TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“PROJE DESTEK BÜROSU” KURULUŞ GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNERGESİ 2012.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
KIrmIzI SOLUCAN GÜBRESİ ÜRETİM PROJESİ
I. SAĞLIKLI BESLENME HAFTASI 4 – 8 HAZİRAN 2009 Daha fazla hareket et Daha bilinçli beslen.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
NE YAPMAK İSTERDİNİZ PROJESİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığı Yrd.Doç.Dr.Mustafa AKSOY
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SAĞLIK BAKANLIĞI TAŞRA TEŞKİLATI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PATNOS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SU VE KANALİSAZYON MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYETLERİ.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İçişleri Bakanlığının 2008/55 Sayılı Genelgesi
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
 *İlçemizin nüfusu 20 bin 772 kişi olup, 9 bin kişi yeşil karttan faydalanmaktadır.Mahallemiz 1300 nüfusa sahiptir. Mahallemizde ortalama bir ailenin.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ Dr. Ferit Koçoğlu.
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İSMMMO İSTANBUL VALİLİĞİ AB PROJELERİ İŞBİRLİĞİ HAZİRAN 2009.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İNSANLAR VE YÖNETİM.
Yerel Yönetim Merkezi Yönetim
SOSYAL BİLGİLER.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
ALTINDAĞ SOSYAL HİZMET ERKEZİ
Klinik hizmetlerinde veteriner hekime yardımcı olan, yetkileri kapsamında veteriner hekim gözetiminde veya gözetim olmaksızın tedavi ve koruyucu tıp.
Logo nedir? ARDA KIRTASİYE. Logo ticaretin başladığı yıllardan beri ürünleri, kuruluşları ya da hizmetleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan bir ya da.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Sunum transkripti:

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ HAZIRLAYAN ve SUNAN HÜSEYİN YÜKSEL DEMİRCİ İLÇE MEM. ŞUB. MÜD.V.

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ BİRİNCİ BÖLÜM_ Amaç,Kapsam ve Tanımlar İKİNCİ BÖLÜM_ Görev, Sorumluluk ve Çalışma Konuları ÜÇÜNCÜ BÖLÜM_ Uygulama Esasları DÖRDÜNCÜ BÖLÜM_ Çeşitli Hükümler BEŞİNCİ BÖLÜM_ Yürürlülük, Yürütme

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç,Kapsam ve Tanımlar Amaç MADDE 1 : Köylerimizde eğitim,sağlık,sosyal dayanışma ekonomik ve tarımsal faaliyetleri geliştirmek ve yerel imkanları sinerji oluşturarak harekete geçirmek Kapsam MADDE 2 : Manisa İli Demirci İlçesinin Tüm Köyleri ve Mahalleleri Tanımlar MADDE 3: Bu yönergede geçen; Kaymakam: Demirci Kaymakamı Proje Koordinasyon Kurulu: Demirci Kaymakamlığının Başkanlığında, Tarım Müdürü, Sağlık Grup Başkanı, Milli eğitim Müdürü, Halk Eğitim Müdürü’nden oluşan kurulu Toplum Gönüllüsü: Demirci kaymakamınca seçilecek gönüllüler. Muhtar ve İhtiyar Heyeti: Demirci İlçesine bağlı tüm köy ve mahalle muhtarları ve azalar Seminer: Proje ile ilgili bilgilendirme semineri Ünite:Her bir köy ve mahalle birimi

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ İKİNCİ BÖLÜM Görev, Sorumluluk ve Çalışma Konuları Proje Koordinasyon Kurulu: MADDE 4: (1) Proje yönergesini hazırlamak. (2) Proje ile ilgili koordinasyonu sağlamak (3)Proje ile ilgili muhtar ve Toplum Gönüllülerine bilgilendirme semineri düzenlemek. Muhtar ve İhtiyar Heyeti: MADDE 5: (1) Köylerine görevlendirilen toplum gönüllülerine her türlü destek ve yardımı sağlamak (2)Proje ile ilgili seminere katılmak. (3)(Köyle ilgili eğitim, sağlık, tarım ve benzeri yapılması gereken müracaatlarda toplum gönüllüsü ile koordine halinde olmak (4)Köy halkını proje ile ilgili bilgilendirmek

