi gerekmedikçe), yazılı yoklamalarda mutlaka puanlama anahtarı kullanınız ve puanlama hataları ortaya çıkarabilecek durumlara kar ş ı dikkatli olunuz. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?

Soru ka ğ ıdının(kitapçı ğ ının) ba ş ına bir açıklama kısmı(yönerge) koyunuz.Bu yönergede soru sayısı, süre, cevaplamada dikkat edilecek hususlar gibi konulara açıklık getiriniz. Testin güvenirliğinin artması için nelere dikkat etmeli?