TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Yeliz YORMAZ ÇITIRGI
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
Çarpma İşlemi.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
GRAFİKLERİN KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
MEVSİMLER
GRAFİKLERİN KULLANIMI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN” OKUL ÖNCESİ ZÜMRESİ

İÇİNDEKİLER Ayın Teması Kavramlarımız Ayın Fen Çalışmaları Ayın Değeri Ayın Sesi Ağustos- Eylül Ayı Doğum Günleri

4 YAŞ EYLÜL PSİKOMOTOR ALAN AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR EYLÜL PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleriyapabilme Kazanımlar1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar. 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür. 5.Sözel yönergelere uygun koşar. 6. Belirli mesafeyi sürünerek gider Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar1.Küçük nesneleri toplar. 2. Nesneleri takar. 3. Nesneleri çıkabilir. 9. Değişik malzemeleri kullanarak resim yapar Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektirenhareketleri yapabilme Kazanımlar1.Nesneleri kopartır / yırtar. 2.Nesneleri sıkar Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme. Kazanımlar 1.Farklı zeminler üzerinde yürür. 2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür. 3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur. SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar1.Fiziksel özelliklerini söyler. Amaç 2. Duygularını fark edebilme. Kazanımlar1.Duygularını söyler. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme. Kazanımlar1. Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme. Kazanımlar2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar2. Varlıkların rengini söyler. .3. Varlıkların yerini söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler .Amaç 18. Problem çözebilme Kazanımlar1.Problemi söyler. Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme Kazanımlar2. Nesnelerin sembollerle gösterir .Amaç 20. Atatürk’ü tanıyabilme Kazanımlar2.Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler. Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme Kazanımlar 1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler. 3.Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar. 4.Farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini söyler. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 1.Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder. 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar. Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1.Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. 4 YAŞ

4 YAŞ EYLÜL DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme Kazanımlar AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR EYLÜL DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme Kazanımlar 1.Sesin kaynağını söyler. 4. Verilen sese benzer sesler çıkarır. Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme 2. Kelimeleri doğru telaffuz eder Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır. 6. Duygu, düşünce ve hayalleri söyler. Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme 1.Dinlediklerini başkalarına anlatır. 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar. 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1.Görsel materyalleri inceler. 2.Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme 1.Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar. 2. Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar. ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2.El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar. 7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 2.Giysilerini yardımsız çıkarır. 3.Giysilerini yardımsız giyer. 6. Giysilerini asar. 4 YAŞ

AYIN TEMASI Okulumuzu geziyoruz. Hangi okulda okuyoruz? Okulum hangi semtte? Öğretmenlerim,arkadaşlarım ve ben. Okula gidiş ve eve dönüş. Sınıfımızı tanıyoruz. Sınıf kurallarımız. Sınıfta görev dağılımı/ Yardımcı eller. Gün içinde neler yapacağız. Günlük program akışımız.

ARKADAŞ İLİŞKİLERİMİZ Kavram Haritası OKULUM Okulumun adı Okulumun hangi semtte bulunduğu Okulumuzu gezme SINIF KURALARIMIZ Sınıfı tanıma Sınıf kurallarımı Belirleme Günlük program akışımız Sınıf içinde görev dağılımı OKULUM ÖĞRETMENLERİM Öğretmenlerimi tanıma Etkinlik dersliklerini gezme ve branş öğretmenleri İle tanışma ARKADAŞ İLİŞKİLERİMİZ Saygı Güven Sevgi Yardımlaşma OKUL İÇİNDEKİ GÖREVLERİMİZ Sınıfımızı toplama Eşyalarımızı düzenli tutma Arkadaşlarımıza ve öğretmenlerimize yardımcı olma Okul kurallarına uyma

KAVRAMLARIMIZ... İlk-son Önce-sonra Az-çok Kısa-uzun İçinde-dışında Erken-geç

“Kelimeler farklı seslerden oluşur.” AYIN SESLERİ “E,L,A,T" “Kelimeler farklı seslerden oluşur.” “E,L,A,T” sesleri ile başlayan kelimeleri bulma-listeleme. “E,L,A,T” sesleri ile başlayan hayvan,meyve ve sebze, eylem, insan isimleri ve nesneleri gruplayarak kavram panosu hazırlama. Grafik oluşturma ve yorumlama.(A sesiyle kaç tane canlı var, kaç tane isim var vb)... “E,L,A,T” sesleri ile başlayan kelime oyunları . “E,L,A,T” sesleri ile biten kafiyeli dizeler oluşturma. “E,L,A,T” sesleri ile başlayan nesnelerle “Göster-anlat” oyunları.

AYIN FEN "HAVA" ÇALIŞMALARI Dünya nasıl işliyor? Havayı hissetme. Havanın varlığını kavrama. Havanın hacminin ısıyla değiştiğini gösterme. Havanın basıncı olduğunu fark etme. Hava nasıl ısınır ve nasıl soğuyor?sıcak –soğuk hava- rüzgar – yağmur- buharlaşma v.b gözlem ve incelemeler Havanın sıcaklığını ölçme deneyleri Havadaki kirler. Havanın gücünün farkına varma

Kavram Haritası Kullanım Amaçları Nefes Almak, Canlıların yaşam kaynağı Kullanım Alanları İnsanlar, Hayvanlar,bitkiler Doğa Olayları Rüzgar,fırtına, hortum Havanın Kaynakları Atmosfer,ağaçlar

AYIN DEĞERİ "PAYLAŞMAK" Evden getirdiği bir oyuncağını arkadaşları ile paylaşma. Evden getirdiği,kraker-şeker-bisküvileri arkadaşları ile Paylaşma. Paylaşmanın önemi ile ilgili çember zamanı sohbetleri. Paylaşma kavramını içeren hikayeler oluşturma. Paylaştığımız şeyler?Neleri paylaşırız?Scamper çalışmaları.

PAYLAŞMAK Kavram Haritası Oyuncaklarım Oyuncaklarımızı arkadaşlarımızı Duygularım Arkadaşlarımızla duygu ve düşünceleri paylaşırız. Eşyalarım Arkadaşlarımızla gerektiği durumlarda eşyalarımızı , okul malzemelerimi paylaşırız. PAYLAŞMAK Oyuncaklarım Oyuncaklarımızı arkadaşlarımızı Paylaşmalıyız.Oynarken Sırayla oynamalıyız.

Ağustos-Eylül Aylarında Doğanlar Ana -A Ecem Fazlıoğlu İpek Hakyemez Ela Altun Yiğit Atik Mehmet Çağlar Özcan Ana-B Beyza Balaban Barış Tombul Ana –C Mahmut Kağan Telcioğlu Eflin Kemaloğlu

Ağustos-Eylül Ayı Doğanlar Ana – D Berrak Kilci Cemre Ferakçağırgan Bade Özbadem Kağan Tokgöz Ana- E Sare Simge Karacaoğlan Reyhan Soysaraç Ana – F Deren Telcioğlu Göksu Karabayır Hasan Örgü Ceylin Yörük