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ İKİNCİ BÖLÜM Toplum Gönüllülerinin Genel Olarak Çalışma Konuları MADDE 6: Toplum gönüllülerinin çalışma konuları şunlardır. A.Eğitim Alanında : (1) Toplum gönüllüsü 5 ve 6 yaş gurubunda çocuğu bulunan ailelerin çocuklarını okul öncesi eğitime dahil etmeleri için çalışma yaparlar. Bu çalışma okul öncesi eğitimin önemini anlatan etkinlikler olduğu gibi gönüllüsü oldukları mahalle köy de bulunan 5-6 yaş grubu çocukların isim tesbitini muhtarlar ile birlikte yaparak idareye verirler. (2) Toplum gönüllüsü okuma yazma bilmeyenlerin okuma yazma kurslarına katılmalarını teşvik edici çalışma yaparlar. Bu çalışmayı köy veya mahalle muhtarı ile birlikte yapıp Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ile işbirliği yaparak sonuçlandırırlar. (3) Toplum Gönüllüsü oldukları ünitenin okulunun ihtiyaçlarını gidermek için çalışma yaparlar. Bu çalışmalarına yaz aylarında okulun boya badana işlerine destek şeklinde olabilir. (4) Toplum gönüllüsü ünitesinin okullarının bahçesinde ağaçlandırma çalışması yaparlar. (5) Toplum gönüllüsü öğrencilerin ihtiyaçlarını gidermek için gönüllü yardım etkinliklerini yaparlar. (6) Toplum gönüllüsü Kaymakamlıkça yapılacak kitap okuma etkinliklerine katılım için çalışmalar yaparlar. (7) Toplum gönüllüsü Eğitim Fakültesi ile işbirliğine girerek toplum hizmeti görevi yapacak olan öğrencilerin projelerini ünitesine yönlendirmeye çalışırlar.

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ İKİNCİ BÖLÜM B- Tarım Alanında: Toplum gönüllüsü çiftçilerin talepleri doğrultusunda eksiklik hissedilen konularda köyde tarım ve hayvancılık alanında toplantı, kurs ve demostrasyon düzenlenmesi için gerekli girişimlerde bulunurlar. Toplum gönüllüsü köyün ağaçlandırılması çalışmaları kapsamında ilgili kurumlarla yapılacak işbirliğindeki muhtarı ile birlikte koordineli olarak faaliyet yürütür, köydeki yabani ağaçların aşılama faaliyetlerine önderlik yaparlar. Toplum gönüllüsü çiftçilerin tarımsal desteklemelerden yararlanma arttırmak için gerekli eğitim çalışmalarına katkıda bulunurlar. Toplum gönüllüsü tarımsal sulamada kullanılan suyun tasarruflu kullanımını sağlamak amacıyla sulama sistemlerinin devreye sokulmasında eğitici faaliyetlerde bulunurlar. Toplum gönüllüsü çiftçilerin ekili ve dikili alanlarda ürettikleri ürünlerde organik tarıma geçilmesi ve tarımsal ilaç kalıntılarının en aza indirilmesi için eğitici faaliyetlerde bulunurlar. Toplum gönüllüsü köyde hayvan hastalıklarının önlenmesi amacıyla hayvan aşılama çalışmalarının hedefine ulaşmasında köye gelen aşılama ekiplerinin görevlerini yapmasında yardımcı olurlar. Toplum gönüllüsü çiftçilerin sözleşmeli üretim modeline geçmek suretiyle üretim yapmaları için ilgili firmalarla koordinasyon sağlayabilirler. Toplum gönüllüsü köydeki toprakların tahlil yapılarak gübre kullanımına yönelik faaliyetlerde bulunurlar. Toplum gönüllüsü köydeki başı boş hayvanların aşılanması ve sahiplenilmesi konusunda çalışmalar yapabilirler. Toplum gönüllüsü yeni tarım tekniklerinin uygulanması hususunda yönlendirme ve eğitici çalışmalarda Tarım Müdürlüğü ile koordinasyon sağlarlar. Toplum gönüllüsü tarım ve hayvancılık konusunda Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) ve ilçe özel idare kaynaklı uygulanacak projelerden yararlanacak kişilerin tespitinde ilgili kurumlara yardımcı olurlar.

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ İKİNCİ BÖLÜM C- Çevre ve Toplum Sağlığı Alanında: (1) Toplum gönüllüsü çevre sağlığının insan sağlığı açısından ne derece önemli olduğunu bilir, içme ve kullanma sularının, salgın hastalık riski taşıyabileceği konusunda gerekli eğitimi almış muhtar tarafından düzenli aralıklarla klorlanmasının sağlanması için çalışmalar yapar. Ayrıca su depolarının çevre emniyetini sağlanması ve depo kapaklarının sağlam olması ile kot seviyesinden yukarı olması, yağmurlukları ve diğer dış etkenlerden korunması için gerekli tedbirlerin alınmasına yardımcı olurlar. (2) Toplum gönüllüsü atıkların düzenli olarak toplanmasını ve kapaklı çöp konteynırlarının temin edilmesinde muhtara yardımcı olurlar. (3) Toplum gönüllüsü gübreliklerin yerleşim alanı içinde olmaması için gerekli projelerin oluşturulmasında etkin yol oynarlar. (4) Toplum gönüllüsü toprağı ve suyu kirletebilecek faktörlere karşı nasıl önlemler alınması gerektiği hakkında araştırmalar yaparak gönüllüsü olduğu köyün bilinçlenmesini katkıda bulunur. (5) Toplum gönüllüsü açık kanalizasyon sistemi veya kanalizasyon sistemine dâhil edilmemiş ev atık sularının kanalizasyona dahilinin sağlanmasında bu ev sahiplerini ve muhtarı teşvik ederler. (6) Toplum gönüllüsü, gönüllüsü olduğu köy halkında salgın halinde ishal veya benzeri bir rahatsızlık tespit ettiğinde bağlı bulunduğu Aile Hekimine bilgi verirler. (7) Toplum gönüllüsü okul sağlığı için köyünün Aile Hekimi ile birlikte köy halkının beslenme ve hijyen konusunda bilinçlenmesi için gerekli proje ve faaliyetleri organize eder. (8) Toplum gönüllüsü bulaşıcı hastalıkların yayılmasında önemli faktör olan sinek, karasinek, sivrisinek vb. haşerelerle mücadelenin yapılmasını sağlarlar. (9) Koruyucu Hekimliğinin, kişilerin hastalıktan, yaralanmaktan, sakat kalmaktan ve erken ölümden korunmak amacıyla kişilere hasta olmadan verilen sağlık hizmeti olmasından dolayı toplum gönüllüsü koruyucu hekimliği geliştirici faaliyetleri gönüllüsü olduğu köyün Aile Hekimi ile birlikte yürütülmesini sağlarlar. (10) Toplum gönüllüsü, gönüllüsü olduğu köye gezici hizmet sunmak üzere Aile Hekimi geldiğinde hizmetini daha sağlıklı ve rahat sunabilmesi için Aile Hekimine uygun bir ortam hazırlanması için muhtar ile ortaklaşa çalışmalar yapar

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ İKİNCİ BÖLÜM Çalışma Konularının Şeçimi (1) Toplum gönüllüleri yukarıdaki çalışma konularından bir veya birkaçını seçebilecekleri gibi köy veya mahalle yararına olabilecek her hangi bir konuda seçerek çalışma yapabilirler.

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Uygulama Esasları MADDE 7: (1) Her köy için en az bir kişiden oluşmak üzere proje Toplum gönüllüsü olacakların başlatılacaktır. Birden fazla kişiden oluşan toplum gönüllülerinden kendi aralarından bir temsilci belirlenecektir. (2)Toplum gönüllüsü olacakların öncelikle gönüllüsü olduğu köyden veya orada çalışan öğretmen, imam, o köyle ilgisi olan memur, yönetici, iş adamı, hayırsever olması, köyde liderlik yapabilecek nitelikte olması öncelikle değerlendirilecektir. (3) Toplum gönüllüleri başvurular arasında Kaymakamlıkça seçilecek çalışmaları koordine etmek üzere bir kamu görevlisi koordinatör olarak görevlendirilecektir. (4)Toplum gönüllüsü olarak seçilen kişiler iki ayda bir koordinatör başkanlığında dört ayda bir Kaymakam başkanlığında toplanarak yapılan çalışmalar hakkında görüş alış verişinde bulunacaklardır. (5) Toplum gönüllülerinin yapacağı faaliyetler, ilgili idarenin bilgisinde yapılacaktır (6)Toplum gönüllüsü köyde yapılacak çalışmalar ile ilgili olarak köy muhtarı, köy öğretmeni ve köy imamı ile yakın ilişki içinde bulunacaktır. (7)Köye hizmet götüren kamu kuruluşlarının amirleri, köyde yapacakları hizmetlerin etkinliğinin artırılması amacı ile t oplum gönüllülerini katkılarını değerlendirerek çalışmayı planlayacaklardır. (8)Toplum gönüllüleri de gönüllüsü oldukları köyde yapılması istedikleri çalışmaları (örneğin çiftçi eğitimi, koruyucu hekimlik uygulamaları) gibi ilgili kurumlardan talep edebileceklerdir. (9)Toplum gönüllülerinin talep edeceği işler köyde katılımın sağlanabileceği veya organizasyonun gönüllülerce yapılacağı işler olacaktır. (10)Toplum gönüllüsü olarak seçilen kişi temsil edeceği köyde yapılacak çalışmaları tespit ederek bunların öncelikle yerel imkânlarla karşılanması yolunda çalışmalara öncülük edecektir (11)Köyde yaşayan vatandaşlarımızın var olan imkânlarını üretime dönük çalışmalar yapılarak arttırılması amaçlanmaktadır. (12)Toplum gönüllüsü, köyün ortak işlerinin yapılmasında köyde doğup köyde veya başka yerde yaşayan durumu iyi yardım yapabilecek kişiler ile temasa geçerek desteklerini almaya çalışacaktır.( maddi destekler doğrudan yardım yapacak kişi tarafından yerine harcanacak) (13)Toplum gönüllüsünün organize edeceği çiftlik eğitimi, ana çocuk sağlığı eğitimi, köyde çalışanları bilgilendirmeye yönelik her türlü faaliyet kamu kuruluşlarınca ayrıca desteklenecektir. (14) Toplum gönüllüsü okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımız tespiti çalışmalarında köy muhtarı ile birlikte çalışırlar. (15)Toplum gönüllüsü başka köylerde yapılarak olumlu sonuçların alındığı faaliyetleri gönüllüsü olduğu köyde uygulanması noktasında çalışmalar yapacaktır. (16)Koordinatör, toplum gönüllüsü olarak görev alanlar ile birlikte devlet vatandaş işbirliğine dönük çalışmaları izleyerek, olumlu veya olumsuz her faaliyeti izleyerek, olumlu veya olumsuz her faaliyeti kaymakamlığa bildirecektir

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli Hükümler MADDE 8:(1). Projenin sekretaryası Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü’nce yürütülecektir.

TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ PROJE YÖNERGESİ BEŞİNCİ BÖLÜM Yürürlülük, Yürütme Yürürlülük MADDE 9 : Bu yönerge onaylandığı tarihte yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 10 : Bu yönerge hükümlerini Demirci Kaymakamı yürütür